Mazda3 eSkyactiv X. Με ξεχωριστή αισθητική και φιλοσοφία

Ανέκαθεν η Mazda ήταν μία αυτοκινητοβιομηχανία η οποία χαρακτηρίζονταν από τη δική της ξεχωριστή φιλοσοφία και στρατηγική. Μία φιλοσοφία η οποία πολλές φορές κατά τη διάρκεια των 100 ετών της ύπαρξης της, την οδήγησε στη δημιουργία κάποιων πολύ ξεχωριστών και ιδιαίτερων δημιουργιών. Μία στρατηγική που εξακολουθεί να εφαρμόζει ακόμη και σήμερα τόσο στον αισθητικό – σχεδιαστικό τομέα των μοντέλων της, όσο φυσικά και στον τεχνολογικό. Και το πλέον απτό παράδειγμα όλων των παραπάνω είναι η ανανεωμένη εκδοχή της τέταρτης γενιά του Mazda 3, που βρέθηκε στα χέρια μας για δοκιμή.

Ενός αυτοκινήτου το οποίο καταφέρνει να προκαλεί ποικίλες συζητήσεις και σχόλια, τόσο με την εικόνα του, η οποία διαφέρει από κάθε άλλο τετράτροχο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή, όσο κυρίως με την τεχνολογία που χρησιμοποιεί ο κινητήρας του. Μία τεχνολογία η οποία προσπαθεί να συνδυάσει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από δύο κόσμους, αδιαφορώντας όμως για την υπερτροφοδότηση όπως τη ξέρουμε και την έχουμε γνωρίσει στο σύνολο σχεδόν των ανταγωνιστών του. Το αν τα καταφέρνει και σε ποιο βαθμό θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε ευθύς αμέσως.

Ξεχωρίζει από μακριά

Από τη πρώτη ματιά στην εξωτερική εικόνα του Mazda 3 καθίσταται σαφές πως οι σχεδιαστές του ήθελαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα προκαλούσε όλα τα βλέμματα χωρίς εξαίρεση. Κάνοντας ευρεία, για να μην πούμε υπερβολική, χρήση των καμπυλών σε όλα τα πιθανά και απίθανα σημεία, προσέφεραν ένα αμάξωμα στο οποίο οι χυτές γραμμές είναι το σημα κατατεθέν. Μοναδική εξαίρεση το εμπρός μέρος, εκεί που το, σχετικά μακρύ, καπό και τα φτερά συναντούν τα φωτιστικά σώματα και αυτά με τη σειρά τους την ευμεγέθη μαύρη μάσκα. Μάσκα η οποία δείχνει και είναι μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, που φτάνει μέχρι ψηλά, δημιουργώντας ένα ενιαίο αισθητικά σύνολο, αρκούντως εντυπωσιακό και όσο πρέπει επιβλητικό.

Κοιτώντας το από το πλαϊνό μέρος, νομίζεις πως πρόκειται για ένα ενιαίο κομμάτι, που εμπρός είναι σαφής η διάθεση για κουπέ καταβολές και πίσω στρογγυλεύει αρκετά, με την οροφή να χαμηλώνει, τα φτερά να φουσκώνουν και τη διχρωμία του κάτω μέρος του προφυλακτήρα να είναι πολύ επιτυχημένη. Οι δύο εξατμίσεις συμπληρώνουν το σύνολο, που φωνάζει από μακριά πως θέλει και τελικά καταφέρνει να δείχνει σπορτίφ. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, το μήκος του βρίσκεται στα 4,460 μέτρα, το πλάτος στα 1,795 μέτρα και το ύψος στα 1,435 μέτρα, που σημαίνει αρκετά συμμαζευμένο εξωτερικά.

Ποιοτικός μινιμαλισμός

Mπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι η μινιμαλιστική φιλοσοφία στο σχεδιασμό και η προσπάθεια για απτή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Ξεκινώντας από το αισθητικό κομμάτι του θέματος, είναι σαφές πως οι Ιάπωνες θέλουν να διαφοροποιηθούν και σε αυτόν τον τομέα και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνουν. Η οθόνη των 8,8 ιντσών για το infotainment δείχνει σχετικά μικρή και βρίσκεται στο επάνω μέρος του ταμπλό με τις διάφορες λειτουργίες να ελέγχονται από ένα περιστροφικό διακόπτη  ανάμεσα στα καθίσματα. O πίνακας οργάνων διατηρεί μία επιτυχημένη ισορροπία ανάμεσα σε ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις και το κομμάτι της εργονομίας συνολικά ικανοποιεί.

Σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, οι άνθρωποι της Mazda συνεχίζουν να κρατάνε πολύ ψηλά το δείκτη, καθώς ο τρόπος με τον οποίο είναι κατασκευάσμενο το 3 δίνει την εντύπωση πως θα παραμείνει ο ίδιος, χωρίς τριγμούς και προβλήματα και μετά από πολλά χρόνια. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, αυτή είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει σύστημα πλοήγησης. Ακόμα υπάρχει ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία, και head-up display. Από εκεί και πέρα ο στάνταρ εξοπλισμός ολοκληρώνεται με προβολείς LED με δυνατότητα τμηματικής προσαρμογής και αυτόματη ρύθμιση ύψους και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω. Εκτός από το πλήρες πακέτο αερόσακων, περιλαμβανομένου και ενός για τα γόνατα του οδηγού, υπάρχει και μια βεντάλια από 12 κύρια οδηγικά βοηθήματα.

Στον τομέα των χώρων τέσσερα ενηλικα άτομα θα φιλοξενηθούν στην καμπίνα με τους πίσω επιβάτες να χρειάζεται να κάνουν κάποιες υποχωρήσεις ειδικά αν είναι υψηλόσωμοι. Τα 351 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και δεν προκαλούν προβληματισμό.

Σύνθετη λύση

Το Mazda 3 της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης ο οποίος διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία και ονομάζεται e skyactive x. Mε τη συγκεκριμένη τεχνολογία οι μηχανικοί της Mazda ήθελαν συγκεράσουν τα καλά της πετρελαιοκίνησης, με τα θετικά ενός βενζινοκίνητου μηχανικού συνόλου. Δηλαδή χαμηλή κατανάλωση και μικρές εκπομπές ρύπων, με μεγάλη ισχύ και υψηλό βαθμό απόδοσης. Το εγχείρημα σαφώς και δεν ήταν εύκολο και σε πολύ μεγάλο βαθμό το πέτυχαν μέσω της τεχνολογίας Spark Controlled Compression Ignition, η οποία κάνει ανάφλεξη συμπίεσης με έλεγχο από σπινθήρα. Στη πράξη αυτό σημαίνει απόδοση 186 ίππων και 240 Nm ροπής, τα οποία περνάνε στους εμπρός τροχούς μέσω ένα χειροκίνητου κιβωτίου έξη σχέσεων.

Ναι μεν… αλλά

Και ερχόμαστε στην ουσία της κάθε δοκιμής που δεν είναι άλλη από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Καταρχήν οφείλουμε να τονίσουμε πως πλαίσιο και αναρτήσεις καθιστούν απολύτως σαφές από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως είναι σε θέση να διαχειριστούν με άνεση πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν θα προβληματίσει ποτέ και πουθενά, όσο γρήγορα και αν  θελήσετε να κινηθείτε. Ερχόμενοι στο θέμα του κινητήρα, αυτός αποδεικνύεται αρκετά ζωηρός χαμηλά, χωρίς ωστόσο να ενθουσιάζει όσο ανεβαίνουν οι στροφές και χωρίς βεβαίως να μπορεί να δώσει την αίσθηση που παρέχουν οι turbo κινητήρες του ανταγωνισμού με τα μισά μάλιστα κυβικά από τον συγκεκριμένο.

Το εξάρι κιβώτιο έχει εξαιρετική αίσθηση και ακρίβεια στις αλλαγές, αλλά η σχετικά μακριά κλιμάκωση, μπορεί να ρίχνει τους ρύπους, μαζί όμως και τη σπορτίφ αίσθηση που περίμενες από τη θεωρία του συνόλου. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στη περιοχή των 7,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς να τρομάζει αλλά και χωρίς να προσφέρει την οικονομία που προφανώς ήθελαν οι μηχανικοί της εταιρίας.

Στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι αρωγοί στην άνεση, ενώ όταν βρεθείτε σε δρόμο με στροφές θα ενθουσιαστείτε από την οδική συμπεριφορά και την αίσθηση του κιβωτίου, όχι όμως αναλόγως πολύ και από την ανταπόκριση του κινητήρα στη διάθεση σας να οδηγήσετε σβέλτα και απολαυστικά. Tέλος τα 28295 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Mazda 3 e skyactive x σαφώς και δεν είναι λίγα, αλλά σε κάθε περίπτωση αφενός είναι εντός του πλαισίου της κατηγορίας, αφετέρου αγοράζετε ένα αρκετά ξεχωριστό αυτοκίνητο σε πολλούς τομείς.

Prev Post Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Hybrid 158 PS X-Tronic. Mε υψηλές προσδοκίες
Next Post Jaguar F Pace 20d AWD. Άλλη αίσθηση σε όλα τα επίπεδα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook