Ο ιστότοπος της Kaeve Cars είναι ένας μικρός παράδεισος για τους λάτρεις του αυτοκινήτου. Η ολλανδική εταιρία προσφέρει οτιδήποτε μπορεί να φανταστείς – νέο ή κλασικό, μικρό ή μεγάλο, πανάκριβο ή προσιτό αλλά όλα με χαρακτήρα. Στο site μπορείς να βρεις από μία αγωνιστική Lola T89/00 μέχρι μία Bugatti Veyron και από ένα Ford Escort RS2000 μέχρι μία Jaguar XJ220. Ανάμεσα σε όλα αυτά όμως και ακόμα περισσότερα, βρίσκεται ένα μικρό Fiat Panda 4×4 το οποίο δεν είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις.
Το συγκεκριμένο Panda 4×4 δημιουργήθηκε από την Kaeve Cars σε συνεργασία με την Niels van Roij Design για να γιορτάσει τα 40 χρόνια από την πρεμιέρα του εμβληματικού ιταλικού 4×4 και ενώ μπορεί να μην διαφέρει σημαντικά σε σύγκριση με το αυθεντικό, στην πραγματικότητα είναι πρακτικά ολοκαίνουριο και σημαντικά αναβαθμισμένο. Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι το restomod βασίζεται στην τετρακίνητη “Sisley” έκδοση και τα σήματα στις πόρτες, το ταμπλό και το τιμόνι έχουν παραμείνει για να μας θυμίζουν ακριβώς αυτό ενώ από την συγκεκριμένη έκδοση προέρχεται και το όργανο που δείχνει την κλίση του αμαξώματος στον πίνακα οργάνων. Κατά τα άλλα όμως, το εσωτερικό είναι πρακτικά ολοκαίνουριο με νέες, δερμάτινες επενδύσεις σε καφέ και μπεζ χρώμα, νέο… χαλί και όλα τα πλαστικά ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει επενδυθεί με ξύλινο πάτωμα.
Όσον αφορά στο αμάξωμα, οι Ολλανδοί επέλεξαν το διαχρονικό γαλάζιο “Azzurro Blu” χρώμα που θυμίζει την θάλασσα αλλά δεν έμειναν εκεί, βάφοντας τόσο τις ατσάλινες ζάντες (με το χρώμα του αμαξώματος και λευκό δαχτυλίδι) όσο και τους προφυλακτήρες που στο κλασικό Panda ήταν μαύροι. Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε δε την λεπτομέρεια με τα διάφανα φλας τόσο στα εμπρός φανάρια όσο και στα φτερά που δίνουν έναν πιο σύγχρονο χαρακτήρα στη δημιουργία – αν ήταν στο χέρι μου βέβαια θα τα άφηνα πορτοκαλί. Η ολλανδική εταιρία δεν παρέχει περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά στα μηχανικά αλλά η αγγελία αναφέρει ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου.
Πίσω στο μακρινό 1983 αυτός ήταν ικανός για 50 άλογα και συνδυαζόταν με το σύστημα τετρακίνησης της Steyr-Puch οπότε αφού δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση που να λέει το αντίθετο, υποθέτουμε ότι το ίδιο σύνολο βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια και του “Piccolo Lusso”, όπως ονομάζεται επίσημα το όχημα. Το μόνο που έχασε το Fiat Panda 4×4 κατά την μεταμόρφωση του σε Piccolo Lusso είναι ο value-for-money χαρακτήρας του καθώς τώρα, κοστίζει €30.000 και απευθύνεται σε ένα πολύ διαφορετικό κοινό. Ένα κοινό που θα εκτιμήσει την ποιότητα της κατασκευής και των υλικών και δεν έχει πρόβλημα να θυσιάσει τον… εργατικό χαρακτήρα του αυθεντικού για κάτι πιο premium.