Mercedes GLC 300 de 4MATIC Coupé – O ορισμός του premium

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Coupé – O ορισμός του premium

Tα τελευταία, λίγα σχετικά χρόνια, γίνεται πολύ συζήτηση για το τι ακριβώς σημαίνει “premium” ποιες μάρκες μπορούν να χαρακτηριστούν έτσι και αν πλέον υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστές, πέρα από τους γνωστούς κλασσικούς, οι οποίοι μπορούν να φέρουν τον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό. Η αλήθεια είναι ότι κάπου στη πορεία ο όρος «ξεχειλώθηκε» και άρχισε να χρησιμοποιείται από πολλούς. Και μπορεί κάποιοι κατασκευαστές όντως να βελτίωσαν αισθητά τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, μπορεί να προσφέρουν λύσεις και πολλές επιλογές, αλλά προφανώς αυτό δεν είναι αρκετό.

Επί προσωπικού premium θεωρώ εκείνες τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες δεν φοβούνται να δοκιμάσουν μία διαφορετική τεχνολογία, οι οποίες επενδύουν ατελείωτες ώρες έρευνας και εξέλιξης στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας τους και οι οποίες προσφέρουν ένα τελικό αποτέλεσμα που τις καθιστά, ίσως και μοναδικές.

Όλες οι παραπάνω σκέψεις προήλθαν από τη δοκιμή της plug-in υβριδικής Mercedes GLC Coupe η οποία στη θέση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, τόλμησε και έβαλε ένα μηχανικό σύνολο πετρελαίου. Επένδυσε δηλαδή σε μία τεχνολογία την οποία αυτή τη στιγμή διαθέτει μόνο η Mercedes προσφέροντας μία λύση διαφορετική και μοναδική. Και φυσικά το εύλογο ερώτημα που γεννάται είναι, αν αυτός δεν είναι ο ορισμός του premium, τότε αλήθεια ποιος είναι;

Ναι δεν θα διαφωνήσουμε πως η ποιότητα, οι οθόνες, ο πλούσιος εξοπλισμός και φυσικά η συμπεριφορά στο δρόμο είναι επίσης βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία όμως πλέον συναντούμε σε πολλά μα πάρα πολλά νέα μοντέλα. Αντίθετα την ικανότητα της τεχνολογικής διαφοροποίησης, είναι αυτή που αναζητούμε και που κυρίως θα εξετάσουμε κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης δοκιμής.

Περί αισθητικής

Πρίν βιαστείτε να πείτε ότι η Mercedes παρουσίασε τη νέα γενιά της GLC και εμείς δοκιμάζουμε την παλιά, να ξεκαθαρίσουμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι πως όντως η νέα γενιά της GLC και παρουσιάστηκε και πωλείται, αλλά στην SUV έκδοσή της, καθώς η Coupe εκδοχή δεν έχει καν παρουσιαστεί ακόμη. Το δεύτερο είναι πως το βασικό αντικείμενο αυτής εδώ της δοκιμής είναι η τεχνολογία που φέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, καθώς διαφορετικά έχουμε δοκιμάσει και την GLC Coupe 250D και την GLC Coupe 300D (και ακόμη έχουμε στην καρδιά μας και στο μυαλό μας εκείνον τον πετρελαιοκινητήρα είναι η αλήθεια) και ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε την GLE 300D.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως δεν θα σας κουράσουμε με το θέμα τόσο της εξωτερικής εμφάνισης του αυτοκινήτου, όσο και σε ότι έχει να κάνει με την εσωτερική του εικόνα, καθώς αμφότερα είναι πλέον παραπάνω από γνωστά. Και βεβαίως δεν θα μπούμε και στη διαδικασία κρίσης υλικών και κατασκευής, διότι αυτά εκτός από γνωστά είναι και αναμενόμενα από ένα αυτοκίνητο όπως η GLC Coupe. Επίσης αναμενόμενος είναι και ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός του αυτοκινήτου, ειδικά στην AMG Line έκδοση της δοκιμής μας, η οποία του προσθέτει πόντους στην σπορ αισθητική που ούτως ή άλλως αποπνέει το αμάξωμα με την coupe φιλοσοφία.

H ουσία της δοκιμής

Ξεκινώντας από τον θερμικό κινητήρα, αυτός είναι δίλιτρος πετρελαίου με 194 ίππους και 400 Nm ροπής και διαθέτει κορυφαίες τεχνολογίες για την συγκράτηση των μικροσωματιδίων. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 122 ίππους και 440 Nm ροπής με το χωρητικότητα του να ανέρχεται στις 13.5 KWh.  H συνδυαστική ισχύς των δύο φτάνει τους 306 ίππους και τα 700 Nm ροπής. Όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη η GLC Coupe κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως και 140 χλμ./ώρα με την πραγματική αυτονομία να βρίσκεται λίγο πάνω από τα 40 χιλιόμετρα. Η απόλυτη ησυχία συνεπάγεται κορυφαία ποιότητα κύλισης και ένα απολαυστικά πολιτισμένο περιβάλλον. Όταν χρειαστείτε φόρτιση, σε Wallbox γίνεται με ισχύ έως 7,4 kW, οπότε διαρκεί σχεδόν 1,5 ώρα, ενώ σε συμβατική πρίζα  3,7 kW οι τρείς ώρες φόρτισης είναι δεδομένες.

Όταν το ρεύμα εξαντληθεί, το σύστημα περνά αυτόματα στην υβριδική λειτουργία, με τον κινητήρα ντίζελ να λειτουργεί επίσης πολιτισμένα και τη χροιά του να μένει αποτελεσματικά έξω από την καμπίνα. Ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη, θα κάνετε τα πρώτα 100 χιλιόμετρα καίγοντας κατά μέσο όρο μόλις 3,4 λίτρα ντίζελ, ενώ από εκεί και πέρα τα 6,5 λτ/100 km είναι μια τιμή εύκολα επιτεύξιμη ακόμη και με σχετικά σβέλτο ρυθμό κίνησης, όπως κάναμε εμείς κατά τη διάρκεια των 1500 και πλέον χιλιομέτρων της δοκιμής μας. Το βαθύ πάτημα του γκαζιού δεν σου αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης ότι τα 6,1’’ για το 0-100 χλμ./ώρα είναι απολύτως ρεαλιστικό, όπως και τα 230 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας.

Για πάρα πολλά άνετα χιλιόμετρα

Ξεκινώντας από το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει και εκτιμάς ιδιαίτερα είναι η εντυπωσιακά υψηλή ποιότητα κύλισης και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων. Μάλιστα η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό ακόμη και με ταχύτητες που άνετα μπορούν να σε στείλουν στο αυτόφωρο, είναι τέτοια που σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα ψηλό όχημα ελευθέρου χρόνου. ο δεύτερο θετικό στοιχείο είναι η απόκριση και το τράβηγμα του κινητήρα.

Το εξαιρετικό σε λειτουργία και κλιμάκωση εννιάρι αυτόματο κιβωτίου βοηθάει τα μέγιστα τον κινητήρα στο αναδείξει όλες τις αρετές και να κινήσει με όποιον τρόπο επιλέξει ο οδηγός το Γερμανικό μοντέλο. Σε αυτό βεβαία συντελούν και τα 5!!! προγράμματα του Driving Select που επεμβαίνουν σε σύστημα διεύθυνσης, κινητήρα και αναρτήσεις και προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στην εκάστοτε απαίτηση του οδηγού του. Για το τέλος αφήσαμε τον κινητήρα.

Ροπή από χαμηλά, βελούδινη λειτουργία, δύναμη, πολύ δύναμη παντού η οποία σε ωθεί να πατάς όλο πιο βαθιά το γκάζι στο πάτωμα αφενός για να νιώθεις αυτήν την αίσθηση ότι κολλάς στο κάθισμα, αφετέρου διότι δεν έχεις να σκεφτείς τη κατανάλωση. Η τετρακίνηση λειτουργεί άψογα και διαχειρίζεται εξαιρετικά τη μεγάλη ροπή, καθώς ποτέ και πουθενά δεν χάθηκε η πρόσφυση. Εκτός δρόμου θα πάτε πολύ πιο μακριά από εκεί που σκέφτεστε ή σχεδιάζετε, αλλά αν είστε λάτρεις της λάσπης και δύσκολων καταστάσεων, καλό θα είναι να αποφύγετε τους θηριώδεις τροχούς του AMG πακέτου που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Διαφέρει σε όλα

Η Mercedes coupe GLC plug-in υβριδική είναι ένα πλήρες και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με μία τεχνολογία μοναδική η οποία τη καθιστά εκ των πραγμάτων ένα premium αυτοκίνητο με ουσία σε όλα τα επίπεδα. Το μοναδικό της μειονέκτημα είναι ο μικρότερος χώρος των αποσκευών (350 λίτρα αντί για 500) εξαιτίας της ύπαρξης των μπαταριών. Τέλος τα 83600 Ευρώ που κοστίζει η Mercedes GLC Coupe 300de AMG Line σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά πραγματικά αξίζουν, για όσους φυσικά είναι αποφασισμένοι ότι θα εξαντλούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, φορτίζοντας σε κάθε ευκαιρία το αυτοκίνητο.

Prev Post Αμιγώς ηλεκτρική και η Volkswagen “R” μέχρι το 2030
Next Post Peugeot 308 1.5 BlueHDI 130 PS EAT8 – Όμορφο και οικονομικό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook