Πριν από 4 χρόνια περίπου, μία ομάδα που αποτελούνταν από 12 νεαρούς σπουδαστές, πρακτικάριους στην καθομιλουμένη, είχε την ιδέα ενός πολύ ειδικού Audi RS6 Avant το οποίο θα λειτουργούσε ως αναβίωση και φόρος τιμής για ένα από τα πιο θρυλικά αγωνιστικά της γερμανικής εταιρίας: το 90 quattro IMSA GTO, ένα 5-κύλινδρο κτήνος, φαρδύ, τετράγωνο και άγριο που… κατέθεσε τα διαπιστευτήρια του στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και πιο συγκεκριμένα στο πρωτάθλημα IMSA με δαμαστή τον Hans-Joachim Stuck. Το 2020 όταν και παρουσιάστηκε η υλοποίηση της ιδέας των σπουδαστών έπειτα από 6 μήνες σκληρής δουλειάς, λίγοι πίστευαν ότι το εντυπωσιακό RS6 GTO Concept θα περνούσε στην παραγωγή αλλά να’ μαστε, 4 χρόνια μετά να μιλάμε για το αποκορύφωμα της οικογένειας RS6, μία ειδική έκδοση που ανεβάζει περαιτέρω τον πήχη, το νέο Audi RS6 Avant GT.
Ο πρώτος τρόπος με τον οποίο το RS6 Avant GT δηλώνει την διαφορετικότητα του είναι με την εμφάνιση του. Η ειδική έκδοση διαθέτει ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος με κάθετα αεροδυναμικά στοιχεία στον προφυλακτήρα, μία νέα εισαγωγή και ένα πιο επιθετικό splitter με το μεγαλύτερο μέρος της μάσκας, συμπεριλαμβανομένου του σήματος σε μαύρο χρώμα. Η γερμανική μάρκα έκανε ένα βήμα παραπάνω καθώς όχι μόνο άλλαξε ελαφρώς το design του καπό αλλά για πρώτη φορά το κατασκευάζει από ανθρακονήματα ενώ από το ίδιο υλικό κατασκευάζονται και τα εμπρός φτερά που ενσωματώνουν αεραγωγούς που μειώνουν την πίεση του αέρα στους θόλους και βελτιώνουν την ψύξη του συστήματος πέδησης. Το πακέτο συμπληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 22 ιντσών και η χαρακτηριστική, διπλή αεροτομή στο πίσω μέρος που προέρχεται απευθείας από το πρωτότυπο του 2020 ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του RS6 Avant, η Audi έχει αφαιρέσει τις ράγες οροφής!
Για την “GT” έκδοση οι τυχεροί πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο σετ αυτοκόλλητων με το πρώτο να συνδυάζει την απόχρωση Arkona White με τα παραδοσιακά χρώματα της Audi Sport, μαύρο, γκρι και κόκκινο και λευκές ζάντες ελαφρού κράματος και το δεύτερο να είναι διαθέσιμο είτε με το Nardo γκρι είτε με το Mythos μαύρο και να έρχεται σε τόνους του μαύρου και του γκρι με γυαλιστερές ή ματ μαύρες ζάντες. Εναλλακτικά, υπάρχει πάντοτε η επιλογή του μονοχρωματισμού με το Audi RS6 Avant GT να προσφέρεται στα εξής χρώματα: Arkona White, Nardo Gray, Chronos Gray Metallic, Madeira Brown Metallic και Mythos Black Metallic. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το RS design package plus που ανήκει πλέον στον βασικό εξοπλισμό και δημιουργεί μία ανάλογα ειδική ατμόσφαιρα και στην καμπίνα με τα ανθρακονημάτινα διακοσμητικά, τις Dinamica microfiber επενδύσεις και τα υπέροχα RS bucket καθίσματα.
Το RS6 Avant GT όμως είναι κάτι παραπάνω από ένα πακέτο αισθητικής βελτίωσης. Κάτω από το μακρύ καπό κρύβεται ο 4-λιτρος, twin-turbo V8 που ειδικά για την περίσταση αποδίδει 630 ίππους και 850 Nm ροπής, δηλαδή 20 ίππους και 50 Nm επιπλέον σε σύγκριση με την βασική έκδοση. Έτσι, τα 100 km/h έρχονται σε μόλις 3.3 δευτερόλεπτα ενώ τα 200 km/h από στάση σε 11.5 δευτερόλεπτα, 0.3 και 0.5 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το standard R6 Avant αντίστοιχα. Η μέγιστη ταχύτητα του super-station wagon αγγίζει τα 305 km/h ενώ για την πέδηση φροντίζει ένα κεραμικό σύστημα που αντέχει την καταπόνηση. Όσον αφορά στην μετάδοση, βρίσκουμε το κλασικό σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro και ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο Tiptronic ενώ το RS6 Avant GT χρησιμοποιεί το ίδιο κεντρικό, μπλοκέ διαφορικό με την έκδοση “performance” και ένα ειδικά ρυθμισμένο πίσω διαφορικό που εστιάζει στην ευελιξία και την ταχύτητα. Για πρώτη φορά και αποκλειστικά για το RS6 Avant GT η χαμηλότερη, ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση είναι standard ενώ τόσο τα ελατήρια όσο και οι αντιστρεπτικές είναι πιο σκληρά εξασφαλίζοντας ακόμα μικρότερες κλίσεις. Για την ιστορία, να αναφέρουμε επίσης ότι η κορυφαία έκδοση του πανίσχυρου estate χρησιμοποιεί Continental Sport Contact 7 ελαστικά σε διάσταση 285/30 R22 τα οποία προσφέρουν σταθερά καλύτερο κράτημα στο στεγνό και το βρεγμένο και μειώνουν το φαινόμενο της υποστροφής όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν.
Όλα αυτά όμως, καταλαβαίνεις ότι δεν είναι φθηνά. Η Audi ανακοίνωσε ότι θα κατασκευαστούν αυστηρά 660 RS6 Avant GT για ολόκληρο τον κόσμο και το κάθε ένα από αυτά κατασκευάζεται στο χέρι από 7 εξειδικευμένους τεχνικούς. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι τα εξαρτήματα που μεταμορφώνουν το απλό RS6 Avant σε GT (το καπό, τα φτερά, η διπλή αεροτομή, οι προφυλακτήρες και η ανάρτηση) τοποθετούνται στο χέρι στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Bollinger Hofe, αφού το αυτοκίνητο βγει από την γραμμή παραγωγής στο Neckarsulm. Κάπως έτσι καταλήγουμε στην αρχική τιμή των 219.355 ευρώ στη Γερμανία, που θα μπορούσε να πει κάποιος ότι δικαιολογείται λόγω της περιορισμένης παραγωγής, του είδους των αναβαθμίσεων και της έστω και εν μέρη, χειροποίητης φύσης του μοντέλου. Ένα συλλεκτικό κομμάτι, φόρος τιμής στην πλούσια ιστορία της γερμανικής μάρκας στα motorsports και ενδεχομένως, το κύκνειο άσμα του εμβληματικού RS6 Avant που ετοιμάζεται να κάνει το μεγάλο βήμα στον κόσμο του εξηλεκτρισμού…