Η ολοκαίνουρια Mercedes CLE παρουσιάστηκε στα μέσα του καλοκαιριού και έφτασε στη χώρα μας πριν από έναν μήνα αλλά η γερμανική εταιρία ήδη εμπλουτίζει την γκάμα με την πρώτη… καυτή έκδοση. Μία έκδοση που διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες όχι μόνο χάρη στις αισθητικές παρεμβάσεις της AMG αλλά και επί της ουσίας καθώς οι αλλαγές που έχουν γίνει στα μηχανικά αντικατοπτρίζονται και στο αμάξωμα του μεγάλου coupe. Αυτή είναι λοιπόν η Mercedes-AMG CLE 4Matic+ Coupe και το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς, είναι φυσικά η χαρακτηριστική “Panamericana” γρίλια με τις μεγάλες, κάθετες μπάρες που αφήνουν άπλετο χώρο ενδιάμεσα τους για την διέλευση του αέρα.
Η γρίλια όμως είναι ένα κομμάτι του παζλ. Πιο… ανοιχτός είναι και ο αεραγωγός σχήματος “A” στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αλλά και οι δύο μικρότεροι στα πλαϊνά του ενώ όσο πηγαίνεις προς τα πίσω, δεν γίνεται να μην παρατηρήσεις τα φαρδύτερα φτερά που προσθέτουν 58 χιλιοστά εμπρός και 75 χιλιοστά πίσω (σε σύγκριση με την βασική Mercedes-Benz CLE) στο πλάτος του αυτοκινήτου καθώς και τις εντυπωσιακές ζάντες ελαφρού κράματος 19 ή προαιρετικά, 20 ιντσών που γεμίζουν ικανοποιητικά τους θόλους. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες, ομαλές μεταβάσεις και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους με ένα διακοσμητικό σε σκούρο κόκκινο χρώμα το οποίο τονίζει το πλάτος του αμαξώματος. Οι δύο διπλές, στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης ενσωματώνονται αρμονικά στον προφυλακτήρα ενώ ακόμα πιο σπορ στοιχεία προστίθενται με το προαιρετικό AMG Optics πακέτο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πτερύγια στα πλαϊνά των προφυλακτήρων, πιο έντονο splitter εμπρός και έναν διαχύτη ανάμεσα στις απολήξεις της εξάτμισης. Εφόσον ο ιδιοκτήτης επιθυμεί περαιτέρω εξατομίκευση της CLE του, η Mercedes-AMG προσφέρει επιπλέον δύο AMG Night και AMG Carbon πακέτα.
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού από την άλλη δεν έχει αλλάξει επί της ουσίας αλλά εμπλουτίζεται με διάφορα στοιχεία της AMG όπως για παράδειγμα τα νέα γραφικά για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών και την κεντρική οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 11.9 ιντσών. Νέες είναι και οι επενδύσεις που συνδυάζουν το Artico δέρμα με Microcut μικροϊνες και έχουν κόκκινες ραφές για την δημιουργία αντίθεσης (προαιρετικά είναι διαθέσιμα και τα ελαφρύτερα αλλά και πιο… σκληροπυρηνικά AMG Performance καθίσματα) αλλά και το flat-bottom τιμόνι.
Αυτό που κάνει την CLE 53 4Matic+ μία πραγματική Mercedes-AMG όμως, είναι αυτό που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια. Δεν αναφέρομαι μονάχα στον twin-turbo, εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα που προσφέρει 449 ίππους και 560 Nm ροπής (με overboost 600 Nm για 12 δευτερόλεπτα) και ενσωματώνει την μίζα-γεννήτρια που παρέχει 23 ίππους και 205 Nm ροπής επιπλέον και τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστημα 48V. Ούτε μόνο στο 9-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο με την αναβαθμισμένη για την περίσταση λειτουργία που συνδυάζεται με το πλήρως μεταβλητό 4Matic+ σύστημα τετρακίνησης. Σε αυτά, θα πρέπει να προσθέσουμε την AMG Ride Control ανάρτηση που εξελίχθηκε στο Affalterbach ειδικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή, το standard σύστημα τετραδιεύθυνσης που παρέχει βελτιωμένη ευελιξία και ευστάθεια ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τα αναβαθμισμένα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης με το πρώτο να προσαρμόζεται σε ταχύτητα, ανάδραση και ευαισθησία στο πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεχθεί και το δεύτερο να περιλαμβάνει δίσκους 370 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 360 χιλιοστών με μονοπίστονες, πλευστές δαγκάνες πίσω.
Δεν είναι λοιπόν τα 4.2 δευτερόλεπτα που χρειάζεται η Mercedes-AMG 53 4Matic+ για να ολοκληρώσει το σπριντ στα 100 km/h, ούτε η ηλεκτρονικά περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα των 250 km/h που μπορεί να αυξηθεί στα 270 km/h με το προαιρετικό Driver’s Package που κάνουν την έκδοση μία πραγματική AMG, αλλά οι λεπτομέρειες. Πάντα αυτές κάνουν την διαφορά και σκέψου ότι η “53” είναι μονάχα η αρχή όσον αφορά στις δυνατότητες της AMG και της πλατφόρμας που δημιούργησε. Στο προσεχές μέλλον θα δούμε ακόμα πιο ακραία και ισχυρότερα παραδείγματα…