Honda e. Η επόμενη μέρα της Honda

Aναμφίβολα βρισκόμαστε στη πλέον σημαντική μεταβατική περίοδο της αυτοκίνησης, από την εποχή που δημιουργήθηκε. Οι αλλαγές που συντελούνται είναι τεράστιες σε όλα τα επίπεδα, τεχνολογικά, σχεδιαστικά, οικονομικά, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν άλλες να δημιουργήσουν το δρόμο και άλλες να ακολουθήσουν τις αλλαγές. Μέσα σε αυτό το πολυσύνθετο περιβάλλον έρχεται η Honda με τη δική της πρόταση στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που ακούει στην ονομασία e. Το αν και κατά πόσο είναι σε θέση να προκαλέσει τις εξελίξεις ή απλώς τις ακολουθεί, θα το δούμε στη πορεία της δοκιμής. Πρίν όμως θα πρέπει να σημειώσουμε πώς από μία αυτοκινητοβιομηχανία όπως είναι η Honda, οι προσδοκίες μας είναι πολύ υψηλές, με βάση πάντα τη πορεία που έχει διαγράψει στο πέρασμα των ετών.

Με εντελώς ξεχωριστή εμφάνιση

Είναι προφανές πως οι σχεδιαστές της Honda ήθελαν να προκαλέσουν με την εμφάνιση της νέας τους, αμιγώς ηλεκτρικής δημιουργίας και βεβαίως τα κατάφεραν και με το παραπάνω. Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που πολλοί αναρωτήθηκαν αντικρίζοντας το Honda e, αν είναι ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί κανονικά ή αν είναι ένα πρωτότυπο. Αν είναι κάτι σύγχρονο ή αν είναι κάτι που ήρθε από το παρελθόν με την ανάλογη προσαρμογή στο παρόν. Και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά βέβαια όταν βλέπεις ένα αυτοκίνητο με ούτε τέσσερα μέτρα μήκους και ρετρομοντέρνα αισθητική, το οποίο δεν διαθέτει καθρέπτες αλλά κάμερες εξωτερικά, κυκλοφορεί με αυτό το απίστευτο καναρινί χρώμα της δοκιμής και δεν ακούγεται μεν, «φωνάζει» πολύ δυνατά δε με την εμφάνισή του. Οι καθαρές επιφάνειες του αμαξώματος, οι ηλεκτρικά πτυσσόμενες εξωτερικές χειρολαβές και  το ηλεκτρικά ανοιγόμενο καπάκι, στο καπό που αποκαλύπτει τη θύρα φόρτισης, ολοκληρώνουν την μοναδικότητα της εξωτερικής σχεδίασης.

Και αν εξωτερικά κάνει τα μάτια να γυρίζουν και τις απορίες να δημιουργούνται η μία μετά την άλλη, μπαίνοντας στο εσωτερικό, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο πολύπλοκη. Το ψηφιακό ταμπλό πλήρους πλάτους της Honda e είναι σχεδιασμένο για άνετη χρήση συνδεδεμένων υπηρεσιών και εφαρμογών. Πέντε, προσεκτικά ενσωματωμένες, έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης μαζί καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Οι οθόνες του Side Camera Mirror System είναι εργονομικά τοποθετημένες εκατέρωθεν το ταμπλό για να διασφαλίζεται μία φυσική αίσθηση και ορατότητα για τον οδηγό, ενώ το  Centre Camera Mirror System μεταδίδει την εικόνα από μία κεντρική κάμερα οπισθοπορείας, διευρύνοντας έτσι το οπτικό πεδίο του οδηγού. Μία TFT οθόνη οργάνων 8,8” μπροστά από τον οδηγό προβάλλει βασικές πληροφορίες του οχήματος, όπως ισχύ και κατάσταση φόρτισης, επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και λεπτομέρειες συστημάτων ασφαλείας.

Το μεγαλύτερο τμήμα του ψηφιακού ταμπλό πλήρους πλάτους της Honda e καταλαμβάνουν δύο οθόνες αφής LCD 12,3”. Αυτές είναι οι πρωταρχικές οθόνες infotainment, που προβάλλουν μία σειρά έξυπνων υπηρεσιών και εφαρμογών. Η προηγμένη διεπαφή είναι διαισθητική, εξατομικεύσιμη και έχει σχεδιαστεί για μέγιστη χρηστικότητα που προάγει το αυτοκίνητο σε κάτι παραπάνω από απλό μέσο μεταφοράς, ενσωματώνοντας το πλήρως στη συνδεδεμένη ζωή του ιδιοκτήτη του. Η διεπαφή λειτουργεί παρόμοια με ένα smartphone, με έλεγχο ‘swipe’ για περιήγηση σε πρόσφατα χρησιμοποιημένες εφαρμογές. Το περιεχόμενο μπορεί να εναλλάσσεται εύκολα στις δύο οθόνες, για μεγαλύτερη ευχρηστία. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο συνοδηγό να κάνει swipe σε περιεχόμενο όπως  οι οδηγίες πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Και καθώς η ρύθμιση δύο οθονών επιτρέπει την απεικόνιση δύο εφαρμογών δίπλα-δίπλα, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέγουν ανεξάρτητα και να βλέπουν διαφορετικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, ενώ ο οδηγός ακολουθεί τις οδηγίες πλοήγησης, ο συνοδηγός μπορεί να αναζητά μία λίστα μουσικής (playlist). Ανάμεσα από τα δύο εμπρός καθίσματα έχει τοποθετηθεί μια μικρή πλατφόρμα, η οποία περιλαμβάνει  τις βασικές επιλογές ενός “αυτόματου κιβωτίου” και το ηλεκτρικό χειρόφρενο, ενώ προσφέρεται και το one-single pedal. Παράλληλα, υπάρχουν δύο προφίλ οδήγησης, Normal και Sport. Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, το πίσω κάθισμα είναι ενιαίο και έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει δύο ενήλικες, ενώ χωράει και ένας τρίτος με παραχωρήσεις. Το  Honda e κατασκευάστηκε για χρήση εντός πόλης, επομένως για καθημερινή χρήση, καλύπτει όλες τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας και με τα 171 λίτρα του χώρου αποσκευών να είναι ικανοποιητικά.

Επί της ουσίας

To Ηonda e χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα που στην έκδοση της δοκιμής μας απέδιδε 154 ίππους και 315 Nm ροπής, με τη κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 35.5 KWh δίνει μία θεωρητική αυτονομία της τάξης των 222 χιλιομέτρων. Και λέμε θεωρητική καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και κινούμενοι αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον με πολύ προσεκτική και συνετή οδήγηση, δεν καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα 170 χιλιόμετρα. Σίγουρα από μία αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Honda περιμέναμε κάτι παραπάνω σε επίπεδο αυτονομίας.  Η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,3΄΄, τιμή που κάνει το βάρος του αμαξώματος που είναι 1.543 κιλά να εξαφανίζεται. Για να φορτίσετε το Honda e  σε οικιακή πρίζα, 2,3 kW, θα χρειαστείτε σχεδόν 19 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή 6.6 KW, κάτι παραπάνω από τέσσερις ώρες.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Honda προορίζεται κυρίως για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, καθώς η περιορισμένη αυτονομία του, δεν του επιτρέπει ούτε καν σκέψεις για ταξίδι. Εντός πόλης λοιπόν, είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, με τους καθρέπτες – κάμερες να απαιτούν κάποιο χρόνο εξοικείωσης, όπως και το πλήρως ψηφιακό ταμπλό του. Πίσω από το τιμόνι του νιώθεις άνεση και ασφάλεια, καθώς παρά τους 17 ιντσών τροχούς της έκδοσής μας, η ανάρτηση απορροφάει τις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί και η κατανομή βάρους 50:50 που επετεύχθη από τους μηχανικούς της Honda, που βοηθάει στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η τιμή για την αρχική έκδοση του Honda e με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και τις ζάντες των 16 ιντσών ξεκινάει από 35.990 ευρώ και είναι χωρίς αμφιβολία πολύ υψηλή. Η τιμή αυτή με την κρατική επιδότηση γίνεται 30186 Ευρώ ενώ η Honda στην έκδοση advance, η οποία ξεκινάει από 38990 Ευρώ χωρίς τη κρατική επιδότηση,  δίνει δώρο τον Honda Power Charger αξίας 1672 Ευρώ.

Prev Post Seat Leon e-Hybrid. Φιλική δύναμη, προς πάσα κατεύθυνση
Next Post Hyundai Bayon 1.2 MPi . Φρέσκο σε όλα του
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook