Opel Corsa e. Δίνει απαντήσεις για την επόμενη μέρα

Η Opel μπαίνει στην εποχή του εξηλεκτρισμού με το νέο της Corsa και δείχνει πιο έτοιμη από αρκετές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιμετωπίσει τη νέα αυτή πρόκληση. Και ενώ είναι η αλήθεια πως συνολικά η ιδέα της ηλεκτροκίνησης δεν με ενθουσιάζει και ιδιαίτερα, η συμβίωση με το ηλεκτρικό Corsa κατά τη διάρκεια της δοκιμής, κατάφερε να αμβλύνει σε πολύ μεγάλο ποσοστό τους προβληματισμούς μου σχετικά με την επόμενη μέρα.

Προβληματισμοί που όπως αντιλαμβάνεστε έχουν να κάνουν αφενός με πρακτικά ζητήματα, όπως η αυτονομία και η φόρτιση και αφετέρου με το, πάντα σημαντικό για εμένα, θέμα της οδήγησης και της χαράς, της απόλαυσης που αυτή μπορεί και προσφέρει. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

Το ρεύμα ως εναλλακτική

Είναι προφανές ότι το μεγάλο ερωτηματικό στην εποχή του εξηλεκτρισμού είναι αν το ρεύμα θα καταφέρει τελικά να αποτελέσει μία αξιόπιστη και βιώσιμη λύση έναντι της βενζίνης, του πετρελαίου, του φυσικού αερίου και του υγραερίου. Και όπως φαίνεται η τεχνολογία ήδη δίνει την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα και μάλιστα με τρόπο απολύτως σαφής κατηγορηματικό. Και το ηλεκτρικό corsa συμβάλλει τα μέγιστα προς αυτή τη κατεύθυνση. Πρίν πάμε ωστόσο στα της ουσίας του αυτοκινήτου, να σταθούμε λίγο στην εμφάνισή του και στις αισθητικές εκείνες πινελιές που το διαφοροποιούν σε σχέση με υπόλοιπα corsa που φέρουν κινητήρες εσωτερικές καύσης.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Corsa φέρει τα διακριτικά «e» στο λογότυπο του. Ξεχωρίζει από τις ιδιαίτερες και πολύ όμορφες είναι η αλήθεια, ζάντες αλουμινίου, αλλά και από την απουσία εξάτμισης, ενώ όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του εξωτερικού, είναι τα ίδια. Εσωτερικά, οι διαφορές σε σχέση με το συμβατικό, εντοπίζονται στις ενημερωτικές ενδείξεις για τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος στην οθόνη του infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Μπορεί να δείχνει λιτός και απέριττος και χωρίς ιδιαίτερη φαντασία στη σχεδίαση, όμως στην πληροφορία του είναι συνεπής, τόσο για την κατάσταση του ηλεκτρικού φορτίου και της ανάκτησης ενέργειας, όσο της γενικότερης ενημέρωσης, ακόμα και της παραμετροποίησής του. Η οδηγοκεντρική λογική που προκύπτει από την κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό στο πάνω τμήμα της κονσόλας, είναι σαφώς ευπρόσδεκτη.

Εκεί φιλοξενείται η έγχρωμη οθόνη αφής 10” με το infotainment να είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Τα υλικά μπορεί να μην ενθουσιάζουν με την ποιότητά τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν και πρόβλημα, κυρίως χάρη στην προσεγμένη και στιβαρή συναρμολόγησή τους.

Πολύ σημαντικό , ειδικά για την κατηγορία στην οποία ανήκει το Corsa, είναι το γεγονός πως οι χώροι παραμένουν ίδιοι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, γεγονός που καθιστά το Corsa-e το πιο πρακτικό και ευρύχωρο ηλεκτρικό σ’ αυτή την κατηγορία. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και ιδανική, ενώ πίσω ακόμα και μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα βολευτούν άνετα. Το πορτμπαγκάζ έχασε μόνο το χώρο της ρεζέρβας, διατηρώντας τα 267 λίτρα της χωρητικότητας  που προσφέρουν και οι συμβατικές εκδόσεις του γερμανικού σουπερμίνι.

Επί της ηλεκτροκίνητης ουσίας

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Corsa-e αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 136 ίππων και ροπή 260 Nm που αντλεί ενέργεια από τη συστοιχία μπαταριών μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport) να καθορίζουν την ροπή που καταλήγει στους μπροστινούς τροχούς, ο οδηγός παίζει τον κυρίαρχο ρόλο στο πόσο μακριά, ή στο πόσο γρήγορα θα πάει. Τα 8,1’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι μία απολύτως ρεαλιστική αλλά και δελεαστική τιμή, την οποία αν προσπαθείτε να τη κάνετε πράξη σε κάθε φανάρι, όπως αντιλαμβάνεστε η αυτονομία θα πέσει κάθετα.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως  η μπαταρία φορτίζει πλήρως μέσα σε 7,5 ώρες, με την ενός wallbox για το σπίτι, ενώ υποστηρίζει  ταχυφορτιστή 100 kW που κατεβάζει το χρόνο φόρτισης στη μισή ώρα για το 80% της μπαταρίας. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, επιλέξαμε το 90% των μετακινήσεων μας είναι σε αστικό περιβάλλον, όπου με προσεκτική οδήγηση και με έντονη χρήση της δυνατότητας ανάκτησης ενέργειας με κάθε ευκαιρία, καταφέραμε να κάνουμε 340 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Βεβαίως όπως είναι φυσικό, στον αυτοκινητόδρομο και σε συνθήκες ταξιδιού, το νούμερο αυτό πέφτει σημαντικά, αφενός διότι η ταχύτητα κίνησης είναι υψηλότερη, αφετέρου διότι δεν υπάρχουν οι συνθήκες εκείνες που επιτρέπουν να γίνεται ανάκτηση ενέργειας, όπως για παράδειγμα το συχνό φρενάρισμα.

Από εκεί και πέρα το Corsa-e ταξιδεύει σαν σε μαγικό χαλί στον αυτοκινητόδρομο, ενώ στον επαρχιακό δρόμο, με αλλεπάλληλες στροφές φυσικά και δεν θα αισθανθεί οδηγός ανασφάλεια για το αν θα γλιστρήσει η όχι το αυτοκίνητο. Ωστόσο, στο όριο θα νιώσει τα κιλά του. Σε κάθε περίπτωση όμως το αστικό περιβάλλον είναι πραγματικά το στοιχείο του. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι πως η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και να δώσει λύσεις και αυτό φάνηκε με τον καλύτερο τρόπο από την δοκιμή του Opel Corsa e. Βεβαίως τα 32230 Ευρώ που κοστίζει, χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» είναι προφανώς πάρα πολλά λεφτά και σίγουρα αν οι τιμές των ηλεκτρικών δεν αποκλιμακωθούν σημαντικότατα, δεν θα αποτελούν μία από τις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας Ηλεκτρικός
Ίπποι 136
0-100 8.1″
Τελική ταχύτητα 150 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 13.5 KWh/100χλμ
Εκπομπές CO2 0 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Seat Leon 1.5 TSi 150PS FR. Συνολικά αναβαθμισμένο
Next Post Ford Explorer plug-in hybrid. Ισοπεδωτικό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook