Mercedes X Class 250d Power. Premium επαγγελματισμός

Μercedes X Class ή αλλιώς η πρώτη απόπειρα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να εισέλθει στη κατηγορία των τετράθυρων pick up. Όταν από τη μία πλευρά είσαι η Mercedes και διαθέτεις μία τεράστια πείρα και γκάμα στα επαγγελματικά οχήματα και από την άλλη υπάρχει μία κατηγορία η οποία εμφανίζει ιδιαίτερη άνθηση, αυτή των pick up, και εσύ δεν εκπροσωπείσαι, προφανώς και υπάρχει θέμα. Όταν μάλιστα έχεις και μία πολύ εποικοδομητική συνεργασία με τον όμιλο Renault – Nissan, που σημαίνει ότι μπορείς να πάρεις έτοιμα πράγματα, καταστάσεις και μοντέλα, όπως για παράδειγμα στη συγκεκριμένη περίπτωση το Navara, τότε απλώς δεν έχεις απολύτως κανέναν λόγο να μην δημιουργήσεις την X Class.

To πίσω μέρος είναι λογικό να μην είναι το ίδιο επιβλητικό με το εμπρός

Το πρώτο τετράθυρο pick up στην ιστορία της Mercedes, το οποίο αφενός με την ανακοίνωση της δημιουργίας του σήκωσε σκόνη και προκάλεσε θόρυβο, αφετέρου ήρθε και για να απευθυνθεί σε ένα ευρύ, ευρύτατο κοινό. Αυτό διότι μπορεί να είναι βασισμένο σε έναν σκληροτράχηλο επαγγελματία, όπως το Nissan Navara, διαθέτει ωστόσο εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν παράλληλα ικανό να μεταφέρει και τον εναλλακτικό επιχειρηματία σε ένα σαλέ στο βουνό, στις καλοκαιρινές του αθλοασχολίες, ακόμη και σε μία δεξίωση, καθώς πολλοί θα τον σχολιάσουν για το όχημα με το οποίο εμφανίστηκε, κανένας όμως δεν θα τον κουτσομπολέψει, διότι το αστέρι στη μάσκα δεν θα επιτρέψει κάτι τέτοιο.

Οι διαστάσεις της είναι πραγματικά θηριώδεις

 Εμείς πάντως πίσω από το τιμόνι της κατακόκκινης X Class 250d 4Matic Auto στη πλούσια έκδοση Power, γράψαμε σχεδόν 2000 χιλιόμετρα προκειμένου αφενός να σχηματίσουμε πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα, αφετέρου για να καταγράψουμε αντιδράσεις τόσο στον κάμπο, όσο και στα ορεινά της Θεσσαλίας μέσα από ένα οδοιπορικό, το οποίο θα διαβάσετε σε ξεχωριστό θέμα.

Πολύ όμορφη εμπρός, ειδικά όταν βρίσκεται στο φυσικό της περιβάλλον

Επιβλητικά εντυπωσιακή

Από τη μία το έντονο κόκκινο χρώμα και από την άλλη οι θηριώδεις διαστάσεις της (μήκος 5.34 μέτρα, πλάτος 1.92 μέτρα και ύψος 1.82 μέτρα) καθιστούσαν την X Class πόλο έλξης ερωτήσεων και αντικείμενο συζήτησης, είτε οδηγούσαμε στη Κηφισιά και στο Κολωνάκι, είτε πολύ περισσότερο όταν διασχίσαμε το κέντρο της Καρδίτσας, όταν παρκάραμε κοντά στον πλέον πολυσύχναστο πεζόδρομο των Τρικάλων και βεβαίως όταν διασχίζαμε τα ορεινά της Δυτικής Θεσσαλίας βγαίνοντας στην Ήπειρο και καταλήγοντας στο Μέτσοβο. Και βεβαίως το πλέον απολαυστικό ήταν στη παραλία της Θεσσαλονίκης, όπου έβλεπες τους πάντες να γυρίζουν τα κεφάλια για να δούνε το κόκκινο εντυπωσιακό «θηρίο».

Μπορεί να δεχθεί φορτίο 1.1 τόνου

Το pick up της Mercedes με την κάθετη εμπρός μάσκα όπου στο κέντρο δεσπόζει το αστέρι, τις χρωμιωμένες γρίλιες της μάσκας, το ανοξείδωτο περίγραμμα του κάτω μέρους και τα σφηνοειδή εμπρός φώτα να αγκαλιάζουν τις γωνίες και να ολοκληρώνουν το εμπρός μέρος. Οι τεράστιες ζάντες των 19 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, τα πλαϊνά σκαλοπάτια, οι ράγες οροφής, το εργοστασιακό roll bar και ο inox προφυλακτήρας στο πίσω μέρος, ολοκλήρωναν ένα σύνολο το οποίο είναι από τα πλέον σαγηνευτικά στο μάτι, σε μία κατηγορία μάλιστα όπου ο εντυπωσιασμός κυριαρχεί στα μοντέλα που την αποτελούν.

Το roll bar προσθέτει πολλούς πόντους στην εμφάνιση

Δείχνει Mercedes

Το μεγάλο στοίχημα για τη δημιουργία μίας premium αίσθησης σε ένα pick up, ήταν ο σχεδιασμός και τα υλικά της καμπίνας των επιβατών. Μίας καμπίνας η οποία είναι σε θέση να δεχθεί ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα, αν και οι πίσω κάθονται αρκετά ψηλά ενώ και η είσοδος στο εσωτερικό, λόγο του αυξημένου ύψους, θέλει μία μικρή προσπάθεια. Σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίαση η οθόνη στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας, οι αεραγωγοί καθώς και το touchpad φωνάζουν ότι πρόκειται για μία Mercedes. Αντίστοιχα και ο πίνακας οργάνων παραπέμπει άμεσα σε μοντέλο με σήμα το αστέρι. Σε ότι αφορά τη ποιότητα των υλικών, η πλειονότητα αυτών είναι αντάξια των όσων έχουμε συνηθίσει από τη Γερμανική εταιρία, με κάποιες μικρές εξαιρέσεις, οι οποίες ωστόσο ουδόλως μειώνουν τη συνολική αίσθηση.

Δείχνει και είναι Mercedes στο εσωτερικό της

Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται επίσης και η ποιότητα των υλικών, αλλά και της ηχομόνωσης, η οποία δεν επιτρέπει στην αρκετά έντονη λειτουργία του κινητήρα αλλά και σε αεροδυναμικούς θορύβους, ταξιδεύοντας με ταχύτητες ανάλογες του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, να φτάνουν στ’αυτιά των επιβατών. Σε αυτό συμβάλλει και η καλή ποιότητα κύλισης, η οποία μόνο σε οδόστρωμα με τραχιά άσφαλτο, ενδεχομένως να μην είναι αυτή που περιμένετε από μία Mercedes. Όσο για τον εξοπλισμό στην έκδοση Power της δοκιμής μας, ήταν πολύ παραπάνω από πλούσιος αφού διάθετε από επτά αερόσακους και σύστημα infotainment με οθόνη επτά ιντσών, μέχρι ηλεκτρικά καθίσματα, cruise control και αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων. Παράλληλα παρούσες ήταν και όλες οι ηλεκτρονικές βοήθειες για την ασφάλεια σας, όπως  Active Brake Assist, Traffic Sign Assist και Lane Keeping Assist.

Ακόμη και τρία άτομα θα βολευτούν

Με αισθητή παρουσία

Ο λόγος για τον πετρελαιοκινητήρα των 2.3 λίτρων ο οποίος στη συγκεκριμένη έκδοση με τη χρήση διπλού turbo αποδίδει 190 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 450 Nm. Όπως ήδη γράψαμε συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων του οποίου η κλιμάκωση ήταν τέτοια ώστε στη θέση d να ανεβάζει ταχύτητα λίγο μετά τις 2000 στροφές και στη χειροκίνητη λειτουργία να δέχεται το ανέβασμα της σχέσης όταν προσέγγιζε τις 2000 στροφές, με αποτέλεσμα αφενός να αυξάνεται τόσο ο θόρυβος του κινητήρα, όσο και η κατανάλωση.

Δυνατός και έντονος στη λειτουργία του

Τα 11.8’’ για το 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 175 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις, αν σκεφτούμε τις διαστάσεις αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο υπερβαίνει τους δύο τόνους. Και επειδή μπορεί ο προσανατολισμός του να είναι πιο lifestyle, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας, δεν θα πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα pick up οπότε οφείλουμε να αναφέρουμε πως έχει δυνατότητα για ωφέλιμο φορτίο 1.1 τόνου, όπως και δυνατότητας ρυμούλκησης η οποία φτάνει τους 3.5 τόνους.

Άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη

Ισορροπεί σε δύο κόσμους

Η Mercedes κατέστησε σαφές από τη  πρώτη κιόλας στιγμή της παρουσίασης της X Class πως  ο στόχος της ήταν η δημιουργία ενός pick up το οποίο θα στόχευε πρωτίστως στη lifestyle πλευρά της κατηγορίας και δευτερευόντως θα απευθυνόταν σε κάποιον που ήθελε ένα σκληροτράχηλο εργαλείο δουλειάς. Ωστόσο η επιλογή της να βασιστεί στο Navara ήταν σοφή, καθώς από τη μία δεν χρειάστηκε να επενδύσει χρήματα σε έρευνα και εξέλιξη, ενώ από την άλλη είχε και το κεφάλι της ήσυχο πως όποιος πάρει το X Class και το χρησιμοποιήσει ως αμιγώς επαγγελματικό αυτοκίνητο, αυτό θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθει σε ότι και αν του ζητηθεί. Ωστόσο οι μηχανικοί της εταιρίας φρόντισαν να αμβλύνουν τόσο την αίσθηση όσο και τη πραγματική ουσία της οδήγησης και της συμπεριφοράς ενός τέτοιου οχήματος στο δρόμο.

Για να επιλέξετε τη τετρακίνηση

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσπάθειας αυτής είναι ότι η πίσω ανάρτηση του αυτοκινήτου διαθέτει μεν άκαμπτο άξονα, για να αντέχει στη σκληρή χρήση στο φόρτωμα και στις εκτός δρόμου συνθήκες, συνεργάζεται ωστόσο όχι με φύλλα σούστας αλλά με πολλαπλούς συνδέσμους. Στη πράξη αυτό σημαίνει σχεδόν ανύπαρκτες αναπηδήσεις, καλύτερη εντός δρόμου συμπεριφορά και υψηλότερη ποιότητα κύλισης. Άρα το premium του θέματος επιτευχθεί και μάλιστα με τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό αναγκών και καταστάσεων. Παράλληλα η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που αφενός δεν είναι μαλακή για να προσφέρει την αναγκαία οδική συμπεριφορά ενός lifestyle οχήματος, αφετέρου δεν είναι και σκληρή, όταν αποφασίσετε να εκμεταλλευτείτε τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.

Σημαντική η βοήθεια από τις κάμερες, τόσο στη κίνηση στη πόλη, όσο και σε πολύ δύσκολα εκτός δρόμου κομμάτια

Και η αλήθεια είναι πως αυτές είναι ιδιαίτερα υψηλές. Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα, αλλά μέσω εντός περιστροφικού διακόπτη μπορείτε να εμπλέξετε τη τετρακίνηση είτε με γρήγορες σχέσεις είτε με αργές.  Το προαιρετικό ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, το Hill Descent Control και το Hill Start Assist, σε συνδυασμό με την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος και  των μεγάλων γωνιών προσέγγισης (29ο), ράμπας (20,4ο) και διαφυγής (24ο), απλώς θα σας πάνε όπου του ζητήσετε, χωρίς σκέψη και κυρίως χωρίς προσπάθεια. Η αίσθηση αλλά και η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα τέσσερα δισκόφρενα κάνουν εξαιρετική δουλειά στην ακινητοποίηση του οχήματος.  Τέλος η μέση τιμή της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων προσέγγισε τα 10 λτ./100 χλμ, χωρίς μάλιστα να τη ζορίσουμε ιδιαίτερα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Διακόπτης για το ηλεκτρικό παραθυράκι που συνδέει τη καμπίνα με το χώρο φόρτωσης

Πρώτη απόπειρα επιτυχημένη

Η Mercedes στη πρώτη απόπειρά της να εισέλθει στη, πολύ ανταγωνιστική και ιδιαίτερα απαιτητική, κατηγορία των pick up πήγε εκ του ασφαλούς. Βασίστηκε σε μία δοκιμασμένη λύση και οι άνθρωποι της επενέβησαν στα σημεία εκείνα που χρειαζότανε προκειμένου να δοθεί η premium εικόνα που απαιτεί η περίσταση. Το αποτέλεσμα σε ότι αφορά στο αισθητικό κομμάτι είναι εντυπωσιακό, ενώ σε ότι έχει να κάνει με την ουσία του θέματος, οι μηχανικοί της εξάντλησαν όλα τα περιθώρια που είχαν για να κάνουν τη διαφορά. Και σε μεγάλο βαθμό το πέτυχαν. Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή, η οποία για την X250d ξεκινάει από τα 38355 Ευρώ ενώ η υπερπλούσια εξοπλισμένη έκδοση Power της δοκιμής μας βρίσκεται στα 48000 Ευρώ.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Eκτός δρόμου δυνατότητες

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή
  • Λειτουργία κιβωτίου

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2300 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 190
0-100 11.8″
Τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9.7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 207 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Πολύ όμορφες είναι η αλήθεια
Prev Post BMW X3 2.0D X DRIVE. Aπολαυστικά ολοκληρωμένη
Next Post Mercedes GLC Coupe 250d 4Matic. Η σπορτίζουσα εκδοχή της GLC
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook