Mercedes C200. Το sedan σε άλλη διάσταση

Σε μία χρονική στιγμή της αυτοκίνησης όπου πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρουν από τη γκάμα τους τα sedan μοντέλα, η κατηγορία των premium αντιστέκεται και μάλιστα σθεναρά. Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Mercedes με την C Class. Αυτό διότι όχι μόνο δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή να την αποσύρει από τη γκάμα της, αλλά με την ολοκαίνουρια σειρά, είναι σε θέση να μας κάνει να σκεφτούμε και κυρίως να προβληματιστούμε, για τους λόγους για τους οποίους καταφεύγουμε μαζικά στην επιλογή των SUV μοντέλων.

Οι άνθρωποι της Γερμανικής εταιρίας δούλεψαν έχοντας στο μυαλό τους ότι η καινούρια C Class θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται από δύο βασικά στοιχεία. Το πρώτο είναι ο συνδυασμός της άνεσης, που πάντα τη χαρακτήριζε, με την απόλαυση στην οδήγηση και το δεύτερο η αισθητική και τεχνολογική υπεροχή που θα την έκαναν να ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Και η αλήθεια είναι πως με τη συγκεκριμένη τους πρόταση, οι υπεύθυνοι της Mercedes έδειξαν και κυρίως απέδειξαν για ακόμη μία φορά, πως έχουν τον τρόπο να κατακτούν τους στόχους τους οποίους βάζουν, όσο υψηλοί και αν είναι.

Άλλωστε δεν θα πρέπει να λησμονούμε το γεγονός πως ακόμα και πριν μετονομαστεί σε C-Class στα μέσα της δεκαετίας του ‘90, το μεσαίο sedan της Mercedes-Benz ήταν ένας από τους κεντρικούς πυλώνες της. Για πολλά χρόνια ήταν το entry-level μοντέλο της γερμανικής εταιρίας και παρότι έχει χάσει αυτόν τον τίτλο, το ειδικό βάρος που έχει στην οικογένεια της Mercedes δεν έχει μειωθεί στο παραμικρό. Κάθε φορά που παρουσιάζεται λοιπόν μία νέα γενιά ολόκληρος ο κόσμος έχει στραμμένη την προσοχή του πάνω της και η W206 ίσως να αναπαριστά το μεγαλύτερο βήμα προς τα εμπρός στην ιστορία του ονόματος.

Προκαλεί χωρίς να το επιδιώκει

Οι σχεδιαστές της C Class είχαν να αντιμετωπίσουν ένα πολύ μεγάλο και δύσκολο πρόβλημα στη δημιουργία του νέου μοντέλου. Από τη μία δεν μπορούσαν να ξεφύγουν από το, πολύ αυστηρό και αρκετά συντηρητικό, family look που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της εταιρίας, από την άλλη όφειλαν να δώσουν ένα σχήμα που θα αποτελούσε καταρχήν πόλο έλξης για ένα sedan αυτοκίνητο. Και το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει και το παραπάνω. Χωρίς ακρότητες και αποφεύγοντας πλήρως τις εξεζητημένες λύσεις, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που προκαλεί μεν, χωρίς να το επιδιώκει δε.

Η νέα C-Class πλησιάζει  μεν αισθητικά τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας με τους μικρότερους προβόλους και τα νέα φωτιστικά σώματα, ωστόσο ο κεντρικός “όγκος” του αυτοκινήτου φαίνεται σαν να έχει μετατοπιστεί ελαφρώς προς τα πίσω, προδίδοντας μία νότα δυναμισμού.  Η Mercedes αυτό το ονομάζει «cab backward design» και το οποίο  αυξάνει το μήκος του καπό με το έντονο ανάγλυφο και μαζί με το μικρό εμπρός πρόβολο εξασφαλίζει κλασικό sedan στυλ, με αίσθηση από κουπέ σχεδίαση.

Πολύ σημαντικές είναι και οι αλλαγές στις διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς η αύξηση του μήκους κατά 65 χιλιοστά, πλέον βρίσκεται στα 4,751 μέτρα, σε συνδυασμό με  τη μείωση του ύψους κατά εννέα χιλιοστά, αφενός βελτίωσε την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, αφετέρου ενίσχυσε σημαντικά τη σπόρ αίσθηση που αποπνέει. Σε αυτό συμβάλει επίσης και το γεγονός πως πλέον το αστέρι της μάσκας δεν βρίσκεται στο καπό του αυτοκινήτου αλλά στη μάσκα. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε τα δύο έντονα νεύρα κατά μήκος του αμαξώματος, τον διαχύτη και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και φυσικά το AMG look του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, εύκολα αντιλαμβάνεστε το λόγο που επιλέξαμε να ισχυριστούμε «πως προκαλεί χωρίς να το επιδιώκει».

Κερδίζει τις εντυπώσεις

O λόγος για το εσωτερικό της νέας C Class, οι ομοιότητες του οποίου με αυτό της S Class είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, τόσο σε επίπεδο εμφάνισης και αισθητικής, όσο και σε ότι αφορά στη πολυτέλεια και στην απτή ποιότητα κατασκευής που τη χαρακτηρίζει. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σε μία οθόνη 10.25 ή προαιρετικά, 12.3 ιντσών ενώ η οθόνη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα μετρά 10.25 ή προαιρετικά, 11.9 ίντσες σε διαγώνιο και αμφότερες “τρέχουν” με την δεύτερη γενιά του MBUX συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που φέρνει μαζί του αναβαθμίσεις στην ευχρηστία, την ταχύτητα και τις λειτουργίες που είναι πλέον διαθέσιμες και βεβαίως το πλήρες μενού στα Ελληνικά, για ακόμη μεγαλύτερη ευκολία και εργονομία.

Η μικρή κλίση προς τον οδηγό, της οθόνης που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα, είναι ακόμη ένα στοιχείο που μαρτυρά τη διάθεση των κατασκευαστών να δημιουργήσουν τη πλέον οδηγοκεντρική C Class μέχρι τώρα. Τόσο η οθόνη του πίνακα οργάνων, όσο και η κεντρική, είναι πλήρως παραμετροποιήσιμες προσφέροντας πληθώρα επιλογών, προκειμένου ο οδηγός να βρεί ακριβώς αυτό που ζητάει, ανάλογα με τη διάθεση και τις ανάγκες της στιγμής. Το τιμόνι μπορεί αρχικά να σας μπερδέψει κάπως με τη πληθώρα των διακοπτών, κάποιοι εκ των οποίων είναι αφής, στη συνέχεια όμως θα αντιληφθείτε πως μπορείτε να ελέγξετε το σύνολο σχεδόν των λειτουργιών από εκεί, χωρίς να χρειάζεται να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι, ή το βλέμμα σας από τον δρόμο.

Συνολικά τα γραφικά, η ευκρίνεια και, μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα, η ευκολία στο χειρισμό των πάμπολλων συστημάτων για την άνεση και την ασφάλεια σας, δείχνει τη πολύ προσεκτική και άκρως μελετημένη δουλειά που έχει γίνει σε όλα τα επίπεδα. Χωροταξικά, η καµπίνα µεγάλωσε σε σχέση µε την προηγούµενη γενιά, με τη Mercedes-Benz να αναφέρει 2,2 πόντους περισσότερο χώρο για τους αγκώνες εµπρός και 1,5 πίσω, έως 3,5 εκατοστά περισσότερο χώρο για τα γόνατα και 1,3 εκατοστά περισσότερο αέρα για το κεφάλι των πίσω. Ο δε χώρος αποσκευών παραµένει σε χωρητικότητα στα 455 lt και το άνοιγµά του δεν είναι µικρό για τα δεδοµένα µιας µπερλίνας. Στη πράξη τέσσερα ενήλικα άτομα θα χωρέσουν με άνεση, ενώ ένας πέμπτός θα δυσκολέψει αρκετά τη κατάσταση.

Νέα πρόταση και στον κινητήρα

Βεβαίως όταν ανανεώνεις ένα μοντέλο κυριολεκτικά εκ βάθρων και θέλεις να βρεθείς στη κορυφή μίας, δύσκολης και πολύ απαιτητικής από πολλές απόψεις, κατηγορίας, οφείλεις να προσφέρεις κάτι νέο όχι μόνο σε εμφάνιση και τεχνολογία, αλλά και σε κινητήρα. Και η Mercedes αυτό προφανώς το γνώριζε πολύ καλύτερα από εμάς και φρόντισε να το κάνει πράξη. Έτσι λοιπόν δημιούργησε έναν ολοκαίνουριο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, 1.5 λίτρων, ο οποίος διαθέτει και μίζα-δυναμό (ISG) δεύτερης γενιάς. Συνδυάζεται µε ένα ηλεκτροµοτέρ που παράγει 15 kW και 200 Nm, οπότε η νέα C Class έχει την τεχνολογία EQ Boost ενσωµατωµένη στο ISG.

Αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας µε την υποστήριξη της ηλεκτρικής µονάδας EQ Boost, που προσφέρει 20 επιπλέον ίππους και 200 Nm, αποδίδει 204 ίππους και 300 Nm. Δεν έχει κραδασµούς, ενώ ο ήχος που περνά στην καµπίνα ακούγεται ευχάριστα και ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε εντολή που δέχεται από το δεξί πεντάλ. Σε ανάλογα υψηλό τεχνολογικό επίπεδο με αυτό του κινητήρα, βρίσκεται και το αυτόματο σασµάν G-TRONIC των εννέα σχέσεων. Είναι γρήγορο, ακριβές και µε χειροκίνητη λειτουργία, αναδεικνύοντας στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα και εκπληρώνοντας δίχως δισταγµούς τις επιθυµίες του οδηγού.

Στη γλώσσα των αριθµών, η C-Class, απαιτεί από στάση έως τα πρώτα 100 km/h 7,3”, ενώ η τελική της ταχύτητας φτάνει τα  246 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως η κατανάλωση κατά τη διάρκεια των περίπου δύο χιλιάδων χιλιομέτρων της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στη περιοχή των οκτώ λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή άκρως λογική για το μέγεθος, το βάρος αλλά και τον σβέλτο ρυθμό με τον οποίο κινηθήκαμε σχεδόν παντού.

Για πάρα πολλά άνετα και απολαυστικά χιλιόμετρα

Aνέκαθεν το βασικό χαρακτηριστικό της C Class, σε σχέση με τη συμπεριφορά της στο δρόμο, ήταν η άνεση με την οποία ταξίδευε. Στη νέα γενιά του μοντέλου το χαρακτηριστικό αυτό συνεχίζει να υπάρχει, προστέθηκε ωστόσο και ένα ακόμη, το οποίο δεν είναι άλλο από την οδηγοκεντρική προσέγγιση ή αλλιώς την απόλαυση στην οδήγηση. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως από τη μία πλευρά είναι ένας ταξιδευτής μεγάλων απόστασεων, ικανός να διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς ο οδηγός και οι επιβάτες να αισθανθούν τη παραμικρή κόπωση, εξαιτίας της ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας κύλισης και της πλήρους έλλειψης θορύβων στο εσωτερικό, ενώ από την άλλη μπορεί να οδηγηθεί και ως μία σπορ δημιουργία, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και της φιλοσοφίας του μοντέλου.

Το αυτοκίνητο προσφέρει τρία διαφορετικά στιλ και τρείς επιλογές οδήγησης.  Discreet, Sport και Classic καθώς και Navigation, Assistance και Service αντίστοιχα. Ανάλογα µε το τι θα επιλέξεις διαφοροποιείται ο πίνακας οργάνων, ο φωτισµός, οι ενδείξεις όπως και οι πληροφορίες, ενώ η νέα εφαρµογή Assistance απεικονίζει στην οθόνη τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που βρίσκονται στον δρόµο σε πραγµατικό χρόνο. Ανάλογα με τις διαθέσεις, επιλέγετε το στιλ που επιθυμείτε και το αυτοκίνητο θα ικανοποιήσει το σύνολο, σχεδόν, των εντολών σας. Οδηγώντας σε δρόμο με στροφές  η C-Class θα κουνήσει την ουρά της γλυκά και θα βγει στην έξοδο της στροφής µε σιγουριά και την απαραίτητη δύναµη από τον κινητήρα. Δεν αποσυντονίζεται ποτέ, πολύ δύσκολα θα σε κρεµάσει και µόνο έπειτα από έντονη και συνεχή πίεση θα νιώσεις πλέον ότι η άνεση υπερτερεί έναντι της σπορ συµπεριφοράς.

 

Χωρίς αμφιβολία αυτή η C Class διατήρησε και αύξησε ακόμη περισσότερο την άνεση και το χαρακτηριστικό αίσθημα της ασφάλειας που τη χαρακτήριζε, ενώ πλέον κοιτάει στα μάτια και τον μεγάλο της ανταγωνιστή, τη σειρά 3 της BMW, σε ότι έχει να κάνει με την απόλαυση που προσφέρει σε σπορ ρυθμούς κίνησης. Τέλος να αναφέρουμε ότι η τιμή της νέας Mercedes C Class 200 ξεκινάει από τα 52750 Ευρώ.

Prev Post Renault Clio E-Tech. Η εξέλιξη του υβριδικού
Next Post Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7. Τολμηρό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook