Όταν ο επικεφαλής της ισπανικής εταιρίας του ομίλου Volkswagen δήλωσε πέρυσι τον Σεπτέμβριο ότι “το μέλλον της Seat είναι η Cupra”σκιαγραφούσε ένα αρκετά ζοφερό μέλλον. Με αυτές τις λέξεις ο Thomas Schafer ήθελε να επικοινωνήσει ότι η νεοσύστατη Cupra θα αναλάβει τον ρόλο της Seat στην αγορά και η Seat θα μεταμορφωθεί στο μέλλον σε κάτι… διαφορετικό. Ακόμα δεν έχουμε σαφή εικόνα για την μελλοντική μορφή ή τις δραστηριότητες που θα αναπτύξει η Seat αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η αγορά δεν μπορεί να υποστηρίξει και αυτήν και την Cupra. Μέχρι να αρχίσουν να υλοποιούνται τα πλάνα του ομίλου όμως, η Seat πρέπει να παραμείνει ενεργή γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός, μάτια που δεν βλέπονται…
Τώρα, ο επικεφαλής της Seat και της Cupra στην Αγγλία, Marcus Gossen αποκάλυψε και επιβεβαίωσε το γεγονός ότι “η Seat θα έχει ένα μοντέλο σε μία πενταετία” για να συμπληρώσει ότι “δουλεύουμε σκληρά για να έχουμε το κατάλληλο entry-level για το Volkswagen Group και η αιχμή του δόρατος γι’ αυτό είναι η Seat στην Ισπανία”. Το υψηλόβαθμο στέλεχος των ισπανικών εταιριών δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες αλλά μπορούμε να υποθέσουμε με σχετική ασφάλεια ότι μιλάμε για κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και εφόσον μιλάμε για κάποιο entry-level ηλεκτρικό, τότε η συζήτηση κατευθύνεται μόνη της προς ένα μοντέλο τύπου ID.1. Γνωρίζουμε ότι το Group εξελίσσει μία τέτοια πρόταση και αν τελικά φορέσει και τα σήματα της Seat, περιμένουμε ότι αυτό το μοντέλο θα είναι ακόμα φθηνότερο από το αντίστοιχο της Volkswagen με την Seat να λειτουργεί ως σημείο εισόδου για ολόκληρο τον όμιλο – μία θέση που μέχρι πρότινος κατείχε η Skoda.
Πάντως ο Gossen δήλωσε ότι “δεν υπάρχει πρόβλεψη για ένα ηλεκτρικό για την Seat σήμερα” συμπληρώνοντας όμως ότι ένα προϊόν σαν το ID.1 μπορεί να δουλέψει από οικονομοτεχνικής πλευράς μονάχα με συνέργειες και όταν μιλάμε για συνέργειες, όσο περισσότερες τόσο καλύτερα. Θεωρητικά, ένα νέο Seat στο μέγεθος και την φιλοσοφία του ID.1 μπορεί να κοστίζει λίγο περισσότερο από €20.000 με κάποιες παραχωρήσεις και υποχωρήσεις σε τομείς όπως η πολυτέλεια και η τεχνολογία να θεωρούνται δεδομένες ώστε να επιτευχθεί αυτό το νούμερο. Η Cupra από την άλλη, θα λανσάρει και αυτή το δικό της entry-level μοντέλο (λέγε με Raval) αλλά αυτό θα βασίζεται στο μεγαλύτερο ID.2 οπότε δύσκολα θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα μεγέθους και τιμής.