Jeep Renegade 1.6 Diesel Auto. Με έμφαση στην ευκολία

Πρίν από μερικά χρόνια μία αντίστοιχη κίνηση εκ μέρους της Jeep να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο από κοινού με τη Fiat, το οποίο θα μοιραζότανε μηχανικά μέρη, πάτωμα, εσωτερικό και το οποίο θα έφερε το όνομα Renegade, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέχρι και ιεροσυλία. Ωστόσο τα νέα δεδομένα στη παγκόσμια οικονομία αλλά και στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, έχουν λειάνει τις γωνίες σε τέτοιο βαθμό, που η δημιουργία ενός μοντέλου όπως το Renegade θεωρείται επιβεβλημένη. Και βεβαία πλέον μιλώντας και κρίνοντας έχοντας ανα χείρας τα στοιχεία των πωλήσεων του και παρατηρώντας την εμπορική του πορεία, τόσο σε παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και στην Ελληνική αγορά, μπορούμε να πούμε εκ του ασφαλούς πως η κίνηση της Jeep ήταν κάτι παραπάνω από επιτυχημένη και σωστή.

To εμπρός μέρος “φωνάζει” ότι πρόκειται για ένα γνήσιο Jeep

Αυτό διότι στόχευσε σε ένα νεανικότερο κοινό από αυτό που την ακολουθούσε, χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην αυθεντικότητα που συνοδεύει τα προϊόντα της. Επιπλέον η πληθώρα των εκδόσεων του Renegade συνέβαλε τα μέγιστα, ώστε όλοι οι πιθανοί αλλά και απίθανοι υποψήφιοι αγοραστές του, να βρούνε την έκδοση που τους ταιριάζει. Και πλέον έχοντας δοκιμάσει τόσο το σκληροπυρηνικό Trailhawk όσο και το εξαιρετικό 1400άρη τετρακίνητο με τον κινητήρα βενζίνης, ήρθε η στιγμή να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι τις πετρελαιοκίνητης, δικίνητης έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Xαρακτηριστικό απ΄όπου και αν το παρατηρήσετε

Ξεχωρίζει σχεδιαστικά

Μπορεί η Αμερικάνικη εταιρία να έκανε κάποιους αναγκαστικούς συμβιβασμούς από τη μία, από την άλλη ωστόσο φρόντισε να διατηρήσει αναλλοίωτα και κάποια από τα χαρακτηριστικά της. Και φυσικά ένα από αυτά είναι η εμφάνιση, που όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες παραπέμπει σαφώς σε ένα γνήσιο Jeep. Έντονες γραμμές, «τετράγωνη» φιλοσοφία και οι επτά κάθετες γραμμές στη μάσκα να στέκουν εκεί ως σύμβολο μιας άλλης εποχής η οποία μπορεί να εκσυγχρονίστηκε, αλλά διατηρεί την αίγλη και την άποψή της για τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Το Renegade τοποθετείται κάτω από το Cherokee και το Wrangler, είναι μικρότερο από το Compass και “παίζει” κόντρα σε μοντέλα όπως το Mini Countryman. Η ονομασία βέβαια δεν είναι καινούργια, μιας και τη γνωρίζουμε από ειδικές εκδόσεις του παρελθόντος, είτε του θρυλικού CJ είτε του Cherokee. Σε κάθε περίπτωση το Jeep Renegade ξεχωρίζει από μακριά και φροντίζει να δηλώνει με τον πλέον σαφή και απερίφραστο τρόπο τη καταγωγή του και κατά τη γνώμη μας πολύ καλά κάνει.

Με πολύ έντονη προσωπικότητα και το πίσω μέρος του

Γνήσιο Jeep

Και αν εξωτερικά το Renegade δηλώνει πως πρόκειται για ένα πραγματικό Jeep, με το που θα βρεθείτε στο εσωτερικό του, αυτή η αίσθηση θα γίνει ακόμη πιο έντονη. Το μικρό παρμπρίζ, η «σηκωμένη» μούρη η χοντρή στεφάνη του τιμονιού, όλα παραπέμπουν στο παρελθόν, όντας όμως σύγχρονα και ταυτισμένα με το σήμερα. Ο πλούσιος εξοπλισμός όπως, οι 6 αερόσακοι, το ESP, σύστημα πολυμέσων Uconnect, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κλιματισμός και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT είναι στάνταρ, ενώ αναλόγως της έκδοσης προστίθενται, cruise control, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, navigation, πανοραμική ηλιοροφή My Sky με δύο αφαιρούμενα τμήματα και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ανίχνευσης τυφλού σημείου, είναι προφανώς αναγκαία για ένα μοντέλο του 2015. Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο ενώ αντίστοιχα θετική είναι η εντύπωση και από τους διαθέσιμους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, καθώς αυτός φτάνει τα 351 λίτρα.

Σύγχρονο και καλοφτιαγμένο το εσωτερικό του

Diesel και αυτόματο

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 320 Nm και να συνδυάζεται αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξη σχέσεων DDCT (Dry Dual Clutch Transmission). Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά δυστυχώς δεν συνδυάζεται με τετρακίνηση, ενώ όποιος επιθυμεί diesel και 4χ4 θα πρέπει να καταφύγει στον δίλιτρο με τους 140 ή 170 ίππους. Στόχος της Jeep είναι να φέρει την ευκολία της καθημερινής χρήσης ενός αυτόματου κιβωτίου στη δημοφιλή πλευρά των diesel, χωρίς να νιώθεις ότι ο κινητήρας σε κρεμάει κατά τη διάρκεια αλλαγής σχέσεων. Η Jeep ανακοινώνει επιδόσεις παραπλήσιες αυτών του μηχανικού κιβωτίου (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3’’ και 178 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα), εντύπωση που αποκομίζει όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Το μόνο μείον είναι η ελαφρώς «τσιμπημένη» κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής εντός και εκτός πόλης βρέθηκε ελαφρώς πάνω από τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ωραίος συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου με τη κατανάλωση να είναι κάπως αυξημένη

Ξεκούραστο

Όταν οδηγείς το αυθεντικό Jeep, είναι απαραίτητο να έχεις και την αίσθηση ότι οδηγείς ένα τέτοιο όχημα. Και το Renegade σου την προσφέρει αυτή τη χαρά από τα πρώτα κιόλας

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του σημεία

μέτρα που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, από τις πρώτες κιόλας στιγμές που θα διαπιστώσεις πως το παρμπρίζ μπορεί να είναι μικρό, αλλά το εσωτερικό δεν είναι κλειστοφοβικό. Η ψηλή θέση οδήγησης, το μακρύ επίσης ψηλό καπό και η όλη ατμόσφαιρά συνηγορούν πως βρίσκεσαι σε ένα πραγματικό Jeep. Σε ένα αυτοκίνητο ικανό να πάς παντού, αρκεί να μην ξεχάσεις πως η συγκεκριμένη έκδοση δεν διαθέτει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Στην πράξη και οδηγώντας το αυτοκίνητο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, διαπιστώσαμε πως έχουμε να κάνουμε με μία καλοστημένη και κυρίως άνετη και ξεκούραστη έκδοση του. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στη σωστή οδική συμπεριφορά, όντας ένα κλικ πιο σφιχτή απ’οσο περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Αυτό όμως έχει σαν συνέπεια το περιορισμό των κλίσεων και την αίσθηση του πολύ καλού πατήματος στο δρόμο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη έντονου αεροδυναμικού θορύβου, εξασφαλίζει πολύ ευχάριστο ταξίδι. Πέρα από την ευκολία

To αυτόματο κιβώτιο αυξάνει σημαντικά την άνεση και την ευκολία

που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο μέσα στην πόλη, το μικρό SUV βγαίνει γενικώς κερδισμένο από το γεγονός ότι οι αλλαγές σχέσεων γίνονται γρήγορα και ομαλά. Έτσι δε χάνει το σπιρτόζικο χαρακτήρα του, ακόμη και σε διαδρομές με συνεχείς στροφές. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, την απουσία τετρακίνησης και τους σχετικά μικρούς τροχούς των 16 ιντσών, το Renegade 1.6 MJTD Auto έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, στρίβει «ψυχωμένα» και δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις.

Ακόμη μία ενδιαφέρουσα έκδοση

Και αυτή η έκδοση του Renegade είναι ένα πραγματικό Jeep το οποίο φέρει επάξια το όνομα. Από την εμφάνιση, το χαρακτήρα μέχρι και την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό, όλα φωνάζουν από μακριά πως πρόκειται για Jeep. Προφανώς και θα το θέλαμε διαθέσιμο και ως τετρακίνητο με τον συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου, αλλά δυστυχώς. Όσο για τη τιμή των 27200 που κοστίζει η πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Longitude της δοκιμής μας, αυτή είναι λογική για την απόκτηση ενός γνήσιου Jeep.

Επίσης ικανοποιητικός

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Κιβώτιο

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Δεν συνδυάζεται με τετρακίνηση
  • Kατανάλωση

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 120
0-100 10.2″
Τελική ταχύτητα 178 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 118 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση
Prev Post Hyundai Tucson 1.7 CRDi Auto. «Παλαιό» όνομα σε ολοκαίνουριο αυτοκίνητο
Next Post Ηyundai i30 1.6 CRDi DCT. Eφάμιλλο του ανταγωνισμού
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook