Το εμβληματικό Audi RS6 κλείνει 20 χρόνια ζωής.

Για εσένα μπορεί να μην σημαίνει και πολλά, για την ελληνική αγορά όπου το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να είναι πιο σπάνιο και από Ferrari σίγουρα δεν σημαίνει αλλά για εμένα, έναν δηλωμένο οπαδό των station wagon και ειδικότερα των γρήγορων station wagon, τα 20στά γενέθλια του εμβληματικού Audi RS6 είναι μεγάλη υπόθεση. Τα τελευταία 20 χρόνια ένα μοντέλο έθετε τα standards στην μικρή αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κατηγορία των καυτών οικογενειακών και αυτό ήταν και είναι το Audi RS6.

Η γερμανική εταιρία έκανε σαφείς τις προθέσεις της ήδη από την πρώτη γενιά, όταν το 2002 εξόπλισε το πρακτικό A6 Avant με έναν twin-turbo V8 ο οποίος το έκανε από τη μία στιγμή στην άλλη, το ισχυρότερο μοντέλο στην γκάμα της και εξίσου ισχυρό με το αγωνιστικό της ομάδας ABT στο πρωτάθλημα DTM που εκείνη την χρονιά έφερε τον τίτλο στο Ingolstadt. Ο υπερτροφοδοτούμενος V8 εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Cosworth που ήταν θυγατρική της Audi μέχρι το 2004 και έφτασε στο σημείο να παράγει 450 ίππους και 560 Nm ροπής. Συνδυαζόταν δε με ένα αυτόματο κιβώτιο για ακόμα ταχύτερες αλλαγές, την Dynamic Ride Control ανάρτηση που προσέφερε άνεση ή σπορ χαρακτηριστικά ανάλογα με τις απαιτήσεις και φυσικά, το σύστημα τετρακίνησης Quattro που εξασφάλιζε την πρόσφυση. Έτσι, το “C5” Audi RS6 επιτάχυνε στα 100 km/h από στάση σε μόλις 4.7 δευτερόλεπτα ενώ με την plus έκδοση που προστέθηκε στο τέλος της ζωής του αυξάνοντας την ιπποδύναμη στα 480 άλογα και προσφέροντας επιπλέον εξοπλισμό, η τελική ταχύτητα περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 280 km/h.

Έξι χρόνια μετά το ντεμπούτο του πρώτου RS6, η Audi αποφάσισε να παρουσιάσει την δεύτερη γενιά ανεβάζοντας περαιτέρω τον πήχη. Το “C6” RS6 είναι το αγαπημένο μου καθώς διαθέτει τον θηριώδη twin-turbo V10 των 5.0 λίτρων κάτω από το καπό, ο οποίος παράγει 580 ίππους και 650 Nm ροπής. Η Audi τον περιγράφει ως “δύναμη της φύσης” και θα τολμήσω να πω ότι δεν πρόκειται για υπερβολή. Με αυτόν, το αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων και το standard σύστημα τετρακίνησης, το RS6 επιταχύνει στα 100 km/h σε 4.6 δευτερόλεπτα και δεν σταματά πριν την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική των 250 (standard), 280 (προαιρετικά) ή 303 km/h για το RS6 plus που έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 300 km/h! Φυσικά, αυτού του είδους οι επιδόσεις απαιτούν ανάλογη ισχύ πέδησης οπότε το πανίσχυρο station wagon εξοπλιζόταν προαιρετικά με κεραμικούς δίσκους 420 χιλιοστών εμπρός και 356 πίσω, οι οποίοι μετά βίας χωρούσαν στις ζάντες ελαφρού κράματος οι οποίες με την σειρά τους μετά βίας χωρούσαν στους θόλους καθώς η Audi ήθελε να κρατήσει την εμφάνιση του RS6 όσο το δυνατόν πιο διακριτική.

Το 2013 και έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή του downsizing, η Audi επέστρεψε στον twin-turbo V8, ο οποίος για την 3η γενιά είχε μικρότερη χωρητικότητα από αυτόν της πρώτης! Το νέο κινητήριο σύνολο του RS6 μετρούσε λοιπόν 8 κυλίνδρους και 4.0 λίτρα αλλά κατάφερε να προσφέρει 560 ίππους και 700 Nm ροπής αλλά εκτός του ότι συνδυαζόταν με ένα νέο, 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο είχε να κινήσει και μικρότερη μάζα αφού το “C7” RS6 ζύγιζε 120 κιλά λιγότερο από το μοντέλου που αντικαθιστούσε. Το σπριντ στα 100 km/h λοιπόν ολοκληρωνόταν σε 3.9 δευτερόλεπτα ενώ ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου ήταν 30% χαμηλότερη όχι μόνο εξαιτίας του χαμηλότερου βάρους αλλά και χάρη στην τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων που έκανε το RS6 τετρακύλινδρο υπό ελαφρύ φορτίο. Τα κεραμικά φρένα και το σύστημα τετρακίνησης συνέχισαν να προσφέρονται αλλά για πρώτη φορά, η 3η γενιά του Audi RS6 ήταν διαθέσιμη με standard σύστημα αερανάρτησης αλλά το σύστημα DRC ήταν διαθέσιμο όπως πάντα. Αργότερα, στην γκάμα του C7 RS6 προστέθηκε και η performance έκδοση των 605 ίππων και 750 Nm ροπής!

Και φτάνουμε στην τρέχουσα γενιά, την C8, την καλύτερη όλων. Ο 4-λιτρος, twin-turbo V8 έγινε ήπια υβριδικός, παράγει 600 ίππους και 800 Nm ροπής και παρότι έχει να κινήσει μερικά κιλά επιπλέον, επιταχύνει το θηριώδες wagon στα 100 km/h σε μόλις 3.6 δευτερόλεπτα. 12 δευτερόλεπτα αρκούν για να σπάσει το αόρατο φράγμα των 200 km/h. Η τελευταία γενιά εκτός από το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει και σύστημα τετραδιεύθυνσης ενώ όσον αφορά στην εμφάνιση, είναι ίσως η πρώτη που είναι καταφανώς “RS” αφού τα μοναδικά μέρη του αμαξώματος που μοιράζεται με το απλό A6 Avant είναι η οροφή, οι εμπρός πόρτες και το πορτ-μπαγκάζ. Όλα τα άλλα είναι μοναδικά. Το μόνο που δεν γνωρίζουμε είναι το μέλλον του κορυφαίου station wagon. Θαρρώ πως θα επιστρέψει κάποια στιγμή στο μέλλον, ως ένα εξίσου ισχυρό, εξίσου γρήγορο και εξίσου πρακτικό ηλεκτρικό αλλά για εμένα τουλάχιστον, θα ζει πάντοτε στην σκιά των προκατόχων του και ειδικότερα εκείνου του V10…

Γιατί στην τελική, πόσα station wagon ξέρεις που να “φοράνε” V10 κινητήρα; Και μην ακούσω ότι το Audi RS6 ήταν διαθέσιμο και ως sedan. Δεν με απασχολεί το συγκεκριμένο θέμα. Το Audi RS6 υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει μονάχα ως station-wagon!

Prev Post Το Skoda Enyaq iV 80 γίνεται… τετράκλινο με θέα.
Next Post Πλησιάζει το τέλος του Opel Insignia.
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook