JEEP RENEGADE TRAILHAWK: TO AIMA NEΡΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ

Ένα γνήσιο Jeep οφείλει να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο

Όταν το επώνυμό σου έχει χαρακτηρίσει μία ολόκληρη κατηγορία (Jeep) και το όνομά σου (Renegade) έχει συνδυαστεί με σκληροτράχηλες εκτός δρόμο καταστάσεις, τότε η κληρονομία που κουβαλάς είναι βαριά και οφείλεις όχι απλώς να τη διατηρήσεις, αλλά να την πας και ένα βήμα παραπέρα. Έχοντας λοιπόν στα χέρια μας για δοκιμή τη κορυφαία έκδοση του ολοκαίνουριου Jeep Renegade, την Trailhawk θα προσπαθήσουμε αφενός να διαπιστώσουμε σε ποιο βαθμό τιμάει το βαρύ όνομα που φέρει, αφετέρου να διερευνήσουμε κάποιους από τους λόγους για τους οποίους ανακηρύχτηκε «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2016 για την Ελλάδα».

Eμφάνιση Jeep

Κόμπακτ διαστάσεις,
μεγάλη απόσταση από το έδαφος και έντονες γραμμές στα πλαϊνά

To πρώτο πράγμα που οφείλει να σε χαρακτηρίζει ως γνήσιο Jeep είναι η σχεδιαστική σου ταυτότητα, καθώς τα χαρακτηριστικά εκείνα που έκαναν τη μάρκα αγαπητή σε ολόκληρο τον κόσμο οφείλουν να διατηρηθούν αναλλοίωτα, όσο και αν οι εποχές επιθυμούν το αντίθετο. Και φυσικά ένα από τα χαρακτηριστικά αυτά, είναι η εμφάνιση, που όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες παραπέμπει σαφώς σε ένα γνήσιο Jeep. Έντονες γραμμές, «τετράγωνη» φιλοσοφία και οι επτά κάθετες γραμμές στη μάσκα να στέκουν εκεί ως σύμβολο μιας άλλης εποχής η οποία μπορεί να εκσυγχρονίστηκε, αλλά διατηρεί την αίγλη και την άποψή της για τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Το Renegade τοποθετείται κάτω από το Cherokee και το Wrangler, είναι μικρότερο από τα Patriot και Compass και “παίζει” κόντρα σε μοντέλα όπως το Mini Countryman.

Τα ιδιαίτερης αισθητικής πίσω φώτα, το καθιστούν ακόμη πιο ξεχωριστό

Η ονομασία βέβαια δεν είναι καινούργια, μιας και τη γνωρίζουμε από ειδικές εκδόσεις του παρελθόντος, είτε του θρυλικού CJ είτε του Cherokee. Σε κάθε περίπτωση το Jeep Renegade ξεχωρίζει από μακριά και φροντίζει να δηλώνει με τον πλέον σαφή και απερίφραστο τρόπο τη καταγωγή του και κατά τη γνώμη μας πολύ καλά κάνει. Στη περίπτωση μάλιστα της κορυφαίας έκδοσης Trailhawk της δοκιμής μας, η ακόμη πιο αυξημένη απόσταση, κατά δύο εκατοστά (συνολικά 22) από το έδαφος, τα ελαστικά για χιόνι και λάσπη, οι διαφορετικής σχεδίασης ζάντες και το λογότυπο Trail Rated, δηλώνουν με απερίφραστο τρόπο πως αυτό το Renegade είναι φτιαγμένο για τα δύσκολα.

Jeepίσια αίσθηση 

Μεγάλη και βαριά υπογραφή

Και αν εξωτερικά το Renegade δηλώνει πως πρόκειται για ένα πραγματικό Jeep, με το που θα βρεθείτε στο εσωτερικό του, αυτή η αίσθηση θα γίνει ακόμη πιο έντονη. Το μικρό παρμπρίζ, η «σηκωμένη» μούρη η χοντρή στεφάνη του τιμονιού, όλα παραπέμπουν στο παρελθόν, όντας όμως σύγχρονα και ταυτισμένα με το σήμερα. Ο πλούσιος εξοπλισμός όπως, οι  6 αερόσακοι, το ESP, σύστημα πολυμέσων Uconnect, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κλιματισμός και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT είναι στάνταρ, ενώ αναλόγως της έκδοσης προστίθενται, cruise control, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, navigation, πανοραμική ηλιοροφή My Sky με δύο αφαιρούμενα τμήματα και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ανίχνευσης τυφλού σημείου, είναι προφανώς αναγκαία για ένα μοντέλο του 2015. 

Προσεγμένη ποιότητα, πλήρης εξοπλισμός και σωστή εργονομία

Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο ενώ αντίστοιχα θετική είναι η εντύπωση και από τους διαθέσιμους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, καθώς αυτός φτάνει τα 351 λίτρα. Βεβαίως η κορυφαία έκδοση Trailhawk της δοκιμής μας διέθετε και τον «μαγικό» περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μέσω του οποίου μπορείτε να βγείτε με άνεση εκτός δρόμου και να κινηθείτε σχεδόν παντού, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. 

Δυνατός συνδυασμός

Για πάσης φύσεως εκτός δρόμου εξόρμηση

Η έκδοση Trailhawk «φοράει» τον δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου ο οποίος αποδίδει 170 ίππους και 35.7 κιλά ροπής και ο οποίος συνδυάζεται με ένα πολύ εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Στη πράξη η 1η έχει τόσο κοντή κλιμάκωση που η «έξυπνη» χαρτογράφηση του κιβωτίου τη χρησιμοποιεί μόνο όταν επιλέξετε το “Low” προκειμένου να αντιμετωπίσετε πραγματικά δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις. Αντίστοιχα η ένατη είναι ο ορισμός του overdrive, καθώς ο αποκλειστικός λόγος ύπαρξής της είναι να χαμηλώσει στροφές και κατανάλωση στο ταξίδι στην εθνική οδό. 

Τα σωστά εκτός δρόμου, οφείλουν να το έχουν

Από εκεί και πέρα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής πέντε προγραμμάτων για τη τετρακίνηση του Renegade. Στη βασική θέση Auto, το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης πάει στους εμπρός τροχούς, ενώ πάνω από κάποια ταχύτητα υπάρχει και δυνατότητα απεμπλοκής του άξονα προς το πίσω διαφορικό, για μείωση των απωλειών. Στη θέση Snow (χιόνι) οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε πιο χαμηλές στροφές, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο προοδευτική, ενώ το ποσοστό μετάδοσης ξεκινά από την αναλογία 60/40, με το traction control να είναι μεν ενεργοποιημένο, χωρίς ωστόσο να σας κόβει εκεί που χρειάζεστε ισχύ. 

Δυνατός και απαραίτητος για δύσκολα εμπόδια.
Ωστόσο η χροιά του είναι αρκετά έντονη.

Στη θέση Sand (άμμος) οι αλλαγές είναι σε υψηλότερες στροφές, ώστε να υπάρχει πάντα δύναμη, η μετάδοση ροπής μπορεί να φτάσει έως το 100% εμπρός ή πίσω, ενώ το traction control είναι μερικώς απενεργοποιημένο. Ίδια φιλοσοφίας είναι και η λειτουργία στη θέση Mud (λάσπη) με διαφορές στον έλεγχο της πρόσφυσης και την απόκριση του γκαζιού. Τέλος στο Rock (πέτρες) το σύστημα φρένων μπορεί να επέμβει ενεργά, αντικαθιστώντας εν μέρει τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, για να κατευθύνει τη ροπή σε κάποιο συγκεκριμένο τροχό, με το traction control να είναι εντελώς απενεργοποιημένο και με τη πρώτη σχέση στο κιβώτιο. 

Πηγαίνει παντού

Ελαστικά για λάσπη και χιόνι, στη πρώτη τοποθέτηση

Όταν κάποιος επιλέξει ένα Jeep Renegade και πολύ περισσότερο την έκδοση Trailhawk, είναι προφανές ότι δεν ενδιαφέρεται ούτε για επιδόσεις, ούτε πολύ περισσότερο για σπορ οδική συμπεριφορά. Ωστόσο, υπό προϋποθέσεις φυσικά, αμφότερα τα δύο παραπάνω στοιχεία είναι παρόντα, καθώς ο πετρελαιοκινητήρας των δύο λίτρων και σβελτάδα προσφέρει, ενώ πλαίσιο και αναρτήσεις δημιουργούν ένα σύνολο που μπορεί να οδηγηθεί πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με τη φιλοσοφία του μοντέλου. Μία φιλοσοφία η οποία είναι προσανατολισμένη στις εκτός δρόμου απολαύσεις, όπου εκεί πραγματικά παίζει χωρίς αντίπαλο. Εντός δρόμου είναι άνετο και προβλέψιμο, αρκεί να έχετε στο μυαλό σας το τι οδηγείτε. Το μόνο που μπορεί να σας ενοχλήσει είναι αφενός η χροιά του κινητήρα, αφετέρου το start&stop του οποίου η λειτουργία δεν είναι και η καλύτερη που έχουμε συναντήσει. Στον αντίποδα η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, εντός και εκτός δρόμου, βρέθηκε λίγο πάνω από τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς προσπάθεια από μέρους μας για οικονομική οδήγηση.

 Οι κόμπακτ διαστάσεις του το βοηθούν σημαντικά σε τέτοια περάσματα

Όταν όμως αποφασίσετε να βγείτε εκτός δρόμου, θα διαπιστώσετε πως δεν θα σταματήσετε σχεδόν πουθενά. Η τετρακίνηση λειτουργεί υποδειγματικά, οι επιλογές ανάλογα με το έδαφος που κινείστε, έχουν τις σωστές ρυθμίσεις και οι κοντές σχέσεις έρχονται ως κερασάκι σε ένα πραγματικό Jeep. Έχοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω υπ’όψιν συν το γεγονός πως η Jeep τόλμησε να μπεί σε μία κατηγορία που αφενός δεν είχε ποτέ στο παρελθόν εκπρόσωπο, αφετέρου έκανε τη κίνηση να δημιουργήσει μία έκδοση η οποία όχι μόνο δεν απεμπολλεί τα χαρακτηριστικά, αλλά αντίθετα αναδεικνύει τα στοιχεία εκείνα που έκαναν τη μάρκα γνωστή και αγαπητή, εύκολα μπορεί οποιοσδήποτε καλοπροαίρετος και ανοιχτόμυαλος άνθρωπος να αντιληφθεί μερικούς μόνο από τους λόγους που το Jeep Renegade κατέλαβε τον επίζηλο τίτλο του Αυτοκινήτου της χρονιάς 2016 για την Ελλάδα. 
Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή των 36000 Ευρώ που κοστίζει με απόσυρση τα οποία είναι απολύτως λογικά για τα όσα πολλά διαθέτει και προσφέρει το αυτοκίνητο.

  • Σχεδίαση                                                        
                                                • Ήχος κινητήρα
  • Εκτός δρόμου ικανότητες
• Λειτουργία start&stop
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Διαστάσεις
  • Εξοπλισμός


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   170
Τελική ταχύτητα       196 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     9,1’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   8,3 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       155 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Βούτυρο στο ψωμί του
Και φυσικά μπορεί σε πολύ πιο δύσκολα
Δικαιολογημένη η επιλογή του και η κατάκτηση του τίτλου

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.