Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Skoda Kodiaq το 2016 ήταν σημαντική για πολλούς και διάφορους λόγους. Ήταν το πρώτο μοντέλο στην επιτυχημένη καμπάνια SUV της Skoda και ήταν αυτό που “μετέφρασε” την σχεδιαστική ταυτότητα της στην SUV κατηγορία. Επίσης, ήταν το πρώτο της τυπικής ονοματολογίας της εταιρίας με το όνομα του να ξεκινά με το “K” και να καταλήγει σε “q”. Από τότε όμως πέρασαν πολλά χρόνια και ενώ η πρώτη γενιά εξυπηρέτησε την Skoda άριστα πουλώντας περισσότερα από 792.000 αυτοκίνητα σε 60 διαφορετικές χώρες μέχρι σήμερα, έφτασε η ώρα να αποχωρήσει. Να κάνει χώρο για την επόμενη που θα συνεχίσει την παράδοση ενσωματώνοντας περισσότερη τεχνολογία, περισσότερες έξυπνες λύσεις, περισσότερη πρακτικότητα και όχι μόνο.
Εμφανισιακά, παρότι η Skoda δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες του νέου μοντέλου άνευ καμουφλάζ, αναφέρει ότι αυτό θα αποτελέσει εξέλιξη του Kodiaq που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε. Η αύξηση των 61 χιλιοστών στο μήκος (συνολικά φτάνει τα 4.758 χιλιοστά) δεν είναι αρκετή για να μεταβάλει τις αναλογίες ενώ το αυξημένο μήκος του μεταξονίου εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερους χώρους για έως και 7 επιβάτες – με επιπλέον χώρο για τα κεφάλια των επιβατών στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Ανάμεσα στα highlights του αμαξώματος ξεχωρίζουμε το σμιλευμένο εμπρός μέρος, τους τετραγωνισμένους θόλους που φιλοξενούν ζάντες ελαφρού κράματος 17 έως 20 ιντσών και τα full LED Matrix εμπρός φωτιστικά σώματα που σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα, κρυμμένα προς το παρόν, χαρακτηριστικά, δημιουργούν μία εικόνα δυναμισμού.
Η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq έρχεται με εντελώς νέο εσωτερικό. Η εταιρία δεν αποκαλύπτει πολλές λεπτομέρειες αλλά αναφέρει ότι ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μετακομίσει στην κολώνα του τιμονιού απλουστεύοντας και “ελαφραίνοντας” οπτικά και εργονομικά την κεντρική κονσόλα. Η νέα κεντρική οθόνη αφής έχει μέγεθος 12.9 ιντσών ενώ οι πελάτες μπορούν πλέον να παραγγείλουν και ένα head-up display που συμπληρώνει τον ψηφιακό πίνακα που φιλοξενείται στην οθόνη των 10.25 ιντσών. Σύμφωνα με την Skoda το νέο Kodiaq διακρίνεται για τον έξυπνο συνδυασμό φυσικών και ψηφιακών χειριστηρίων ενώ ως παραδοσιακό… Skoda, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα προσφέροντας για πρώτη φορά έναν αποθηκευτικό χώρο στο κεντρικό τούνελ για τους πίσω επιβάτες. Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα όσον αφορά στον χώρο των αποσκευών με το νέο Kodiaq να προσφέρει από 340 έως 845 λίτρα στην 7-θέσια διαμόρφωση και έως 910 λίτρα στην 5-θέσια.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι το νέο Skoda Kodiaq θα είναι διαθέσιμο σε 5 διαφορετικές εκδόσεις όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα. Στην βάση της γκάμας είναι ο 1500άρης, ήπια υβριδικός TSI των 150 ίππων ο οποίος ανήκει στην τελευταία γενιά EA 211 evo2 κινητήρων, λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Miller και εξοπλίζεται με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας αλλά και την τελευταία γενιά του συστήματος ACT+ (active cylinder technology). Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας είναι ο δίλιτρος TSI των 204 ίππων ενώ για όποιον είναι πιστός στην πετρελαιοκίνηση ή θέλει να την δοκιμάσει για πρώτη φορά, διαθέσιμος είναι ένας δίλιτρος TDI με 150 ή 193 ίππους. Όλοι οι κινητήρες που αναφέραμε μέχρι εδώ, συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενώ ο δίλιτρος TSI και ο ισχυρότερος TDI είναι διαθέσιμοι και με το σύστημα τετρακίνησης της εταιρίας.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η plug-in υβριδική έκδοση που συνδυάζει τον TSI των 1.5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική ιπποδύναμη της τάξης των 204 ίππων. Η ισχύς περνά στον δρόμο από τους τροχούς του εμπρός άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων ενώ μία μπαταρία 25.7 kWh παρέχει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χιλιομέτρων. Αυτές είναι οι πληροφορίες που έχουμε μέχρι σήμερα αλλά να είσαι σίγουρος ότι θα επιστρέψουμε μόλις η Skoda αποφασίσει να κάνει το επόμενο βήμα.