Το 2024 είναι μία χρονιά που η Mercedes θέλει οπωσδήποτε να αφήσει πίσω της καθώς όσο και να προσπαθεί να χρυσώσει το χάπι με φράσεις όπως “στιβαρά αποτελέσματα σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον” τα νούμερα λένε την αλήθεια και η αλήθεια είναι ότι η χρονιά που μας πέρασε ήταν λίγο ή πολύ απογοητευτική για την γερμανική εταιρία με όλα τα μεγέθη να παρουσιάζουν πτώση της τάξης του 20 με 30%! Δεν υπάρχει χρόνος για μεμψιμοιρία όμως. Έχουμε μπει για τα καλά στο 2025 και όπως δηλώνει η Mercedes φέτος ξεκινά η αδιαμφισβήτητα πιο σφοδρή αντεπίθεση στην ιστορία της με “ντουζίνες νέων ή ανανεωμένων μοντέλων να καταφθάνουν στις αγορές μέχρι το 2027”. Δεν μιλάει για 5, ούτε για 10 μοντέλα. Η Mercedes μιλάει για ντουζίνες και η αρχή θα γίνει με την ολοκαίνουρια CLA η οποία θα είναι διαθέσιμη τόσο ως αμιγώς ηλεκτρική όσο και με θερμικά, εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα με παρόμοιες τιμές για τις δύο τεχνολογίες χάρη σε ένα εκτενές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και μείωσης του κόστους.
Αργότερα θα έρθουν οι αμιγώς ηλεκτρικές GLC και C-Class ενώ η γερμανική εταιρία επιβεβαίωσε ότι δουλεύει και σε μία E-Class μηδενικών εκπομπών ρύπων για να σταθεί απέναντι από την BMW i5. Κάτι που αξίζει να αναφέρουμε για τα μελλοντικά μοντέλα της Mercedes καθώς αναπαριστά μία σαφή αλλαγή κατεύθυνσης σε σύγκριση με την τρέχουσα στρατηγική της είναι ότι δεν θα υπάρχει μεγάλη αισθητική διαφοροποίηση ανάμεσα στις αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις και τις θερμικές, ακόμα και αν μιλάμε για το ανώτατο άκρο της γκάμας ή/και για μοντέλα τα οποία βασίζονται σε εντελώς διαφορετικές αρχιτεκτονικές. Η φιλοσοφία σύμφωνα με την οποία τα αμιγώς ηλεκτρικά έχουν διαφορετικό design από τα θερμικά έχει αποτύχει βάσει αποτελεσμάτων και αυτό θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια όσο λανσάρονται νέα και ανανεωμένα μοντέλα στην αγορά.

Παράλληλα, εννοείται ότι η Mercedes επανεξετάζει και αναθεωρεί τον στόχο της να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική σε κάποιες αγορές μέχρι το 2030 καθώς οι απογοητευτικές πωλήσεις των μοντέλων αλλά και η αστάθεια που επικρατεί καθιστούν σαφές ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί κατά την επόμενη 5-ετία. Επομένως, ο νέος στόχος για τον όμιλο Mercedes-Benz που περιλαμβάνει εκτός από την βασική μάρκα και τις AMG, Maybach κ.ά. είναι οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών να αντικατοπτρίζουν το 30% επί του συνόλου μέχρι το 2027. Από εκεί και πέρα, βλέπουμε. Το μόνο σίγουρο, δεδομένου ότι περισσότερα από τα μισά νέα και ανανεωμένα μοντέλα που θα λανσαριστούν τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι θερμικά/εξηλεκτρισμένα, είναι ότι θα υπάρχουν προτάσεις βενζίνης και πετρελαίου και μετά το 2030.
“Θα ενθουσιάσουμε τους πελάτες μας με το λανσάρισμα ασυμβίβαστων αυτοκινήτων. Θα γίνουν ένα ευφυές κομμάτι της ζωής τους. Όλα τους εξοπλίζονται με μία πλήρως ενσωματωμένη στοίβα τεχνολογίας και αξιοποιούν τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη. Θα διαθέτουν προηγμένες τεχνολογίες όπως τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης και καινοτόμα στοιχεία όπως το νέο steer-by-wire σύστημα. Όλα θα ξεκινήσουν σύντομα με τη νέα CLA, το πρώτο software-defined μοντέλο με το δικό μας MB.OS λειτουργικό σύστημα. Θα ακολουθήσει η αμιγώς ηλεκτρική GLC που αποτελεί σημείο καμπής για την μεσαία κατηγορία μας. Αυτό είναι το ηλεκτρικό SUV που περίμεναν οι πελάτες μας.“
Δήλωσε ο Chief Technology Officer της Mercedes-Benz, Markus Schaefer, συνοψίζοντας άψογα την φιλοσοφία της εταιρίας για το μέλλον. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε τώρα, είναι να περιμένουμε για να δούμε το πλάνο της να υλοποιείται και ποια από τις ντουζίνες νέων και ανανεωμένων μοντέλων αφορούν την ευρωπαϊκή αγορά.



