Ξεκίνησαν οι δοκιμές για την πρώτη ηλεκτρική BMW M

Ξεκίνησαν οι δοκιμές για την πρώτη ηλεκτρική BMW M

Πενήντα χρόνια ζωής έχει κλείσει η BMW M GmbH. Πενήντα χρόνια βενζίνης και καμένου λάστιχου. Τα επόμενα πενήντα χρόνια όμως θα είναι δραστικά διαφορετικά και η γερμανική εταιρία έχει ήδη αρχίσει να προετοιμάζεται καθώς ανακοίνωσε επίσημα ότι ξεκίνησε δοκιμές με το λεγόμενο “concept test vehicle” για την επόμενη συστημάτων κίνησης και ελέγχου – από την οπτική τόσο του hardware όσο και του λογισμικού. Όλα αυτά τα συστήματα θα αποτελέσουν την βάση για τα μελλοντικά, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της “M” τα οποία η εταιρία ελπίζει και στοχεύει να παρέχουν “ανεπανάληπτες επιδόσεις” και την ανάλογη εμπειρία.

Στην επέτειο μας δεν κοιτάμε μόνο προς τα πίσω, αλλά πάνω από όλα, προς τα εμπρός. Πριν το τέλος του έτους θα ξεκινήσει η παραγωγή της BMW XM, του πρώτου αυτοκινήτου επιδόσεων με το V8 M υβριδικό κινητήριο σύστημα. Μαζί με τους οπαδούς μας σε ολόκληρο τον κόσμο ανυπομονούμε για την είσοδο μας στην LMDh κατηγορία του πρωταθλήματος IMSA στη Β. Αμερική, όπου θα συμμετέχουμε επίσης με έναν 8-κύλινδρο, υβριδικό, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα στην Daytona και σε άλλους αγώνες το 2023 καθώς και στο πρωτάθλημα WEC και στο Le Mans έναν χρόνο αργότερα.

Δήλωσε ο Franciscus van Meel, πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW M GmbH. Ως βάση για το πρωτότυπο δοκιμών χρησιμοποιήθηκε μία BMW i4 M50 αλλά από εκεί και πέρα, υπάρχουν 4 ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδοσης (ένας σε κάθε τροχό) οι οποίοι αποτελούν την βάση για το M xDrive σύστημα τετρακίνησης που οι μηχανικοί της BMW M GmbH έχουν εξελίξει σε απίστευτο βαθμό μεταβλητότητας, ακρίβειας και ταχύτητας στην κατανομή της ροπής. Όπως ισχύει παντού, έτσι και στην ηλεκτροκίνηση κάτι χάνεις (ήχο, αίσθηση) και κάτι κερδίζεις. Το γεγονός ότι οι 4 μεμονωμένοι ηλεκτροκινητήρες συνδέονται σε μία κεντρική μονάδα ελέγχου, έχει χαρίσει την ελευθερία στους μηχανικούς να κάνουν μικρο-τροποποιήσεις στην κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, σε κλάσματα του δευτερολέπτου, ανάλογα με την θέση του πεντάλ του γκαζιού, την γωνία του συστήματος διεύθυνσης, τις διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις, την ταχύτητα των τροχών και άλλες παραμέτρους. Οι τροποποιήσεις αυτές, φτάνουν στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη και των διαφορικών.

Η δουλειά έχει ξεκινήσει βεβαίως εδώ και αρκετό καιρό, στο επίπεδο εικονικών προσομοιώσεων και στη συνέχεια σε πάγκους δοκιμών μέχρι να φτάσουμε στο σημείο των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες για το λεγόμενο “finetuning” και την επιβεβαίωση των πορισμάτων και επιλογών από προηγούμενες φάσεις. Κάπως έτσι στοχεύει η BMW M στην δημιουργία της “απόλυτης μηχανής οδήγησης” ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Prev Post Formula 1: Πανίσχυρη αλλά πιο “πράσινη” και μετά το 2026!
Next Post Κλοπές ζαντών – ελαστικών που τείνουν να γίνουν μάστιγα στη Θεσσαλονίκη
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook