Ford Ranger Raptor – Ισοπεδωτικό σε όλα τα επίπεδα

Ford Ranger Raptor – Ισοπεδωτικό σε όλα τα επίπεδα

Yπάρχουν κάποιες περιπτώσεις αυτοκινήτων που έχοντας οδηγήσει τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου, πραγματικά αναρωτιέσαι τί έχει μείνει να κάνουν οι μηχανικοί στη νέα γενιά. Και οδηγώντας τη νέα γενιά, εντυπωσιάζεσαι από το γεγονός πως η εξέλιξη τελικά δεν έχει όριο. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ford Ranger Raptor, του οποίου τη πρώτη γενιά είχαμε οδηγήσει και δοκιμάσει σε όλες τις εκτός δρόμου δυσκολίες που μπορείτε να φανταστείτε.

Και τώρα, οδηγώντας τη δεύτερη γενιά του μοντέλου κατά τη διάρκεια της Πανελλήνιας παρουσίασης του, διαπιστώσαμε πώς όχι μόνο κάνει ακόμη περισσότερα πράγματα, όχι μόνο θα σας πάει οπουδήποτε και αν ονειρευτείτε, αλλά κυρίως θα το κάνει με έναν τρόπο εύκολο και τόσο απλό που θα απορείτε αν τελικά είστε τόσο καλός οδηγός ή αν είναι το αυτοκίνητο που κάνει τα πάντα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά και φυσικά στο τέλος θα δώσουμε και την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Καταρχήν το Ford Ranger Raptor δεύτερης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει με το άκρως επιβλητικό παρουσιαστικό του. Τα 5,38 μέτρα του μήκους, τα πάνω από δύο μέτρα πλάτους, και η απόσταση των 27,2 εκατοστών από το έδαφος είναι τα πρώτα στοιχεία που παρατηρεί κανείς. Η πλήρως ανανεωμένη εμπρός εικόνα του με τα χαρακτηριστικά φώτα με προβολείς Led matrix και Led φώτα ημέρας, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και νέα πίσω φωτιστικά σώματα, τα χωμάτινα ελαστικά και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο κλέβει ματιές και εντυπώσεις από όπου και αν περάσει.

Φυσικά ο οδηγός οφείλει στην αστική μετακίνηση να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να μην ξεχαστεί παρατηρώντας τις αντιδράσεις των περαστικών από την εικόνα του Raptor, καθώς το μέγεθός του δεν είναι και ότι πιο εύκολο να συνηθίσει κάνεις στην κίνηση της πόλης, πολύ δε περισσότερο όταν αυτή περιλαμβάνει διάσχιση στενού δρόμου με παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεξιά και αριστερά.

Και αν εξωτερικά εντυπωσιάζει, μπαίνοντας στο εσωτερικό του, η  μάλλον καλύτερα «σκαρφαλώνοντας»  στην καμπίνα, θα διαπιστώσετε πως η εικόνα της, η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής, καθώς επίσης και ο εξοπλισμός, είναι τα ίδια ή και καλύτερα με premium επιβατικές προτάσεις. Ειδικά ο εξοπλισμός και τα συστήματα του αυτοκινήτου, είναι τέτοια και τόσα που απαιτούν πολύ μελέτη, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Σε ότι αφορά την αισθητική, οι ομοιότητες με την Mustang Mach-E είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, με την μεγάλη κάθετη ταμπλέτα 12,4” στο κέντρο του ταμπλό να αναλαμβάνει το ρόλο του ελέγχου του SYNC 4A συστήματος πολυμέσων νέας γενιάς της Ford.

Ως γνήσιο δημιούργημα της Ford Performance τα καθίσματα είναι σπόρ τόσο εμπρός όσο και πίσω, προσφέροντας εκτός από άνεση και πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ η κόκκινη ένδειξη της ευθείας στο τιμόνι, είναι και εδώ παρούσα. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ και ένα πέμπτο θα χωρέσει με σχετική άνεση ακόμη και για μία σχετικά μεγάλη μετακίνηση.

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι πολλά, όπως αποτροπής σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, Adaptive Cruise Control με τεχνολογία Intelligent Speed Assist και η πολύ χρήσιμη Υποβοήθηση φρένων κατά την όπισθεν.

Στη δεύτερη γενιά του Ford Ranger Raptor, εκτός από τον γνωστό δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου με τους 210 ίππους που γνωρίσαμε στην πρώτη γενιά του μοντέλου, είναι διαθέσιμος και ένας κινητήρας βενζίνης, τριών χιλιάδων κυβικών V6 Ecoboost, ο οποίος αποδίδει 292 ίππους και 491 Nm ροπής και τον οποίο οδηγήσαμε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Πολύ σημαντικό είναι ένα νέο σύστημα anti-lag, που σύμφωνα με τη Ford κρατάει για έως και τρία δευτερόλεπτα την πλήρωση των twin turbo αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση σε εξόδους στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι.

Και αν τα συστήματα υποβοήθησης είναι πολλά, τί να πούμε για τα συστήματα που έχουν να κάνουν με την εκτός δρόμου κίνηση του αυτοκινήτου. Η μόνιμη τετρακίνηση είναι καινούρια και συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο transfer case δύο σχέσεων και μπλοκέ διαφορικά μπροστά και πίσω, (2H, 4A, 4H & 4L), επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand, και Baja), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό σύστημα εξαγωγής για τέσσερις διαφορετικούς ήχους και ανασχεδιασμένη ανάρτηση με αμορτισέρ FOX 2,5 ιντσών Live Valve Internal Bypass, όλα μελετημένα και κατασκευασμένη από την Ford Performance.

Και ήρθε η ώρα για οδήγηση. Αφού βγήκαμε από την Αθήνα, με πολύ μεγάλη προσοχή, καθώς όλα μα όλα τα άλλα αυτοκίνητα δείχνουν και είναι πολύ μικρά μπροστά στο θηρίο, βρεθήκαμε στην εθνική οδό. Τα 7.9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι ένα εντυπωσιακό και ρεαλιστικό νούμερο παράλληλα, το οποίο επιτυγχάνεται με περισσή ευκολία, απολαμβάνοντας τον ήχο του κινητήρα και της εξάτμισής. Από εκεί και πέρα τo Raptor ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και απουσία θορύβων, παρά τον όγκο του και τα χωμάτινα ελαστικά, τα οποία δεν οφείλουμε να σημειώσουμε πως και δεν βγάζουν θόρυβο κύλισης αλλά και η ηχομόνωση του αυτοκινήτου δεν επιτρέπει σε κανέναν άλλον θόρυβο να εισέρχεται στην καμπίνα των επιβατών.

Βγαίνοντας από την άσφαλτο και μπαίνοντας σε μία πολύ σκληρή και δύσκολη διαδρομή στη Πεντέλη, διαπιστώσαμε πως οι μηχανικοί της Ford Performance έκαναν πάλι τα μαγικά τους με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία κατάπινε τα πάντα με μαγικό τρόπο. Και αν εκεί περάσαμε και δεν ακουμπήσαμε ούτε κάν τα όρια του Raptor, ίσως να τα προσεγγίσαμε κάπως σε μία ειδικά διαμορφωμένη εκτός δρόμου πίστα, όπου τα εμπόδια ήταν δύσκολα να τα διασχίσεις… με τα πόδια.  

Και όμως!!! Trial mode ρύθμιση τετρακίνησης, διαφορικών, ταχύτητας διάσχισης στα 4χλμ./ώρα τράβηγμα ποδιών από γκάζι και φρένο και το μόνο που κάναμε είναι να ορίζουμε την πορεία με το τιμόνι. Όλα, μα κυριολεκτικά όλα τα άλλα τα έκανε το Raptor με έναν τρόπο απλό, εύκολο, χαλαρό, χωρίς να τρομάζει και χωρίς να αγχώνει τον οδηγό. Με την βοήθεια των καμερών που βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος, ο τελευταίος μπορεί να «ζουμάρει» στο σημείο που θέλει, ώστε να δει τί βρίσκεται, χωρίς να χρειαστεί να κατέβει από το αυτοκίνητο και να λερώσει τα παπούτσια. Πολύ δε περισσότερο αν βρίσκεται σε υδάτινο κώλυμα 85 εκατοστών, από το οποίο μπορεί να διέλθει το Ford Ranger Raptor.

Kαι αν στη πίστα trial το αυτοκίνητο έκανε τα πάντα μόνο του, στη πίστα baja με το ανάλογο mode ενεργοποιημένο, ο γνώστης οδηγός θα αντιληφθεί και θα απολαύσει στο έπακρο το βάθος και το εύρος της τεχνογνωσίας που διαθέτει αυτό το αυτοκίνητο ως κληρονομία από την Ford Performance. Όλα τα παραπάνω κάνουν τα 69000 Ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση και τα 72000 Ευρώ για την βενζινοκίνητη να δείχνουν απόλυτα λογικά νούμερα.

Prev Post Ντεμπούτο για το νέο Honda CR-V – για πρώτη φορά και ως plug-in υβριδικό!
Next Post Fisker Ocean Force E – Η πιο σκληροπυρηνική πλευρά του
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook