Η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς που είναι εφικτοί τόσο χάρη στα κεφάλαια που επενδύονται γι’ αυτόν τον λόγο όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό που ασχολείται με αυτό το θέμα. Τις προόδους όσον αφορά στις μπαταρίες τις βλέπουμε τακτικά αλλά για τους ηλεκτροκινητήρες δεν μιλάμε εξίσου συχνά. Όχι επειδή δεν εξελίσσονται αλλά ίσως επειδή οι κατασκευαστές μας έχουν κακομάθει με τις ιπποδυνάμεις ακόμα και των βασικών τους αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων οπότε η βασική έννοια ενός υποψήφιου αγοραστή δεν είναι πόσα άλογα παράγει το αυτοκίνητο αλλά πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει πριν χρειαστεί φόρτιση. Η YASA Motors που εδώ και κάποια χρόνια ανήκει στην Mercedes-Benz έρχεται τώρα να ταράξει τα νερά στους ηλεκτροκινητήρες αποκαλύπτοντας μία μονάδα που αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ακροβατεί στα όρια της επιστημονικής φαντασίας.
Σύμφωνα με την αγγλική εταιρία ο νέος ηλεκτροκινητήρας είναι ικανός για περίπου 750 ίππους ενώ ζυγίζει μόλις 13.1 κιλά, που σημαίνει ότι παράγει κάτι παραπάνω από 57 ίππους ανά κιλό! Για την ιστορία, αυτό το νούμερο είναι σχεδόν τριπλάσιο από το στάνταρ αυτή τη στιγμή στη βιομηχανία αυτοκινήτου και υπερβαίνει ακόμα αυτό του Equipmake HPM-400 που με σχεδόν 55 ίππους ανά κιλό είναι ο ηλεκτροκινητήρας με την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα στον κόσμο. Ο λόγος που δεν είναι περισσότερο γνωστός είναι ότι χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο σε σκάφη του αέρα και του νερού. Τα 750 άλογα που “έγραψε” ο ηλεκτροκινητήρας της YASA επιτεύχθηκαν κατά τη διάρκεια δοκιμών την περασμένη εβδομάδα ενώ αυτό που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι ο νέος ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιεί εξωτικά υλικά όπως το κοβάλτιο για παράδειγμα, ούτε κατασκευάζεται με χρονοβόρες και ακριβές τεχνικές όπως το 3D printing!

“Το αποτέλεσμα αυτό είναι απλά μία ματιά σε αυτό που είναι εφικτό όταν η deep tech, η έρευνα και εξέλιξη και το πρακτικό engineering συνεργάζονται. Αποδείξαμε ότι δεν χρειάζεται κανείς εξωτικά υλικά ή πειραματικές διαδικασίες παραγωγής για να επιτευχθεί απόδοση-ρεκόρ.”
Δήλωσε ο Chief Technical Officer της YASA, Tim Woolmer. Οφείλουμε να τονίσουμε ότι το ρεκόρ που κατέγραψε η αγγλική φίρμα είναι ανεπίσημο και πως σε αυτό το σημείο δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση σχετικά με το αν και πότε θα περάσει ο ηλεκτροκινητήρας αυτός στην παραγωγή. Δεν γνωρίζουμε ούτε καν ποιες είναι οι απαιτήσεις του αναφορικά με το υπόλοιπο σύστημα κίνησης. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι η YASA μπορεί να ανήκει στην Mercedes αλλά εκτός από την ίδια και την Mercedes-AMG φυσικά, παρέχει ηλεκτροκινητήρες τόσο στην Lamborghini όσο και στην Ferrari οπότε σίγουρα οι μνηστήρες θα είναι αρκετοί για ένα σύστημα που ανεβάζει τόσο πολύ τον πήχη της απόδοσης.



