Η Toyota έγινε ο κολοσσός που γνωρίζουμε χάρη και στο θρυλικό, αν και αντισυμβατικό, Toyota Production System. Ένα σύστημα παραγωγής που επέτρεψε στην ιαπωνική μάρκα να κατασκευάζει τα οχήματα της φθηνότερα και να εξελίσσει νέα προϊόντα ταχύτερα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το TPS έχει “αντιγραφεί” όχι μόνο από ανταγωνιστές της Toyota αλλά και από οργανισμούς όπως νοσοκομεία και ταχυδρομεία. Δεν επιτρέπεται όμως για μία εταιρία όπως η Toyota, που θέλει να είναι πάντοτε στην αιχμή της τεχνολογίας, να παραμένει στάσιμη και μερικές φορές δεν κάνει κακό να εξετάζονται οι μέθοδοι του ανταγωνισμού και εφόσον αποδίδουν, να υιοθετούνται.
Κάτι τέτοιο συμβαίνει με τις γιγαντιαίες μηχανές χύτευσης που ομολογουμένως ταιριαστά, ονομάζονται Giga Press. Μία από τις πρώτες εταιρίες που χρησιμοποίησε τη νέα τεχνολογία και απέδειξε ότι έχει ρόλο, πιθανώς πρωταγωνιστικό, στην διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων είναι η Tesla και τώρα το ίδιο κάνει η Toyota όπως έδειξε σε εκπροσώπους του τύπου στο εργοστάσιο της στο Myochi. Σύμφωνα με ιαπωνικά μέσα, το καυτό, ρευστό μέταλλο χύνεται μέσα σε ένα καλούπι όπου η θερμοκρασία του μειώνεται από τους 700 βαθμούς Κελσίου περίπου, στους 250ο C. Κάπως έτσι δημιουργείται ένα ενιαίο κομμάτι που αποτελεί σχεδόν ολόκληρο το πίσω 1/3 του πλαισίου. Ένα ενιαίο κομμάτι που με την συμβατική μέθοδο παραγωγής θα απαιτούσε τη δημιουργία 86 μεμονωμένων εξαρτημάτων σε μία διαδικασία 33 βημάτων και αρκετών ωρών ενώ με την Giga Press παίρνει μορφή σε περίπου 3 λεπτά. Δεν ξέρω αν είσαι σε θέση να συνειδητοποιήσεις τα οφέλη σε ενέργεια, χρόνο, πολυπλοκότητα και χρήμα που προκύπτουν από τη νέα αυτή τεχνολογία.
Δεν είναι περίεργο λοιπόν που η ίδια τεχνολογία εξετάζεται ή χρησιμοποιείται και από άλλους κατασκευαστές όπως η Hyundai αλλά και Volkswagen. Τα οφέλη είναι τόσο μεγάλα και αδιαμφισβήτητα που επί της ουσίας εξαναγκάζουν την αλλαγή αν και για την Toyota, η Giga Press είναι μονάχα ένα μέρος των αλλαγών που θα την οδηγήσουν στην επίτευξη των στόχων της. Η εταιρία παρουσίασε επίσης ένα σύστημα αυτοματοποίησης που καταργεί την ανάγκη για ιμάντες ή “σιδηρόδρομους” μεταφοράς με το αυτοκίνητο να κατευθύνεται μόνο του στα επόμενα στάδια της παραγωγής. Ένα σύστημα που προσφέρει τόσο σε ευελιξία όσο και χώρο και σε συνδυασμό με την Giga Press αλλά και άλλα… μαθήματα από νέους κατασκευαστές που παράγουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα αποδώσει στην προσπάθεια της Toyota να αυξήσει δραστικά την παραγωγή EV τα επόμενα χρόνια.