Το πρώτο bespoke ηλεκτρικό μοντέλο της Lexus είναι, μετά από μία εκτενή αλλά ιδιαίτερα… αποκαλυπτική καμπάνια teaser, πραγματικότητα! Αυτό είναι το Lexus RZ 450e ή αν προτιμάς, το ξαδερφάκι των Toyota bZ4X/Subaru Solterra το οποίο παρουσιάζεται σήμερα πριν λανσαριστεί στην αγορά μέχρι τα τέλη του έτους και παρότι οι συγκρίσεις ανάμεσα στα τρία μοντέλα είναι εύκολες, τα αποτελέσματα μπορεί να σε εκπλήξουν.
Ναι, το Lexus RZ 450e χρησιμοποιεί την e-TNGA αρχιτεκτονική της Toyota και ναι, τόσο το μέγεθος του όσο και οι αναλογίες του είναι παρεμφερή αλλά σε αντίθεση με την πρακτική του badge engineering για την δημιουργία του Subaru Solterra από το Toyota bZ4X, το RZ 450e είναι διαφορετικό με περισσότερους τρόπους απ’ όσους πιστεύεις. Καταρχάς, το μήκος του αγγίζει τα 4.80 μέτρα σε αντιπαράθεση με τα 4.69 του Toyota και το πλάτος του είναι 1.89 μέτρα σε σύγκριση με τα 1.85 του bZ4X. Οι διαφορές γίνονται πιο τρανταχτές όταν μιλάμε για το design, με το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Lexus να εστιάζει περισσότερο στην πολυτέλεια και στην ενσωμάτωση χαρακτηριστικών στοιχείων της ταυτότητας της. Γι’ αυτό η φιλοσοφία της “spindle” γρίλιας έχει επεκταθεί σε ολόκληρο το αμάξωμα με αποτέλεσμα να αποπνέει μία δυναμική και να εκφράζει “τον ισχυρό χαρακτήρα και την αδιάκοπη επιτάχυνση” ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αν θέλουμε να εστιάσουμε σε λεπτομέρειες, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στο χαμηλωμένο καπό, τα νέα φωτιστικά σώματα που αναμιγνύονται αρμονικά με την πιο μίνιμαλ και φυσικά κλειστή, γρίλια. Όπως δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στο πίσω μέρος με τα διπλά αεροδυναμικά στοιχεία στο τελείωμα της οροφής, το διακριτικό spoiler πάνω από τα λεπτά, LED φανάρια και τον σχεδόν κάθετο προφυλακτήρα. Η Lexus επέλεξε να χρησιμοποιήσει προστατευτικά σε gloss black χρώμα στους θόλους ενώ το ίδιο χρώμα υπάρχει και στην κεντρική και την πίσω κολώνα δημιουργώντας την αίσθηση της “πλευστής” οροφής.
Μία ακόμα ομοιότητα ανάμεσα στο RZ 450e και στα άλλα δύο μοντέλα σχετίζεται με την μπαταρία των 71,4 kWh η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και έρχεται με την ίδια εγγύηση για την διατήρηση του 90% της μέγιστης χωρητικότητας της έπειτα από 10 χρόνια αλλά και πάλι, αυτή τροφοδοτεί δύο διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση της τάξης των 313 ίππων και 435 Nm ροπής. Χάρη στην επιπλέον ισχύ, το ηλεκτρικό της Lexus επιταχύνει στα 100 km/h σε 5.6 δευτερόλεπτα και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι την περιορισμένη τελική ταχύτητα των 160 km/h αλλά εξαιτίας της, προσφέρει και μειωμένη αυτονομία που σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα.
Όσο για την καμπίνα, αυτή αποτελεί μία εξέλιξη του “Lexus Tazuna” ψηφιακού cockpit και συνδυάζει έναν πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό με μία μεγάλη οθόνη αφής 14 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Αφήνοντας στην άκρη την προαιρετική οροφή ρυθμιζόμενης διαπερατότητας που όντως αποτελεί καινοτομία, στις φωτογραφίες την παράσταση κλέβει το επίσης προαιρετικό “One Motion Grip” σύστημα με το νέο yoke που αντικαθιστά το παραδοσιακό τιμόνι και επιτρέπει όχι μόνο καλύτερη ορατότητα στον πίνακα οργάνων αλλά και λιγότερη από 1 περιστροφή από άκρη σε άκρη – για την ακρίβεια, 300 μοίρες! Από το πακέτο εξοπλισμού του πρώτου ηλεκτρικού της, δεν θα μπορούσε να λείπει και η σουίτα Lexus Safety System+ 3.0 που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Πριν κλείσουμε, να σημειώσουμε πως το RZ 450e είναι μονάχα το επόμενο βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της Lexus στην δυτική και κεντρική Ευρώπη μέχρι το 2030 αλλά και πως οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο έχουν ήδη ανοίξει, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το τέλος του ’22.