Μία γρήγορη ματιά στον κόσμο των αυτοκινήτων επιδόσεων αποκαλύπτει άμεσα την τάση που παρουσιάζουν οι περισσότερες εταιρίες για επέκταση. Είναι λογικό άλλωστε. Όλες οι εταιρίες βασίζονται στο κέρδος και για να αυξήσει το κέρδος χρειάζεσαι περισσότερες πωλήσεις, άρα περισσότερα μοντέλα. Τις περισσότερες φορές, όπως έχουν αποδείξει κατά κύριο λόγο οι Γερμανοί αλλά και οι Γάλλοι, δεν βλάπτει να έχεις και ένα μοντέλο το οποίο εξελίχθηκε από την αρχή και αποκλειστικά ως M BmbH, ως AMG ή ως… Alpine. Η Abarth όμως δεν πρόκειται να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο.
“Ο Karl Abarth δεν δημιούργησε ένα Abarth αυτοκίνητο από το μηδέν. Πάντοτε έπαιρνε ένα διαφορετικό αυτοκίνητο και το μεταμόρφωνε σε Abarth. Αν κοιτάξετε την ιστορία της Abarth, πάντα αυτό συνέβαινε, οπότε η δουλειά μας είναι να πάρουμε ένα αυτοκίνητο-δότη και να το κάνουμε Abarth.”
Δήλωσε ο επικεφαλής των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων της εταιρίας, Gaetano Thorel. Η Abarth έχει περί τα 75 χρόνια εμπειρίας στην μετατροπή “ταπεινών” Fiat σε πυραυλάκια τσέπης και δεν πρόκειται να αλλάξει το modus operandi της εύκολα. Δεν είναι μονάχα ότι ένα μοντέλο αποκλειστικό σε αυτήν πηγαίνει αντίθετα στο DNA της, αλλά και ότι δεν έχει λόγο να σταματήσει να κάνει αυτό που κάνει καλύτερα για να εξερευνήσει νέες οδούς και προοπτικές. Έτσι, ο Thorel δήλωσε ότι περιμένει να δει τι μπορεί να κάνει η Abarth με τη νέα “σοδιά” Fiat μοντέλων όπως για παράδειγμα το Grande Panda. Το υψηλόβαθμο στέλεχος δεν απέρριψε την ιδέα λανσαρίσματος ενός Abarth Grande Panda αλλά τόνισε ότι είναι πάρα πολύ νωρίς ακόμα για δεσμεύσεις και ανακοινώσεις, δεδομένου ότι ακόμα δεν έχει πιάσει στα χέρια του το μοντέλο. Το μόνο σίγουρο σε αυτό το σημείο είναι ότι η Abarth δεν πρόκειται να κάνει κάτι με το νέο 500 Ibrida.
“Δεν υπάρχει χώρος για να το κάνεις να αποδώσει. Δεν θα ήταν πιστό στο DNA της Abarth οπότε δεν θα το κάνουμε. Δεν είναι εφικτό τεχνικά.”
Ανέφερε χαρακτηριστικά, αν και έσπευσε να συμπληρώσει ότι είναι περήφανος για την απόφαση της Fiat να προσφέρει ένα υβριδικό κινητήριο σύνολο στο νέο 500 αφενός επειδή το 500 είναι “το καλύτερο αυτοκίνητο που έχουμε” και με την υβριδική έκδοση το δημοφιλέστερο μοντέλο της Fiat επεκτείνει περισσότερο το target group και αφετέρου επειδή το νέο “Cinquecento hybrid επιστρέφει στην Ιταλία”. Η Abarth λοιπόν μένει εκεί που είναι προς το παρόν. Έχει το 500e στην γκάμα της, τα 595 και 695 για τους λάτρεις της βενζίνης και το 600e που όπως περιγράφεται αναπαριστά το αποκορύφωμα των δυνατοτήτων της και θα προστεθεί πολύ σύντομα στην οικογένεια. Από εκεί και πέρα (σχεδόν) όλα είναι ανοιχτά για το μέλλον.