Mercedes GLE Coupe 300d 4MATIC – Ισοπεδωτική

Mercedes GLE Coupe 300d 4MATIC – Ισοπεδωτική

Σκεφτείτε τη περίπτωση να είστε λάτρης της πετρελαιοκίνησης, όπως ο υπογράφων, ενάντια στον βίαιο και χωρίς σχέδιο τρόπο με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να μας οδηγήσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό, υποστηρικτής των SUV όταν αυτά είναι τετρακίνητα και ικανά εκτός δρόμου, και να έρχεται η ώρα της δοκιμής της Mercedes GLE Coupe 300d 4Matic. Ενός αυτοκινήτου που δικαιώνει με τον πλέον εμφατικό και αναμφίβολο τρόπο όλους όσους υποστηρίζουμε πως οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες είναι ότι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση.

Ενός μοντέλου μέσω του οποίου η Mercedes αποδεικνύει για ακόμη μία φορά στη πράξη τί σημαίνει premium στην αυτοκίνηση, καθώς συνδυάζει τη ποιότητα και τη πολυτέλεια, με τις εξαιρετικά υψηλές εντός αλλά και εκτός δρόμου δυνατότητες. Ενός αυτοκινήτου που το πήραμε από την Αθήνα και μετά από μία μεγάλη και δύσκολη μέρα, ξεκινήσαμε στις 11 το βράδυ να ταξιδέψουμε προς Θεσσαλονίκη, φτάνοντας πιο ξεκούραστοι και ανανεωμένοι απ’ότι είμασταν όταν ξεκινήσαμε…Πάμε όμως να αναλύσουμε το «βάθος» της τεχνολογίας και όχι μόνο, που διαθέτει το μεγάλο SUV της Mercedes.

Με επιβλητικό παρουσιαστικό

Tην GLE την είδαμε για πρώτη φορά το 2015 ως αντικαταστάτη της ML. Μερικά χρόνια αργότερα και αφουγκραζόμενη η Mercedes τις ανάγκες της εποχής και κυρίως την απήχηση των SUV στο αγοραστικό κοινό, παρουσίασε και την Coupe έκδοση του μεγάλου της SUV. Προφανώς και πρόκειται για ένα πληθωρικό αυτοκίνητο με μήκος που βρίσκεται κοντά στα πέντε μέτρα και πλάτος στα δύο μέτρα και το οποίο δεν περνάει απαρατήρητο ποτέ. Και μπορεί η έντονη χρήση των καμπύλων να μην αποκαλύπτει τις πραγματικές του διαστάσεις με την πρώτη ματιά, βοηθάει ωστόσο τα μέγιστα στη δημιουργία ενός άκρως εντυπωσιακού και επιβλητικού συνόλου.

Η ταυτότητα της Mercedes είναι ευδιάκριτη από όποια γωνία και αν την παρατηρήσεις, ενώ το τελείωμα της οροφής και η κουπέ σχεδιαστική φιλοσοφία του πίσω μέρους, δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Είναι επιβλητική και αποπνέει πολυτέλεια, ενώ δεν λείπουν στοιχεία που αναδεικνύουν και τον περιπετειώδη χαρακτήρα της. Παράλληλα το amg εξοπλιστικό πακέτο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το καθιστά ακόμη πιο εντυπωσιακό και ταιριάζει σαφώς στη σπορτίζουσα φιλοσοφία της Coupe GLE.

Ποιότητα και υψηλή τεχνολογία

Φυσικά ένα αυτοκίνητο όπως η GLE Coupe οφείλει όσο επιβλητική είναι εξωτερικά, τόσο και περισσότερο εντυπωσιακή να είναι στο εσωτερικό της. Και αυτό επιτυγχάνεται και με το παραπάνω από τα πρώτα κιόλας λεπτά που θα βρεθείτε στη καμπίνα. Ξεπερνάμε με συνοπτικές διαδικασίες τα θέματα των υλικών, της ποιότητας και της κατασκευής καθώς αυτά είναι δεδομένα σε όλα τα μοντέλα της Mercedes πολύ δε περισσότερο στη GLE.

Σε επίπεδο σχεδίασης οι δύο οθόνες widescreen cockpit των 12,3” του διαδραστικού συστήματος infotainment MBUX κλέβουν τη παράσταση και φυσικά τις ματιές του οδηγού αλλά και των επιβατών. Βεβαίως  ο πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, προφανώς και δίνει έντονα το παρών σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ολοκληρώνοντας έτσι τον premium χαρακτήρα.

Η κατάσταση στο εσωτερικό δεν είναι άνετη μόνο για τον οδηγό και τον συνοδηγό που δεν θα θέλουν να ξεκολλήσουν από τα αναπαυτικά τους καθίσματα, αλλά και για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων.  Εκτός από την επάρκεια χώρων, η οποία ικανοποιεί αλλά δεν είναι ανάλογη των εξωτερικών διαστάσεων του αυτοκινήτου,  και την πλούσια άνεση, απολαμβάνουν έχοντας και την αίσθηση της ιδιωτικότητας. Φυσικά κανένα παράπονο δεν μπορεί να εκφραστεί και για το διαθέσιμο χώρο αποσκευών με τη χωρητικότητα των 655 λίτρων αλλά ούτε για την ευκολία στη φόρτωση, αφού εκτός από το μεγάλο άνοιγμα, υπάρχει και η αερανάρτηση που χαμηλώνει το κατώφλι.

