Φτάσαμε επιτέλους στο Japan Mobility Show και τις ερχόμενες ημέρες θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τα πρωτότυπα που έχουν ετοιμάσει οι ιαπωνικές εταιρίες με πρώτο, το Iconic SP που παρουσιάζει περήφανη η Mazda. Ένα πρωτότυπο που συνδυάζει δύο από τις… κληρονομιές της Mazda στην αυτοκίνηση, το MX-5 και τους περιστροφικούς κινητήρες, για την δημιουργία ενός πρακτικού sports car με περιβαλλοντική συνείδηση. Καταρχάς, αξίζει να αναφέρουμε ότι το concept της ιαπωνικής μάρκας έχει μήκος 4.18 μέτρων, πλάτος 1.85 και ύψος 1.15 με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.59 μέτρα που σημαίνει ότι είναι πιο κοντά σε μέγεθος στην Alpine A110 παρά στο MX-5.
Μεγάλωσε λοιπόν, αλλά η φιλοσοφία παρέμεινε η ίδια και αυτό γίνεται εμφανές με την πρώτη ματιά χάρη στο μινιμαλιστικό design. Το Iconic SP είναι χαμηλό και φαρδύ, με μακρύ καπό, φουσκωμένα φτερά και μία καμπίνα επιβατών που έχει επίσης μεγαλώσει αλλά παραμένει τοποθετημένη αρκετά πίσω. Οι αναλογίες είναι αυτές ενός τυπικού sports car λοιπόν και οι γραμμές του παρότι λιτές, ταιριάζουν στον χαρακτήρα όχι μόνο του μοντέλου αλλά και της εταιρίας γενικότερα. Αυτές οι μεγάλες, τολμηρές καμπύλες θυμίζουν εξίσου το MX-5 και το εμβληματικό RX-7 και η σύνδεση ανάμεσα στα δύο μοντέλα δεν περιορίζεται γραμμές καθώς κάτω από την επιφάνεια κρύβεται κάτι πολύ ενδιαφέρον.
Η ίδια η Mazda περιγράφει το κινητήριο σύνολο του Iconic SP ως ένα “ηλεκτρικό σύστημα με δύο ρότορες” που παραμένει compact και κατά συνέπεια προσφέρει έναν υψηλό βαθμό ευελιξίας, επιτρέποντας στο concept να έχει χαμηλό κέντρο βάρους, ιδανική κατανομή βάρους 50:50 και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Οι μπαταρίες φορτίζονται από τον περιστροφικό κινητήρα με τους δύο ρότορες, ο οποίος χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως γεννήτρια και έχει τροποποιηθεί ώστε να καταναλώνει κλιματικά ουδέτερα καύσιμα μεταξύ των οποίων και το υδρογόνο! Η Mazda δεν αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά αλλά αναφέρει ότι η απόδοση του συστήματος αγγίζει τα 370 άλογα που ακούγονται πολλά για ένα τέτοιου είδους όχημα αλλά δεν είναι καθώς το Iconic SP ζυγίζει 1.450 κιλά. Ελαφρύ για τα σύγχρονα δεδομένα ενός EV με range-extender αλλά δεν το λες και κατηγορία φτερού. Σε κάθε περίπτωση, η άμεση απόδοση των ηλεκτροκινητήρων και το σχετικά περιορισμένο βάρος σίγουρα θα κάνουν το Iconic SP ένα από τα ταχύτερα Mazda στην ιστορία.
Δυστυχώς όμως, δεν γνωρίζουμε αν θα περάσει στην παραγωγή. “Η Mazda θα δημιουργεί πάντα οχήματα που θα υπενθυμίζουν στον κόσμο ότι τα αυτοκίνητα είναι χαρά και ένα αναπόσπαστο κομμάτι των ζωών μας” δηλώνει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Mazda, Masahiro Moro αλλά χωρίς να γίνεται πιο συγκεκριμένος όσον αφορά στο Iconic SP. Είναι σαφές ότι αυτή θεωρεί η ιαπωνική μάρκα ως την βέλτιστη λύση για την διάσωση του εμβληματικού MX-5 στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και είναι όντως, ένας έντιμος συμβιβασμός – ελαφρύ για EV, προσιτό λόγω της μικρής μπαταρίας και εξοπλισμένο με τα απαραίτητα για να φέρνει το χαμόγελο. Γι’ αυτό αγαπάμε την Mazda. Σκέφτεται… διαφορετικά!