Η Mazda γιορτάζει την παραγωγή 2 εκ. Wankel κινητήρων!

Η Mazda γιορτάζει την παραγωγή 2 εκ. Wankel κινητήρων!

Ο περιστροφικός είναι ένας μοναδικός κινητήρας. Ένας ιδιαίτερος κινητήρας που χρησιμοποιεί την περιστροφική κίνηση ενός ή περισσότερων τριγωνικών ρότορων για να παράγει κίνηση γεγονός που του δίνει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του, πολλά πλεονεκτήματα και μερικά, σοβαρά μειονεκτήματα. Ως concept δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1920 με τις πρώτες πατέντες σχετικά να κατοχυρώνονται στα μέσα της δεκαετίας του ’30 αλλά έπρεπε να περάσουν άλλα 30 χρόνια περίπου για να βρει πρακτική εφαρμογή, όταν ο Felix Wankel έπιασε δουλειά στην NSU και εξέλιξε περαιτέρω την ιδέα του.

Ενώ οι περισσότερες εταιρίες είτε αγνόησαν τον περιστροφικό κινητήρα, είτε τον απέρριψαν λόγω των ιδιαιτεροτήτων του, η Mazda τον αγκάλιασε και τον χρησιμοποίησε σε διάφορα μοντέλα με πρώτο το εμβληματικό Cosmo Sport του 1967. Έκτοτε η ιαπωνική εταιρία συνέχισε να εξελίσσει τον περιστροφική κινητήρα βελτιώνοντας την απόδοση του, την οικονομία καυσίμου και την ανθεκτικότητα του και διατήρησε την θέση της ως ο μοναδικός κατασκευαστής που παράγει μαζικά περιστροφικούς κινητήρες για πολλά χρόνια. Κανείς δεν ξέρει αν τα θρυλικά Mazda RX-7 θα γίνονταν αυτό που έγιναν αν εξοπλίζονταν με κάποιον… συμβατικό, βαρετό εμβολοφόρο βενζινοκινητήρα αλλά ταυτόχρονα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι ο περιστροφικός κινητήρας τους έδωσε, όπως και σε όλα τα μοντέλα που χρησιμοποιήθηκε μέχρι το RX-8 και μέχρι το 2012 οπότε και διακόπηκε η παραγωγή του, ένα πολύ ξεχωριστό χαρακτηριστικό.

Το πρώτο… Το εμβληματικό Mazda Cosmo Sport!

Μέχρι το 2012 λοιπόν, η Mazda είχε λανσάρει στην αγορά 11 διαφορετικά μοντέλα αλλά η ιστορία του περιστροφικού κινητήρα συνεχίζεται. Η χρήση του έχει αλλάξει καθώς ο περιστροφικός κινητήρας δεν κινεί πλέον άμεσα το MX-30 e-Skyactiv R-EV – αντιθέτως, εκτελεί καθήκοντα γεννήτριας εκμεταλλευόμενος τα ειδικά χαρακτηριστικά του και φορτίζοντας εν κινήσει τις μπαταρίες του αμιγώς ηλεκτρικού crossover βασιζόμενος στα πλεονεκτήματα του τρόπου λειτουργίας του. Με αυτή την range extender εφαρμογή η παραγωγή του περιστροφικού κινητήρα ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια μονάδες με την Mazda να δεσμεύεται για το μέλλον δηλώνοντας ότι ο Wankel εκφράζει το “ακατάπαυστο πνεύμα” της. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Wankel έκανε μία guest εμφάνιση στο πανέμορφο Iconic SP Concept των 370 ίππων που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο φετινό Japan Mobility Show. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό πρόκειται να περάσει στην παραγωγή αλλά η χρήση του περιστροφικού κινητήρα αποδεικνύει ότι η Mazda οραματίζεται το μέλλον με αυτόν σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Prev Post Η Nissan θέλει ένα προσιτό sports car
Next Post Alfa Romeo – Δεν αποκλείεται η επιστροφή της Giulietta
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook