Mercedes GLC 220d 4MATIC – Όταν το καλό γίνεται πολύ καλύτερο

Mercedes GLC 220d 4MATIC – Όταν το καλό γίνεται πολύ καλύτερο

Ήταν το 2015 όταν η Mercedes αποφάσισε να αφήσει το όνομα GLK και να μας παρουσιάσει τότε την πρώτη γενιά της GLC, η οποία βέβαια αποτελούσε τον αντικαταστάτη της GLK. Και τότε είχαμε γράψει πως καλά έκανε η Γερμανική εταιρία και άλλαξε, έστω και μερικώς, το όνομα του μοντέλου, καθώς η GLC ήταν ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο σε σχέση με την GLK. Πλέον ήρθε η ώρα η Mercedes να παρουσιάσει την δεύτερη γενιά, του εξαιρετικά επιτυχημένου είναι η αλήθεια, μοντέλου της και εμείς να αναρωτιόμαστε για ακόμη μία φορά αν η εξέλιξη των αυτοκινήτων από γενιά σε γενιά έχει όρια και ποια είναι αυτά.

Το γεγονός πως τα τελευταία δύο χρόνια η GLC ήταν το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο της Μercedes, αποδεικνύει με τρόπο εμφατικό και αναμφίβολο πως επρόκειτο για ένα πραγματικά πολύ καλό αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο το οποίο ωστόσο οι άνθρωποι της Γερμανικής εταιρίας φρόντισαν να το εξελίξουν και να το βελτιώσουν σχεδόν σε όλους τους τομείς, δημιουργώντας ένα σύνολο το οποίο προφανώς και θέλει να τοποθετηθεί στη κορυφή της κατηγορίας του, τόσο ως αυτοκίνητο, όσο και σε σχέση με τη πορεία των πωλήσεών του. Αν έχει τα εχέγγυα για να το καταφέρει, θα εξετάσουμε αναλυτικά στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Ίδια φιλοσοφία με νέο πιο εντυπωσιακό περιτύλιγμα

Οι σχεδιαστές αποφάσισαν πως θα ήταν καλό να κρατήσουν την ίδια φιλοσοφία και στη νέα γενιά της GLC, αλλά παράλληλα να επέμβουν και με τρόπο που αφενός θα έκανε αισθητή τη διαφορά σε σχέση με τον προκάτοχό της, αφετέρου θα δημιουργούσε ένα σύνολο πιο εντυπωσιακό συνολικά. Και η αλήθεια είναι πως όλοι οι παραπάνω στόχοι επιτεύχθηκαν. Η διατήρηση της ίδιας φιλοσοφίας έγκειται στον γεγονός πως η αίσθηση που σου δίνει και νέα γενιά της GLC είναι πως πρόκειται για ένα υπερυψωμένο station παρά ένα γνήσιο SUV. Από την άλλη το μακρύ καπό σε συνδυασμό με την αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου, δημιουργούν μία σπορ αίσθηση, η οποία είναι καθ’όλα ευπρόσδεκτη, παρά το γεγονός πως αυτόν τον ρόλο θα κληθεί να παίξει με πολύ πιο έντονο τρόπο η Coupe έκδοση της GLC.

Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις της, η νέα GLC έχει φτάσει τα 4,72 μέτρα με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 15 χιλιοστά φτάνοντας τα 2,888 μέτρα. Το πλάτος βρίσκεται στα 1,89 μέτρα ενώ το ύψος στα 1,64. Από εκεί και πέρα οι χαρακτηριστικοί προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, η νέα μάσκα με τα αστεράκια αλλά και τα στενότερα φώτα LED επίσης εμπρός-πίσω, είναι μερικά από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στην εξωτερική της σχεδίαση.  Κοιτάζοντάς την από το πλάι είναι όσο εντυπωσιακή χρειάζεται και σε σχέση με την προηγούμενη δείχνει να έχει μεγαλώσει πολύ περισσότερο από τους έξι πόντους που λένε τα χαρτιά.

Αντίστοιχα και το πίσω μέρος είναι κι αυτό ξεκάθαρα Mercedes. Υπάρχει η γραμμή που συνδέει τα αριστερά με τα δεξιά φώτα, μόνο που εδώ δε φωτίζεται, όπως στα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας. Το αποτέλεσμα είναι κάτι περισσότερο από κομψό, συνδυάζει το δυναμισμό με την premium αισθητική και σε κερδίζει με τις λεπτομέρειές του όσο περισσότερο το κοιτάς. Συνολικά οι δημιουργοί της νέας γενιάς της GLC, κατάφεραν να προσφέρουν ένα αμάξωμα που εντυπωσιάζει και επιβάλλεται με την εικόνα του, χωρίς να φλυαρεί αισθητικά.

Εντελώς νέα εικόνα στο εσωτερικό

Mπαίνοντας στο εσωτερικό της νέας GLC διαπιστώνουμε δύο πράγματα. Το πρώτο είναι πως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς και το δεύτερο πως η Mercedes φροντίζει να διαφοροποιεί πλήρως τη σχεδίαση στα εσωτερικά των μοντέλων της. Για παράδειγμα η γκάμα της σειράς Α (a class, cla, gla) έχει εντελώς άλλο εσωτερικό από την γκάμα της σειράς C, ενώ και η επερχόμενη E Class επίσης διαφοροποιείται πλήρως από τις δύο προαναφερθείσες. Και αν αυτό το θεωρείται λογικό και αναγκαίο, όπως και εμείς, δεν θα πρέπει να το λαμβάνεται ως δεδομένο καθώς για παράδειγμα ο μεγάλος αντίπαλος της, η BMW, χρησιμοποιεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία σε πολλά μοντέλα της, διαφορετικών κατηγοριών.

Αναμφίβολα η καμπίνα των επιβατών της, εκτός από την αναμενόμενα προσεγμένη ποιότητα σε κάθε λεπτομέρεια, διαθέτει πολύ υψηλή τεχνολογία αλλά και φροντισμένη κομψότητα και φινέτσα. Ο περίτεχνος συνδυασμός δέρματος και αλουμινίου με επιφάνειες σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση συνθέτουν ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται έντονα από την αίσθηση της αρχοντιάς. Η GLC έχει τον τρόπο να μεταφέρει στους επιβάτες της μια αίσθηση ιδιαιτερότητας και μεγαλείου. Την ίδια στιγμή η κεκλιμένη κεντρική οθόνη 12,3’’ που αποτελεί φυσική επέκταση την κεντρικής κονσόλας, ο ψηφιακός πίνακας 11,9’’ και ο κρυφός φωτισμός με οπτικές ίνες προσδίδουν στη συνολική εικόνα μια έντονα φουτουριστική απόχρωση.

Η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται ακριβώς  στη σωστή θέση προσέγγισης του χεριού μόλις αυτό απομακρυνθεί από το τιμόνι, ενώ το MBUX δεύτερης γενιάς, εκτός από τις αναβαθμισμένες λειτουργικές δυνατότητες, έχει γίνει ταχύτερο και σαφώς πιο εύχρηστο. Αυτό, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μέγεθος και την καλύτερη διάταξη των απεικονίσεων που επιτρέπει η οθόνη, κάνει πολύ εύκολη την πλοήγηση στα μενού και τον χειρισμό ακόμα και βασικών λειτουργιών που έχουν μεταφερθεί σε αυτή και ελέγχονται μέσω αφής αντικαθιστώντας τους φυσικούς διακόπτες.

Από εκεί και πέρα βελτιωμένοι είναι και οι προσφερόμενοι χώροι, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως δεν θα θέλαμε το κάτι παραπάνω για το πόδια των πίσω επιβατών, παρά το γεγονός πως η βελτίωση σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά είναι αισθητή. Αντίστοιχα αισθητή είναι και η αύξηση κατά 70 λίτρα του χώρου των αποσκευών, ο οποίος πλέον φθάνει το άκρως ικανοποιητικό νούμερο των 620 λίτρων.

Η σωστή επιλογή κινητήρα

Δεν έχουμε κρύψει ποτέ την συμπάθειά μας στους κινητήρες πετρελαίου, πολύ δε περισσότερο όταν οδηγούμε και δοκιμάζουμε μηχανικά σύνολα όπως αυτό της GLC 220D, που επιβεβαιώνουν στο έπακρό όλους εκείνου τους λόγους για τους οποίους εξακολουθούμε να θέλουμε την πετρελαιοκίνηση. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο πετρελαίου το οποίο αποδίδει 197 ίππους και 440 Nm ροπής. Συνδυάζεται με 48βολτο υβριδικό σύστημα ISG δεύτερης γενιάς, το οποίο είναι συνδεδεμένο απευθείας στο στροφαλοφόρο άξονα και παρέχει στιγμιαία ώθηση 23 ίππων και 200 Nm στις επιταχύνσεις. Όμως εκτός από τη στιγμιαία ώθηση, διακρίνεται και για τον εξαιρετικά πετυχημένο τρόπο που αλληλεπιδρά με το θερμικό μοτέρ.

