Morgan XP-1 – Ρετρό εξηλεκτρισμός!

Morgan XP-1 – Ρετρό εξηλεκτρισμός!

Το Morgan Super 3 ή αν προτιμάς, το Morgan 3 Wheeler όπως ήταν γνωστό μέχρι πρότινος είναι ένα μοντέλο το οποίο υπάρχει μόνο και μόνο λόγω της αγάπης των πελατών και του πείσματος της αγγλικής εταιρίας. Η Morgan και οι φίλοι της έχουν καταφέρει να κρατήσουν το… τρίκυκλο ζωντανό και όχι μόνο αυτό, αλλά στις αρχές του ’22, η εταιρία παρουσίασε και την ανανεωμένη, εκσυγχρονισμένη εκδοχή του. Ένα Super 3 με φρέσκο και ταυτόχρονα παραδοσιακό design, ολοκαίνουριο πλαίσιο και έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα της Ford που παράγει 118 ίππους και 150 Nm ροπής. Η Morgan δεν σταμάτησε εκεί όμως και σήμερα παρουσιάζει το “XP-1” – την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Super 3.

Ο τεχνικός διευθυντής της εταιρίας, Matt Hole, τόνισε ότι το Morgan XP-1 δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή στην παρούσα μορφή και αρνήθηκε να παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το λανσάρισμα της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του Super 3 αλλά επιβεβαίωσε ότι το πρωτότυπο δοκιμάζεται ακριβώς όπως θα δοκιμαζόταν ένα μοντέλο παραγωγής. Σε κάθε περίπτωση, το Morgan XP-1 χρησιμοποιεί το ίδιο αλουμινένιο πλαίσιο και το ίδιο, επίσης αλουμινένιο αμάξωμα με το Super 3 αλλά εξοπλίζεται με ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί σε απόλυτο βαθμό από την Morgan υπό την εποπτεία του Matt Hole – ενός πεπειραμένου επαγγελματία με παρελθόν στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού ο οποίος δούλεψε για περισσότερα από 15 χρόνια ως σύμβουλος σε κατασκευαστές.

Η μπαταρία του XP-1 είναι μία μονάδα 33 kWh η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν υπό φυσιολογικές συνθήκες ο βενζινοκινητήρας ενώ ο inverter είναι κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Ο compact ηλεκτροκινητήρας από την άλλη, παράγει 135 ίππους και εντοπίζεται στο κεντρικό τούνελ με ένα πλανητικού τύπου κιβώτιο ταχυτήτων να μεταφέρει την ροπή στον… μοναδικό πίσω τροχό. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι το βάρος που δηλώνει η Morgan για το XP-1 είναι χαμηλότερο από 700 κιλά που σημαίνει ότι η μετατροπή του Super 3 σε αμιγώς ηλεκτρικό επιβάρυνε το ρετρό τρίκυκλο με μόλις 60 κιλά επιπλέον ενώ η αυτονομία του πειραματικού 3 Wheeler υπερβαίνει τα 240 χιλιόμετρα. Κάτι παραπάνω από αρκετή για την χρήση του μέσου ιδιοκτήτη που ας είμαστε ειλικρινείς, δεν κάνει μεγάλα ταξίδια με το Super 3 του. Αν έκανε πάντως, θα εκτιμούσε την θεαματική βελτίωση στην αεροδυναμική καθώς χάρη στο εκτενές πρόγραμμα CFD ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd έπεσε από το 0.65 (κατηγορία πολυκατοικίας) στο 0.42 (κατηγορία περιπτέρου).

Όσον αφορά στο εσωτερικό, δεν έχουν αλλάξει πολλά πέραν της νέας οθόνης του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και αυτή άλλαξε όχι μόνο επειδή το XP-1 προϋποθέτει μία διαφορετικού είδους ενημέρωση αλλά και επειδή εξοπλίζεται με ένα πειραματικό ηχοσύστημα της Sennheiser που χρησιμοποιεί actuators απευθείας πάνω στο πλαίσιο μετατρέποντας την “μπανιέρα” του Morgan σε ένα τεράστιο ηχείο.

Prev Post DS – Προβάλει την μαγεία του ταξιδιού
Next Post Ο Euro NCAP προειδοποιεί για τα μεγάλα, βαριά SUV!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook