Jeep Compass 1.4T AWD AUTO. Εντός εκτός ικανό

Ήταν Ιανουάριος του 2006 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο Compass ως κροσόβερ ή SUV αν προτιμάτε, με κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς, βάζοντας την δική του υποψηφιότητα σε μία κατηγορία που γνώρισε μεγάλη άνθηση και σήμερα κυριαρχεί στις παγκόσμιες αγορές. Kαι μπορεί οι εκτός δρόμου δυνατότητές του να ήταν αντάξιες του ονόματός του, ωστόσο τόσο η σχεδίαση όσο πολύ περισσότερο η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών δεν ήταν και ότι πιο κολακευτικό στην ιστορία της εταιρίας. 11 χρόνια μετά,  ήταν η καλύτερη στιγμή για την Jeep να παρουσιάσει το καινούργιο Compass και επέλεξε να το κάνει με άκρως εντυπωσιακό τρόπο από την εμφάνιση μέχρι τους κινητήρες και τον εξοπλισμό του. Tώρα πλέον διανύει την περίοδο της ωριμότητάς του και βεβαίως δεν χάσαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε.

Δυναμικές γραμμές και στα πλαϊνά του

Προϊοντικά τοποθετείται μεταξύ του Renegade  και του Cherokee κάτι που βοήθησε σημαντικά τη Jeep να ενισχύσει την παρουσία της σε μία άκρως δημοφιλή κατηγορία ενώ συγχρόνως αύξησε τις επιλογές για τον αγοραστή της κατηγορίας που όπως όλοι οι άνθρωποι της αγοράς προβλέπουν θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία και τα επόμενα έτη με συνεχώς αυξημένους δείκτες. Και βεβαίως το πιο σημαντικό στοιχείο είναι πως, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια, το μοναδικό κοινό χαρακτηριστικό με τον προκάτοχό του, είναι το όνομα.

Όμορφο χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος του

Με ένταση στην εμφάνιση

Και αν στη περίπτωση του Renegade οι σχεδιαστές του επέλεξαν μία πιο «άγρια» τζιπίσια αισθητική, όταν ήρθε η ώρα να σχεδιάσουν το Compass αποφάσισαν να του δώσουν μία πιο ντελικάτη και στιλάτη εικόνα. Οι αναλογίες είναι πιο ισορροπημένες, η εμφάνιση σαφώς πιο κλασάτη, ενώ ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του, με σαφείς επιρροές από το Grand Cherokee. Τραβά το βλέμμα με την πρώτη χωρίς να προκαλεί με τον όγκο του, αλλά με τη συνολική αισθητική του. Προφανώς και είναι πιο μεγάλο από το Renegade. Πιο συγκεκριμένα είναι περίπου 14.5 εκατοστά μακρύτερο, φτάνοντας τα 4.394 μέτρα, ενώ και το μεταξόνιο είναι με τη σειρά του είναι οκτώ πόντους μεγαλύτερο, καθώς βρίσκεται στα 2.636 μέτρα, με το πλάτος στα 1.819 και το ύψος στα 1.647 μέτρα.

To εμπρός είναι και το πιο εντυπωσιακό μέρος του

Και αν το εμπρός μέρος με τις επτά κάθετες γρίλιες είναι αυτό που κλέβει τη παράσταση, το υπόλοιπο αυτοκίνητο, κάθε άλλο παρά αδιάφορο σε αφήνει. Τα έντονα φουσκωμένα φτερά, δίνουν μία ιδιαίτερη εικόνα στα πλαϊνά ενώ και το πίσω μέρος με τα φώτα να αγκαλιάζουν το αμάξωμα, αποδεικνύει πως οι σχεδιαστές του ήθελαν να προσέξουν μέχρι και τελευταία λεπτομέρεια στο νέο Compass. Τέλος η απόσταση των 21.5 εκατοστών από το έδαφος του τετρακίνητου μοντέλου της δοκιμής μας, ολοκληρώνει με τον καλύτερο και πλέον εμφατικό τρόπο την εικόνα ενός γνήσιου Jeep.

Ποιοτικό και σύγχρονο το εσωτερικό του

Ποιότητα και άνεση

Από τη πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του νέου  Jeep Compass θα αντιληφθείς πως τα λάθη του παρελθόντος σε θέματα ποιότητας, λάμπουν διά της απουσίας τους. Τα πλαστικά και συνολικά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ πιο ποιοτικά ενώ και η κατασκευή δείχνει και είναι σαφώς πιο προσεγμένη σε σχέση με τον προκάτοχό του, ωστόσο θα δυσκολευθεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό, έχοντάς τον ωστόσο προσεγγίσει περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Σχεδιαστικά το μάτι τραβάει η έξτρα, ευμεγέθης οθόνη αφής των 8.4 ιντσών μέσω της οποία μπορείτε να ρυθμίσετε με ευκολία το infotainment του αυτοκινήτου.

Άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι του

Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ υψηλή επίπεδο, καθώς από τα πρώτα κιόλας λεπτά διαπιστώνετε πως τα περισσότερα πράγματα βρίσκονται εκεί που θέλετε, με τους διακόπτες του ηχοσυστήματος πίσω από το τιμόνι, να αυξάνουν κάθετα τη παρεχόμενη ευκολία αλλά και ασφάλεια, καθώς χέρια και μάτια δεν χρειάζεται να φεύγουν από τιμόνι και δρόμο αντίστοιχα. Ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου είναι επίσης οι παρεχόμενοι χώροι για επιβάτες αλλά και αποσκευές. Το σχετικά μικρό τούνελ μετάδοσης επιτρέπει ακόμη και σε έναν πέμπτο επιβάτη να ταξιδέψει, με το χώρο για πόδια και κεφάλια να είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Το ίδιο ισχύει και για τα 438 λίτρα του χώρου των αποσκευών, ενώ ένσταση υπάρχει στο ότι σε ένα καθαρόαιμο Jeep, η ύπαρξη κιτ επισκευής ελαστικού δεν συνάδει με τον χαρακτήρα, τη φιλοσοφία και τον λόγο ύπαρξης του αυτοκινήτου.

Ανάλογα μεγάλος και ο χώρος των αποσκευών

Δυνατός και ικανός εντός και εκτός δρόμου

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον 1400άρη Turbo κινητήρα βενζίνης ο οποίος αποδίδει 170 ίππους, Η ροπή των 25.5 κιλών μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Συνολικά ο κινητήρας δείχνει και είναι ικανός να κινήσει με περισσή αξιοπρέπεια το Compass τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, αν και σε κάποιες περιπτώσεις η βοήθεια από το κιβώτιο δεν είναι η αναμενόμενη, καθώς μπερδεύεται και είτε αργεί να ανεβάσει είτε δεν μπορεί να επιλέξει σχέση στο Kickdown. Σε ότι αφορά στη κατανάλωση η μέση τιμή της κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας βρέθηκε στα 9λτ./100 χλμ. Τέλος τα 9.3’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 204 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι νούμερα απόλυτα εφικτά.

Ικανός, αλλά όταν πιεστεί, καταναλώνει

Ευχάριστο παντού

Όταν οδηγείς το αυθεντικό Jeep, είναι απαραίτητο να έχεις και την αίσθηση ότι οδηγείς ένα τέτοιο όχημα. Και το ολοκαίνουριο Compass σου την προσφέρει αυτή τη χαρά από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, από τις πρώτες κιόλας στιγμές που θα διαπιστώσεις πως το εσωτερικό του προσφέρει εκείνη τη premium αίσθηση που η Jeep ήθελε να προσφέρει στο νέο της μοντέλο. Η ψηλή θέση οδήγησης, το μακρύ επίσης ψηλό καπό και η όλη ατμόσφαιρά συνηγορούν πως βρίσκεσαι σε ένα πραγματικό Jeep. Σε ένα αυτοκίνητο ικανό να πάς παντού εντός αλλά κυρίως εκτός δρόμου, αξιοποιώντας τις πραγματικά πολύ μεγάλες δυνατότητες που σου δίνει η τετρακίνηση που έχει. Στην πράξη και οδηγώντας το αυτοκίνητο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, διαπιστώσαμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά καλοστημένο Jeep, σε ότι αφορά τις εντός δρόμου δυνατότητές του, καθώς για τις εκτός λίγο έως πολύ το περιμένεις.

H ανάρτησή του είναι ισοπεδωτική εκτός δρόμου

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στη σωστή οδική συμπεριφορά, όντας ένα κλικ πιο σφιχτή απ’όσο περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αυτό όμως έχει σαν συνέπεια το περιορισμό των κλίσεων και την αίσθηση του πολύ καλού πατήματος στο δρόμο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη αεροδυναμικού θορύβου, εξασφαλίζει πολύ ευχάριστο ταξίδι. Για τις εκτός δρόμου δυνατότητες επιλέγεις το σωστό πρόγραμμα τετρακίνησης και το αυτοκίνητο κάνει σχεδόν τα πάντα μόνο του, προσφέροντας στον οδηγό ένα ανεκτίμητο αίσθημα ότι άσχετα αν κινείται σε παχιά λάσπη ή σε βαθιά άμμο, θα βγεί από τα δύσκολα χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Αν μάλιστα επιλέξετε να τοποθετήσετε και ένα πιο χωμάτινο σετ ελαστικών, τότε θα πάτε πολύ πιο μακριά εκτός δρόμου, από εκεί που έχετε φανταστεί.

Εκτός δρόμου βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του

Ωστόσο οφείλουμε να σταθούμε ιδιαίτερα στη λειτουργία της ανάρτησης εκτός δρόμου. Αυτό διότι οδηγώντας αρκετά γρήγορα (πολύ ήταν αλλά δεν το φωνάζουμε) σε σκληρό χωματόδρομο, η ανάρτηση ισοπέδωνε σχεδόν τα πάντα με μοναδικό τρόπο. Με τρόπο που αφενός μας έδινε τη σιγουριά ότι ξέραμε ανά πάσα ώρα και στιγμή πού και πως πατάει ο κάθε τροχός, αφετέρου μας ωθούσε στο να πάμε ακόμη πιο γρήγορα και πιο γρήγορα, μέχρι να επέμβει η λογική.

Για να επιλέγετε ανάλογα με το που πηγαίνετε εκτός δρόμου

Δεύτερο επιτυχημένο βήμα

Το πρώτο ήταν προφανώς το Renegade, με το οποίο η Jeep επανέκαμψε και μάλιστα δριμύτατη. Με το Compass η επανάκαμψη αυτή εδραιώθηκε με τον πλέον εμφατικό και αδιαμφισβήτητο τρόπο. Με τρόπο μέσω του οποίου η Jeep δικαίως θέλει να διεισδύσει στη κατηγορία των Premium SUV και να πάρει τη θέση που δικαιούται και της αναλογεί. Με έντονη και καλαίσθητη εμφάνιση, προσεγμένα υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, άφθονοι χώροι για τη κατηγορία, ικανοποιητική οδική συμπεριφορά εντός δρόμου και δεδομένα υψηλές εκτός δρόμου ικανότητες, τα 35000 Ευρώ της πλούσιας έκδοσης Limited της δοκιμής μας, ακούγονται αρκετά, είναι ωστόσο λογικά για τα όσα είναι σε θέση να σας προσφέρει το Jeep Compass.

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κατανάλωση υπό πίεση

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1400 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 170
0-100 9.3″
Τελική ταχύτητα 204 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 190 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Kαι εντός δρόμου, δεν θα σας προβληματίσει η συμπεριφορά του
Prev Post Volvo V60 Cross Country. Το κροσσόβερ στη σωστή του διάσταση
Next Post Audi Q3 35 TFSi S Tronic. Συνολικά αναβαθμισμένο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook