Nissan Qashqai 1.6 DCi CVT. Εστιασμένες αλλαγές ουσίας

Όταν κυκλοφόρησε το 2007, το Qashqai ήταν πραγματικά πρωτοποριακό και απέσπασε επαίνους για τον χαρακτήρα του και την αυτοπεποίθηση που προσέφερε στον οδηγό του. Η εμπορική του πορεία και η απήχηση που είχε στο αγοραστικό κοινό, ξεπέρασε και τις πλέον

To μήκος του αυξήθηκε μόλις κατά 17 χιλιοστά

αισιόδοξες προβλέψεις και δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως κατά ένα μεγάλο ποσοστό η ραγδαία αύξηση της κατηγορίας των SUV, οφείλεται στο Qashqai. Άλλωστε κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός πως η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών, όταν δημιουργούν ένα νέα όχημα αυτής της κατηγορίας, ο ανταγωνιστής από τον οποίο θέλουν να αποσπάσουν ένα σημαντικό μερίδιο των πωλήσεων, είναι το Qashqai.

Βεβαίως στη Nissan γνωρίζουν πολύ καλά πως οφείλουν να είναι σε διαρκή εγρήγορση, προκειμένου να διατηρήσουν τα κεκτημένα και αυτό φαίνεται στη πράξη από την ανανέωση στην οποία υπέβαλλαν τη δεύτερη γενιά του μοντέλου τους. Μία ανανέωση η οποία μπορεί

Μικρές οι αλλαγές στο πίσω μέρος του

να φαίνεται μικρή με τη πρώτη ματιά, είναι ωστόσο εστιασμένη στα σωστά σημεία και πολύ ουσιαστική. Αυτό είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής της έκδοσης με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων ο οποίος συνδυαζόταν με το CVT κιβώτιο, αυξάνοντας κατακόρυφα τη προσφερόμενη άνεση κατά την οδήγηση.

Με φρεσκαρισμένη εικόνα

Η δεύτερη γενιά του Qashqai αφενός ήταν εντελώς διαφορετική σχεδιαστικά σε σχέση με τη πρώτη, αφετέρου συνέχιζε να είναι καλαίσθητη και πρωτότυπη. Έχοντας αυτά ως δεδομένα οι σχεδιαστές του αποφάσισαν να κρατήσουν τη βάση της εικόνας του αυτοκινήτου και να επέμβουν στα σημεία ώστε να του προσδώσουν την αναγκαία φρεσκάδα της ανανέωσης. Το νέο στιλ οφείλεται στο νέο προφυλακτήρα και μάσκα, στο διαφοροποιημένο καπό και στα νέα φώτα εμπρός, ενώ πίσω ένας φρέσκος προφυλακτήρας δένει με τα πιο δυναμικά ανάγλυφα φώτα. Σε ότι αφορά στις διαστάσεις οι αλλαγές στο Qashqai έχουν αυξήσει το συνολικό μήκος του κατά 17mm, με το σύνολο να μεταβάλλεται από 4.377 σε 4.394mm, ενώ το πλάτος των 1,806 mm  και το ύψος των 1,595 mm έχουν παραμένουν αμετάβλητα.

Πιο όμορφη και εντυπωσιακή η εικόνα του εμπρός

Ποιοτικότερη αίσθηση και πλήρες τεχνολογιών

Ο λόγος για το εσωτερικό του ανανεωμένου Nissan Qashqai, η καμπίνα του οποίου έχει πιο ποιοτική αίσθηση χάρη στο νέο, μεγαλύτερο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, στα πιο ποιοτικά υλικά και στα νέα, μεγαλύτερα και πιο άνετα καθίσματα. H θέση οδήγησης παραμένει ψηλή και με μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης, ενώ η γενική εργονομία είναι καλή.  Άνετοι είναι οι χώροι και στο πίσω κάθισμα, όπου δύο υψηλόσωμοι επιβάτες ταξιδεύουν ξεκούραστα. Μπορεί να καθίσει κι ένας τρίτος, αλλά για περιορισμένες αποστάσεις, αν και η θέση δεν είναι τόσο στριμωγμένη και άβολη όσο σε άλλα αντίστοιχα μοντέλα.

Ποιοτικότερα υλικά και πιο πλούσιος εξοπλισμός

Οι θέσεις για μικροπράγματα μέσα στην καμπίνα είναι αρκετές και πρακτικές. Πρακτικό είναι και το πορτμπαγκάζ, με το διαιρούμενο δάπεδο  η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 430 λίτρων και μπορεί να μην ενθουσιάζει με το πρώτο άκουσμα, αλλά διπλώνοντας τις πλάτες των καθισμάτων έχετε στη διάθεσή σας ένα χώρο με ενιαίο ύψος δαπέδου για εύκολη φόρτωση.

Με άνεση θα βολευτούν δύο, υπό προϋποθέσεις θα χωρέσει και τρίτο άτομο

Δύναμη και άνεση

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 130 ίππους και τη ροπή των 32.6 κιλών, ο οποίος συνδυάζονταν με ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT X Tronic) και τη κίνηση να μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Στη πράξη το κιβώτιο μοιάζει περισσότερο με ένα κλασικό αυτόματο, παρά με CVT, καθώς οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν καταφέρει να εξαλείψουν σχεδόν πλήρως τον ενοχλητικό θόρυβο που κάνουν τα CVT κιβώτια στη φάση της επιτάχυνσης. Μάλιστα το συγκεκριμένο κιβώτιο στην επιτάχυνση προσομοιώνει τη λειτουργία ενός συμβατικού αυτόματου έξι σχέσεων. Νιώθεις δηλαδή τις στροφές του κινητήρα να ανεβοκατεβαίνουν κανονικά με κάθε αλλαγή σχέσης. Στη χαλαρή οδήγηση όμως η παροχή της δύναμης έχει την ομαλότητα ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Η κατανάλωση είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με το μηχανικό κιβώτιο, καθώς τα 7.9 λτ./100 χλμ. τα πετύχαμε με αρκετά συνετή οδήγηση.

Από τους καλύτερους της κατηγορίας, συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό CVT κιβώτιο, με μοναδικό αρνητικό τη σχετικά αυξημένη κατανάλωση

Γνώριμα καλό

Το πρώτο πράγμα που εντοπίζεις στην ανανεωμένη εκδοχή του Qashqai είναι η πιο προσεγμένη ηχομόνωση, η οποία ακόμη και στην έκδοση της δοκιμής με το CVT κιβώτιο, δεν αφήνει σχεδόν κανέναν θόρυβο να εισέλθει στη καμπίνα των επιβατών. Στη κίνηση της πόλης η προσφερόμενη άνεση βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, καθώς η καλή περιμετρική

Το στοιχείο του είναι τα μεγάλα άνετα ταξίδια

ορατότητα, το ποιοτικό εσωτερικό και κυρίως το CVT κιβώτιο, συμβάλλουν τα μέγιστα προς αυτή τη κατεύθυνση. Στην εθνική οδό ταξιδεύει χωρίς πρόβλημα με αρκετά υψηλές ταχύτητες, με μοναδικό μειονέκτημα να είναι η αυξημένη κατανάλωση. Τέλος σε δρόμο με στροφές, δεν μπορούμε να πούμε πως βρίσκεται στο στοιχείο του, καθώς οι κλίσεις στις στροφές σε συνδυασμό με το CVT, δεν αποτελούν αρωγό του οδηγού, αν και εφόσον φυσικά θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Τέλος να πούμε πως εκτός δρόμου, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μπορεί να βοηθάει σε πατημένο χώμα, αλλά η κίνηση μόνο εμπρός όπως επίσης και τα ασφάλτινα ελαστικά, βάζουν τα όρια.

Εκτός δρόμου θα πρέπει να θυμάστε πως η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς στην συγκεκριμένη έκδοση

Συνολικά μπορούμε να πούμε πως οι άνθρωποι της Nissan επενέβησαν στα σημεία εκείνα που έπρεπε ώστε να φρεσκάρουν την εικόνα του Qashqai ώστε να συνεχίσει να ηγείται

Oι κλίσεις στις στροφές και το CVT κιβώτιο δεν ενθαρρύνουν για σβέλτη οδήγηση σε δρόμο με στροφές

εμπορικά της κατηγορίας. Η έκδοση N-Connecta της δοκιμής μας πέρα από το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με την οθόνη αφής 7”, έχει και το πακέτο Safety Shield με τα έξη ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και πραγματικά δεν της λείπει απολύτως τίποτα. Η τιμή των 31290 Ευρώ, είναι λογική για ένα πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο με έναν από τους κορυφαίους κινητήρες πετρελαίου της κατηγορίας και με CVT κιβώτιο.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κατανάλωση

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 1130
0-100 11.1″
Τελική ταχύτητα 183 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 122 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Ικανοποιητικό για το μέγεθος του αυτοκινήτου
Prev Post Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 EAT6. Άνετο και απολαυστικό
Next Post Skoda Kodiaq 1.4 TSi 4×4 DSG. Oλοκληρωμένο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook