Η Kia φέρνει την επανάσταση και στα επαγγελματικά!

Η Kia φέρνει την επανάσταση και στα επαγγελματικά!

Η Kia δεν αρκείται στο γεγονός ότι είναι στο προσκήνιο της κατηγορίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θέλοντας να βρίσκεται στην ίδια θέση και στα επαγγελματικά οχήματα παρουσιάζει στο Consumer Electronics Show που λαμβάνει χώρα στο Las Vegas αυτές τις ημέρες μία ολοκληρωμένη οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών επαγγελματικών μοντέλων που βασίζεται στο σύστημα “PBV”. Το αρκτικόλεξο σημαίνει “Purpose Built Vehicle” (αλλά και Platform Beyond Vehicle που είναι το όνομα της γενικότερης στρατηγικής που έχει αναπτύξει η κορεατική μάρκα για την ευρύτερη κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων) και η Kia πραγματοποιεί μία μικρή επίδειξη δυνατοτήτων με το πρώτο δείγμα γραφής του PBV που παίρνει τη μορφή του Concept PV5.

Αυτό είναι ένα modular όχημα το οποίο προσαρμόζεται στις ανάγκες του χρήστη. Επί της ουσίας, μία βασική πλατφόρμα, ένα κλασικό chassis cab αν προτιμάς πάνω στο οποίο “κουμπώνουν” μηχανικά και ηλεκτρομαγνητικά διάφορα αμαξώματα – life modules όπως τα βαφτίζει η Kia. Έτσι, ένα PV5 μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιβατικό για την μεταφορά κάποιων ανθρώπων και εφόσον προκύψει η ανάγκη αργότερα, να μεταμορφωθεί κυριολεκτικά και μεταφορικά σε ένα cargo βαν για την μεταφορά ογκωδών αντικειμένων. Στην θεωρία, η αλλαγή μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα με την εταιρία να δηλώνει χαρακτηριστικά ότι ένα PBV μπορεί να είναι ταξί κατά τη διάρκεια της ημέρας, delivery van το βράδυ και προσωπικό lifestyle όχημα τα σαββατοκύριακα. Παράλληλα, η Kia αναφέρει ότι παρά την μείωση κατά 55% στα τυπικά μέρη, η ακαμψία δεν έχει επηρεαστεί ενώ όσον αφορά στην κίνηση, όλα τα πρωτότυπα που πραγματοποιούν το ντεμπούτο τους στο CES δεν θα μπορούσαν να είναι οτιδήποτε άλλο πέρα από αμιγώς ηλεκτρικά… φυσικά!

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι η στρατηγική της Kia περιλαμβάνει τρεις διακριτές φάσεις με την πρώτη να έχει ως πρωταγωνιστή το PV5 και τις διάφορες εκδόσεις του. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης το PBV οικοσύστημα θα εμπλουτιστεί από δύο μοντέλα, το PV7 που όπως φανερώνει το όνομα του θα είναι το μεγαλύτερο προϊόν στην γκάμα με περισσότερους χώρους, μεγαλύτερη αυτονομία και αναβαθμισμένες δυνατότητες και το PV1 που είναι το μικρότερο προϊόν στην γκάμα, βελτιστοποιημένο για σύντομες μετακινήσεις (ανθρώπων ή εμπορευμάτων). Η τρίτη φάση είναι και η πιο φιλόδοξη με συνδεδεμένα, αυτόνομα οχήματα να αποτελούν μέρος ενός κεντρικού, αστικού λειτουργικού συστήματος. Θυμίζει λίγο τις sci-fi πόλεις του μέλλοντος που έχουμε δει σε διάφορες ταινίες επιστημονικής φαντασίας και σε μεγάλο βαθμό αυτό είναι και γι’ αυτό η εταιρία μιλάει για “Phase 3” και κυρίως, δεν θέτει χρονικά όρια ή χρονοδιαγράμματα. Αναφέρει πάντως την κατασκευή ενός εξειδικευμένου εργοστασίου στην Autoland Hwaseong της Κορέας που είναι προγραμματισμένο να λειτουργήσει το 2025 και θα έχει δυνατότητα ετήσιας παραγωγής 150.000 οχημάτων. Η υλοποίηση των πρώτων φάσεων λοιπόν ενδέχεται να ξεκινήσει συντομότερα απ’ όσο πιστεύουμε ακόμα και αν η 3η έρθει αργότερα στο μέλλον.

Prev Post Citroen C5 AirCross – Με νέα τιμή, από 25900 Ευρώ
Next Post Η ψηφιακή εμπειρία σε μία BMW του μέλλοντος
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook