Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Hybrid 158 PS X-Tronic. Mε υψηλές προσδοκίες

Έχοντας οδηγήσει και δοκιμάσει το ολοκαίνουριο Qashqai στην «βασική» έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και τους 140 ίππους και βλέποντας πόσο σοβαρή και μελετημένη δουλειά έκαναν οι άνθρωποι της Nissan, πραγματικά ανυπομονούσαμε για την εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο και τους επιπλέον 18 ίππους. Αυτό διότι αφενός το αυτόματο κιβώτιο σημαίνει περισσότερη άνεση, ειδικά στην οδήγηση εντός πόλης, αφετέρου η επιπλέον ισχύς είναι πάντα ευπρόσδεκτη, από όσους θεωρούν την οδήγηση απόλαυση και όχι εργασία. Και βεβαίως προκειμένου να αντιληφθούμε καλύτερα τις διαφορές αυτού του Qashqai, το παραλάβαμε από την Αθήνα, οδηγήσαμε προς Θεσσαλονίκη, κάνοντας παράλληλα και αρκετά χιλιόμετρα τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και σε επαρχιακές διαδρομές.

Χωρίς εμφανισιακές αλλαγές

Όπως είναι λογικό η συγκεκριμένη έκδοση δεν διαφοροποιείται αισθητικά σε σχέση με όσο γνωρίζαμε ούτως ή άλλως για τη νέα γενιά του μοντέλου. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως αντικρίζοντας το διαπιστώνεις ευθύς εξαρχής τη σύνδεση που ήθελαν να κάνουν οι σχεδιαστές με το παρελθόν το μοντέλου. Από τη πρώτη ματιά είναι σαφής η διάθεσή τους να διατηρήσουν την αισθητική φιλοσοφία του προηγούμενου μοντέλου, επεμβαίνοντας ωστόσο σε πολλά στοιχεία, τα οποία εν τέλει διαφοροποιούν και φρεσκάρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το μοντέλο. H τρίτη γενιά του μοντέλου είναι εμφανώς πιο μυώδης, πιο δυναμική και βεβαίως πιο μοντέρνα. Εξωτερικά, η δυναμική στάση στο αμάξωμα του Qashqai είναι πιο σκόπιμη, με εμφανείς γραμμές στο πλάι και  εκτεταμένο μεταξόνιο που έχει αυξηθεί κατά 20mm με το συνολικό μήκος να αυξάνεται κατά 35mm. Το ύψος έχει αυξηθεί οριακά (+25 mm) και το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 32 mm, αναβαθμίζοντας την παρουσία του μοντέλου στον δρόμο.

Η μπροστινή όψη του αυτοκινήτου διαθέτει μια διευρυμένη μάσκα Nissan V-Motion, με φινίρισμα χρωμίου και με ένα δευτερεύον επίχρισμα από σατινέ χρώμιο που τονίζει τις λεπτομέρειες. Αυτή πλαισιώνεται από λεπτούς, προηγμένους προβολείς full LED,  με φώτα ημέρας που έχουν την χαρακτηριστική “υπογραφή” σε σχήμα μπούμερανγκ. Τα εξαιρετικά μικρά κενά μεταξύ όλων αυτών των λεπτομερειών δημιουργούν μια εξαιρετική και υψηλής ακρίβειας εντύπωση. Η συνολική εντύπωση που δημιουργείται από την εξωτερική εικόνα είναι άκρως θετική, καθώς ναι μεν το αυτοκίνητο δηλώνει σαφώς την ταυτότητα του, ο τρόπος όμως με τον οποίο το επιτυγχάνει είναι καλαίσθητος και φρέσκος.

Και αν εξωτερικά η σύνδεση με το παρελθόν είναι εμφανής, μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Qashqai θα διαπιστώσετε πως τα πάντα είναι εντελώς διαφορετικά σε όλα τα επίπεδα. Ξεκινώντας από την αίσθηση που σου δίνει η καμπίνα των επιβατών, οφείλουμε να πούμε πως όχι απλώς αναβαθμίστηκε αλλά καταφέρνει πλέον να ακουμπάει, με αξιώσεις μάλιστα, την κατηγορία των premium και σαφώς πιο ακριβών μοντέλων. To εσωτερικό του είναι πιο μοντέρνο, πιο φιλόξενο και κυρίως πιο ποιοτικό. Ξεκινώντας από το τελευταίο, θα θέλαμε να τονίσουμε πως τόσο τα υλικά όσο κυρίως ο τρόπος με τον οποίο έχουν συναρμολογηθεί, δεν έχει καμία σχέση με τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Από εκεί και πέρα το νέο Qashqai προσφέρει ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με κορυφαία στην κατηγορία γκάμα συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone, του Wi-Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές και της Nissan Connect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος. Η μεγαλύτερης και υψηλότερης ανάλυσης εννέα ιντσών οθόνη του NissanConnect είναι μια ψηφιακή πύλη για τις ρυθμίσεις της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, αλλά και του οχήματος και είναι συμβατή με το Android Auto και το Apple CarPlay, όπου μάλιστα στο τελευταίο έχει ενσωματωθεί και η ασύρματη σύνδεση.

Τα πολλαπλά προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης επιτρέπουν την προσαρμογή της πλοήγησης, της μουσικής και των προτιμήσεων του συστήματος, ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού. Μια νέα, υψηλής ευκρίνειας, πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT 12,3 ιντσών πολλαπλών πληροφοριών, προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την προβολή πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή οχήματος, όλες ελεγχόμενες από έναν νέο διακόπτη απλής επιλογής στο τιμόνι. Μια παραδοσιακή υφή γυαλιού “Kiriko” έχει ενσωματωθεί στο ψηφιακό φόντο της TFT, ως ένα “νεύμα” στο ιαπωνικό DNA της Nissan. Στο θέμα των χώρων ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις ως προς την άνεση τους, ενώ το άνοιγμα των πίσω θυρών σε γωνία 90 μοιρών, διευκολύνει σημαντικά την είσοδο και έξοδο. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 504 λίτρα της χωρητικότητάς του, το φέρνουν σε μία από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

Η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης

Το αυτόµατο Qashqai εξοπλίζεται με τον ίδιο 1300άρι κινητήρα, ο οποίος όμως αποδίδει 158 αντί για 140 ίππους. Χωρίς να έχουν αλλάξει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, αισθάνεσαι τους επιπλέον 18 ίππους σε όλο το φάσµα και κυρίως στις µεσαίες που ήταν έτσι κι αλλιώς το δυνατό σηµείο του. Το κιβώτιο είναι νέο µε συνεχώς µεταβαλλόµενη σχέση, ενώ έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται ιδανικά µε το ήπια υβριδικό σύστηµα. Στην πράξη, το X-Tronic αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολιτισµένο και διαθέτει τη δική του αυτόνοµη Sport λειτουργία και αποτελεί ένα από τα καλύτερα κιβώτια του είδους, αν όχι το καλύτερο, αφού περιορίζει το πατινάρισµα και το θόρυβο που συνήθως υπάρχει στα CVT κιβωτια. Διαθέτει επίσης χειροκίνητη επιλογή, στην οποία προσοµοιώνει επτά σχέσεις και πάλι µε γρήγορη και πολιτισµένη λειτουργία, χωρίς κενά κλιµάκωσης. Oι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές µε 11,5” για τα 0-100 km/h και τελική στα 198 km/h. Από την άλλη, η κατανάλωση, οδηγώντας σχετικά σβέλτα παντού, βρέθηκε στη περιοχή των 8.5 λτ./100 χλμ. τιμή πολύ λογική.

Η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του αυτόματου Qashqai, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι εξαιρετική καθώς η ποιότητα κύλισης είχε ανέβει τουλάχιστον ένα επίπεδο, ενώ η συνολική προσπάθεια στη μείωση του θορύβου μέσα στη καμπίνα, δημιουργεί ένα από τα πιο ήσυχα εσωτερικά της κατηγορίας, ακόμη και όταν κινείστε με αρκετά υψηλή ταχύτητα. Από εκεί και πέρα οι εντελώς νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος και τη πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, δημιουργούν ένα σύνολο απολαυστικό σε κάθε κατάσταση.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το πραγματικά υποδειγματικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο και να ολοκληρώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο. Τέλος τα 32290 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση Premium με το κιβώτιο X-Tronic με τους 158 ίππους και το πλούσιο εξοπλισμό, είναι στο πλαίσιο της αύξησης των τιμών, που δυστυχώς παρατηρείται στο σύνολο της αυτοκίνησης.

Prev Post Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS 7DCT – Συνδυασμός απόλαυσης και άνεσης
Next Post Mazda3 eSkyactiv X. Με ξεχωριστή αισθητική και φιλοσοφία
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook