Για πολλούς η συμμετοχή της Subaru στο World Rally Championship τις δεκαετίας του ’90 και του 2000 διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στην διαμόρφωση των προτιμήσεων τους. Δεν θα πω ότι η ιαπωνική εταιρία είναι ο (μοναδικός) λόγος που υπάρχουν λάτρεις του αυτοκινήτου στην γενιά μου αλλά η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι μπορούν να ξεχάσουν τα κλασικά μπλε Impreza με τις χρυσαφί ζάντες και τις πλειάδες στην πόρτα. Δεν είναι οι τίτλοι (η Subaru κατάκτησε 3 πρωταθλήματα κατασκευαστών και άλλα τόσα οδηγών) αλλά οι εικόνες, τα συναισθήματα και η εμπειρία που αποτυπώθηκαν. Το 2008 όμως, εν μέσω κρίσης, η Subaru αποχώρησε από το WRC και παρότι ασχολείται ενεργά με τα rallies στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, δεν επέστρεψε ποτέ στην παγκόσμια σκηνή.
Αυτό ίσως να αλλάξει τα επόμενα χρόνια καθώς όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της FIA, Mohammed Ben Sulayem, έχουν ξεκινήσει κάποιες συζητήσεις επί του θέματος και ασχέτως αν αυτές βρίσκονται ακόμα σε εμβρυικό στάδιο, η αίσθηση που αποκομίζει είναι θετική. Σε αυτό συμβάλλει και η συνεισφορά του πρώην προέδρου της Toyota, Akio Toyoda ο οποίος είναι ένθερμος υποστηρικτής του WRC ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Toyota διατηρεί ένα μερίδιο στην Subaru.
Σε αυτό το σημείο λοιπόν, δεν έχουμε κάτι περισσότερο από αυτό αλλά ακόμα και αυτό είναι ενθαρρυντικό. Η FIA αναζητά έναν τουλάχιστον κατασκευαστή για μία εργοστασιακή συμμετοχή στο WRC, έναν κατασκευαστή ο οποίος θα δεσμευτεί για τα επόμενα χρόνια και θα συμπληρώσει τις Toyota, Hyundai και M-Sport (η οποία εκπροσωπεί “ημι-εργοστασιακά” την Ford) και θα αυξήσει περαιτέρω την δημοτικότητα του αθλήματος. Προφανώς ο κατασκευαστής αυτός θα μπορούσε να είναι η Subaru με την αναγνωρισιμότητα της και την πλούσια ιστορία της και τον boxer κινητήρα της και οι συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει είναι μία αρχή. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ελπίζουμε…