Έπρεπε να περάσουν σχεδόν 5 χρόνια από το ντεμπούτο της κορυφαίας Mercedes-AMG όλων των εποχών μέχρι να την δούμε έτοιμη να ξηλώσει την άσφαλτο με τις εντυπωσιακές επιδόσεις της. Πέντε εξαιρετικά δύσκολα χρόνια για τους μηχανικούς της εταιρίας από το Affalterbach, οι οποίοι αντιμετώπισαν την πρόκληση της δημιουργίας μίας “F1 για τον δρόμο” με ότι αυτό συνεπάγεται. Τα κατάφεραν όμως και με περισσή περηφάνια, η Mercedes-AMG μας παρουσιάζει την τελική έκδοση της One!
Εξωτερικά δεν άλλαξαν πολλά σε σύγκριση με το πρωτότυπο του ’17. Όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία εκείνου του υπεραυτοκινήτου εντοπίζονται και στην έκδοση παραγωγής όπως το roof scoop που ενσωματώνεται στο κεντρικό πτερύγιο, το σύστημα ενεργής αεροδυναμικής, οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω κ.ά. Απλά οι σχεδιαστές τροποποίησαν ελάχιστα το design του εμπρός μέρους και του διαχύτη στο πίσω μέρος ενώ εξόπλισαν την One με μεγαλύτερους καθρέφτες και αφαιρούμενα καλύμματα κινητήρα που ενσωματώνουν μεγάλους αεραγωγούς τύπου NACA. Νέες είναι και οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος με το αεροδυναμικό, ανθρακονημάτινο κάλυμμα, αν και η Mercedes-AMG προσφέρει προαιρετικά ένα σετ από κράμα μαγνησίου με διαφορετικό design αλλά το ίδιο κάλυμμα.
Κάτω από την επιφάνεια, κρύβεται το υβριδικό κινητήριο σύνολο που αποτελείται από τον… αγωνιστικό V6 των 1.6 λίτρων που προέρχεται από το μονοθέσιο της γερμανικής εταιρίας, ο οποίος παράγει μόνος του 574 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. – 2.000 σ.α.λ. κάτω από τον κόφτη του! Καθόλου άσχημα για την χωρητικότητα του αλλά μην ξεχνάς ότι όπως και στο μονοθέσιο έτσι και εδώ, δεν είναι μόνος του. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στο στροφαλοφόρο άξονα, έναν που ενσωματώνεται στο turbo και άλλους δύο στον εμπρός άξονα με αποτέλεσμα η συνολική ιπποδύναμη της Mercedes-AMG One να ανέρχεται στα 1.063 άλογα! Από το… πακέτο δεν θα μπορούσε να λείπει ένα νέο, αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων, ούτε το πλήρως μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης της εταιρίας, με αποτέλεσμα το σπριντ στα 100 km/h να ολοκληρώνεται σε 2.9 δευτερόλεπτα, το 0-200 km/h σε 7.0 δευτερόλεπτα και το 0-300 km/h σε 15.6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 352 km/h! Πιο εντυπωσιακό ενδεχομένως, είναι το γεγονός ότι αυτό το σχεδόν αγωνιστικό κινητήριο σύνολο πληροί τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων EU6 ενώ εκτεταμένη δουλειά έχει γίνει και στο ζήτημα της ψύξης!
Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως η One βασίζεται σε ένα ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο με αλουμινένια υποπλαίσια εμπρός και πίσω, διαθέτει ενεργή ανάρτηση τύπου pushrod που στην “Sport+”, την πλέον ακραία ρύθμιση, μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 37 χιλιοστά εμπρός και 30 χιλιοστά πίσω ενώ οι ζάντες ελαφρού κράματος ντύνονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R M01, εξελιγμένα ειδικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή, σε διάσταση 285/35/19 εμπρός και 335/30/20 πίσω. Το carbon-ceramic σύστημα πέδησης δε, αποτελείται από δίσκους 398 χιλιοστών με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 380 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες πίσω. Όσο για το εσωτερικό; Αυτό είναι εντελώς… πολεμικό με ένα παραλληλόγραμμο τιμόνι, δύο οθόνες και άφθονα ανθρακονήματα ενώ standard είναι τόσο το σύστημα κλιματισμού όσο και τα ηλεκτρικά παράθυρα. Εδώ δεν θα βρεις κάποια τεράστια λίστα εξοπλισμού παρά το γεγονός ότι κάθε Mercedes-AMG One κοστίζει τουλάχιστον 2.75 εκατομμύρια δολάρια. Το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση είναι η ταχύτητα και κάθε χιλιοστό του αυτοκινήτου έχει εξελιχθεί με βάση αυτό το κριτήριο. Γι’ αυτό και η παραγωγή των 275 αυτοκινήτων έχει ήδη ξεπουλήσει!