Αν και ντίζελ, το μοτέρ στην πράξη εντυπωσιάζει με την αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και τη δύναμη που προκύπτει από την συνύπαρξη των δύο κινητήρων.  Ιδιαιτέρως σημαντική είναι και η συμβολή του 9τάχυτου κιβωτίου 9G-Tronic. Όσο για τις επιδόσεις, τα 8’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 220 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι απολύτως λογικά και επιτεύξιμα νούμερα. 

Γενικότερα η νέα GLC 220d 4MATIC έχει τις επιδόσεις που της αξίζουν, ενώ η υβριδική τεχνολογία υπογραμμίζει την θετική εικόνα και σε επίπεδο κατανάλωσης. Τα 7,7 λτ./100 χλμ. της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια των δύο χιλιάδων χιλιομέτρων της δοκιμής με σβέλτους ρυθμούς κίνησης, είναι μια τιμή που πετύχαμε χωρίς ιδιαίτερο κόπο, εξαιτίας φυσικά του εξαιρετικού κινητήρα πετρελαίου.

Για πολλά, πάρα πολλά, ξεκούραστα και απολαυστικά χιλιόμετρα

Η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής κάναμε πάνω από δύο χιλιάδες χιλιόμετρα, δεν «χορτάσαμε» οδήγηση πίσω από το τιμόνι της GLC. Ξεκινώντας από το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει και εκτιμάς ιδιαίτερα είναι η εντυπωσιακά υψηλή ποιότητα κύλισης και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων.

Μάλιστα η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό ακόμη και με ταχύτητες που άνετα μπορούν να σε στείλουν στο αυτόφωρο, είναι τέτοια που σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα ψηλό όχημα ελευθέρου χρόνου. Το δεύτερο θετικό στοιχείο είναι η απόκριση και το τράβηγμα του κινητήρα. Το εξαιρετικό σε λειτουργία και κλιμάκωση εννιάρι αυτόματο κιβώτιου βοηθάει τα μέγιστα τον κινητήρα στο αναδείξει όλες τις αρετές και να κινήσει με όποιον τρόπο επιλέξει ο οδηγός το Γερμανικό SUV.

Σε αυτό βεβαία συντελούν και τα 5!!! (comfort, eco, sport, sport+, individual) προγράμματα του Driving Select που επεμβαίνουν σε σύστημα διεύθυνσης, κινητήρα και αναρτήσεις και προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στην εκάστοτε απαίτηση του οδηγού του. Και φυσικά για ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση σε ορεινό επαρχιακό κομμάτι οι αλλαγές των σχέσεων μπορούν να γίνονται και χειροκίνητα μέσω των Paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι και ο οδηγός να διαπιστώσει πως η GLC μπορεί να κινηθεί πολύ, μα πολύ σβέλτα, παρά το γεγονός πως ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν είναι αυτός. Αντίθετα ο σκοπός για τον οποίο δημιουργήθηκε είναι και οι εκτός δρόμου διαδρομές, όπου εκεί πραγματικά «παίζει» χωρίς αντίπαλο στη κατηγορία.

Τα 18 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, το προαιρετικό πακέτο off road και η τετρακίνηση 4Matic (μοιράζει τη κίνηση 45:55 εμπρός πίσω), καθιστούν τη GLC ένα εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε και να απολαύσουμε. Μοναδικό «εμπόδιο» το πακέτο AMG του αυτοκινήτου της δοκιμής και κυρίως οι 20άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά.

Πλήρης από κάθε άποψη

Η GLC αυτή τη στιγμή είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας, όντας βεβαίως και το νεότερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό της. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου, είναι ένα άλλο αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς και κυρίως είναι ένα τετράτροχο που χαίρεσαι να οδηγείς σε κάθε δρόμο, σε πάσης φύσεως κατάσταση. Όσο για τα 72650 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η τιμή της GLC 220D 4Matic  της δοκιμής μας, τα αξίζει μέχρι τελευταίο ευρώ.

Prev Post Το Thar.e concept της Mahindra είναι ένα σκληροπυρηνικό EV
Next Post Cupra Formentor 1.5 150 PS DSG – H απόλαυση συναντά την άνεση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook