Σύσσωμη η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει συμφωνήσει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες αποτελούν το μέλλον και επενδύουν τεράστια ποσά σε σχετικές τεχνολογίες αλλά υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν ότι η εξερεύνηση εναλλακτικών δεν προκαλεί κακό σε κανέναν. Η Porsche για παράδειγμα είναι υπέρμαχος των συνθετικών καυσίμων και οι… περιπλανήσεις της σε αυτή την τεχνολογία σημειώνουν προόδους καθώς η γερμανική μάρκα ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την παραγωγή στις εγκαταστάσεις της στην Χιλή. Για να γιορτάσει το γεγονός δε, γέμισε μία 911 με τις πρώτες σταγόνες!
“Η Porsche έχει δεσμευτεί σε ένα διπλό e-μονοπάτι: ηλεκτρική κινητικότητα και eFuels ως μία συμπληρωματική τεχνολογία. Η χρήση συνθετικών καυσίμων μειώνει τις εκπομπές CO2. Εξετάζοντας ολόκληρο τον τομέα των μετακινήσεων, η βιομηχανική παραγωγή των συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να προχωρήσει παγκοσμίως και με το πιλοτικό εργοστάσιο eFuel η Porsche διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη.“
Δήλωσε η Barbara Frenkel, μέλος του Δ.Σ. της γερμανικής φίρμας. Τα συνθετικά καύσιμα κατασκευάζονται από νερό και διοξείδιο του άνθρακα με τη χρήση αιολικής ενέργειας παρέχοντας μία εναλλακτική σχεδόν μηδενικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου για τη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η τοποθεσία του εργοστασίου της Porsche είναι ιδανική καθώς βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τον πορθμό του Μαγγελάνου και άρα από ένα λιμάνι για την εύκολη και γρήγορη μεταφορά των καυσίμων ενώ οι άνεμοι που φυσούν σχεδόν 270 ημέρες τον χρόνο προσφέρουν άπλετη “δωρεάν” ενέργεια μέσω των ανεμογεννητριών.
Σε πρώτη φάση, η παραγωγή eFuel θα κυμαίνεται στα περίπου 130.000 λίτρα σε ετήσια βάση, που όπως καταλαβαίνεις αποτελεί μία σταγόνα στον ωκεανό αλλά είναι αρκετά για χρήση σε projects όπως το Porsche Mobil 1 Supercup και τα Porsche Experience Centers. Όταν ολοκληρωθεί η πιλοτική φάση, η παραγωγή αναμένεται να αυξηθεί στα 55 εκατομμύρια λίτρα τον χρόνο μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και δύο χρόνια αργότερα, στα 550 εκατομμύρια λίτρα. Ακόμα και αυτό το νούμερο δεν είναι κάτι περισσότερο από μία μεγαλύτερη σταγόνα στον ωκεανό της παγκόσμιας κατανάλωσης βενζίνης αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στόχος της Porsche και της κάθε Porsche δεν είναι να παρέχουν καύσιμο σε όλα τα αυτοκίνητα του κόσμου, αλλά μία εναλλακτική σχεδόν μηδενικών εκπομπών ρύπων για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που θα απομείνουν – παλιά και νέα. Με την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί την βασική λύση για το μέλλον, η ύπαρξη εναλλακτικών δεν είναι απλά καλοδεχούμενη αλλά επιβεβλημένη.