Eξαιρετικό δείγμα υψηλής μηχανικής

O λόγος για το δίλιτρο, ναι ναι καλά διαβάσατε δίλιτρο, τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο πετρελαίου το οποίο αποδίδει 272 ίππους και 550 Nm ροπής. Αρωγός του είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V και μία γεννήτρια εναλλάκτη της Mercedes, που αφενός προσφέρει 20 επιπλέον ίππους αφετέρου διατηρεί τη κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα, για τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου. Αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με γρήγορο ρυθμό ταξιδίου στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα και με σβέλτο ρυθμό σε όλες τις υπόλοιπες μετακινήσεις, βρέθηκε στη περιοχή των 9.3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Τα 6,8’’ για το 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 230 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι απολύτως εφικτά νούμερα, με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων να βοηθάει τα μέγιστα και προς αυτή τη κατεύθυνση. Πολύ σημαντική είναι και μία επιπλέον αναβάθμιση στη GLE 300d που έχει να κάνει με το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Μέχρι σήμερα, η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες άγγιζε το 50:50. Πλέον, ένας πολύδισκος συμπλέκτης με ηλεκτρονική διαχείριση μπορεί αυτόματα να στείλει έως και το 100% στους πίσω τροχούς! Στη πράξη αυτό σημαίνει καλύτερη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο σε μία προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης της δύναμης.

Άνετη και απολαυστική παντού

Και ερχόμαστε στον τίτλο του άρθρου, καθώς η οδήγηση της Μercedes GLE Coupe 300d  είναι μία διαδικασία πραγματικά «ισοπεδωτική». Ισοπεδωτική για τον τρόπο που νικάει τον όγκο και την μάζα της και επιταχύνει, για τον τρόπο με τον οποίο περνάει πάνω από κάθε είδους ανωμαλία του δρόμου, για τον τρόπο με τον οποίο στρίβει στις ανοιχτές καμπές της εθνικής οδούς, για τον τρόπο με τον οποίο κατεβαίνει ο οδηγός μετά από 500 χιλιόμετρα και θέλει άλλα τόσα.

Μάλιστα όσο περισσότερο την οδηγείς, όσο περισσότερο βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της, όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύεις, τόσο πιο πολύ ανανεώνεσαι. Αυτό διότι καταφέρνει να συνδυάζει με έναν εξαιρετικό τρόπο την άνεση με την απόλαυση, το σπορ με το πολυτελές με αποτέλεσμα η οδήγησή της να είναι πραγματικά μία εμπειρία. Καταρχήν δεν μπορούμε να μην σταθούμε στην απίστευτη ποιότητα κύλισης που διαθέτει, καθώς και στο πόσο προσεγμένη είναι ηχομόνωσή της.

Κινούμενοι με αρκετά υψηλή ταχύτητα, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ένα αυτοκίνητο με αυτό το ύψος και το μέγεθος δεν έχει αεροδυναμικούς θορύβους και προσφέρει μία τόσο αθόρυβη εμπειρία μετακίνησης. Από εκεί και πέρα και ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που θα επιλέξετε, μπορεί να μεταμορφωθεί σε μία σπορ κατασκευή, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και χωρίς να ξεχνάμε τον όγκο της και τους κανόνες της φυσικής. Επιλέγοντας για παράδειγμα το «Sport» από τα οδηγικά set-up, η ανάρτηση προσαρμόζεται σε πιο δυναμικές συνθήκες και η βαριά GLE Coupe καταφέρνει να εκπλήξει ευχάριστα τον λάτρη της σπορ οδήγησης. Ως δια μαγείας οι κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές σχεδόν εξαφανίζονται, το κράτημα μεγιστοποιείται και η πρόσφυση περνά σε άλλο επίπεδο.

Διαθέτει τη δύναμη και την ορμή για μια ακαριαία προσπέραση και μπορεί να διατηρήσει υψηλές ωριαίες ταχύτητες. Εκτός δρόμου είναι κάτι παραπάνω από ικανό, ωστόσο οι ζάντες των 20 ιντσών του AMG πακέτου με τα ασφάλτινα ελαστικά, δεν είναι ότι καλύτερο για «άγριες» εξορμήσεις σε λάσπη και χώμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πάτε πολύ πιο μακριά από εκεί που έχετε στο μυαλό σας, καθώς ροπή του κινητήρα, off road οδηγικό προφιλ, γρήγορη και αποτελεσματική τετρακίνηση, καθώς και αερανάρτηση συνθέτουν ένα πακέτο άκρως ικανό και εκτός δρόμου.

Όπως και να έχει, μιλάμε για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, μια λιμουζίνα με αμάξωμα SUV που μπορεί να απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς, δεν παύει όμως να αποτελεί ένα δείγμα γραφής της κατασκευαστικής ικανότητας της Mercedes. Όσο για την τιμή του, όταν φτάνουμε στη περιοχή των 100 χιλιάδων Ευρώ, τότε οι λεπτομέρειες, ανάλογα και με τον εξοπλισμό που θα προσθέσετε, λίγη σημασία έχουν προφανώς.

Prev Post Η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Next Post Nissan – Προσφέρει εμπειρία metaverse στους πελάτες της
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook