Στην τρυφερότατη ηλικία των 25 ετών είμαστε αναγκασμένοι να αποχαιρετήσουμε ένα εμβληματικό μοντέλο, ένα ακόμα θύμα της εποχής της μείωσης εκπομπών ρύπων και της ηλεκτροκίνησης, το Audi TT. Το θρυλικό “Tourist Trophy” πραγματοποίησε το ντεμπούτο του σε μορφή πρωτότυπου στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1995 και πέρασε στην παραγωγή 3 χρόνια αργότερα ως coupe, με το cabriolet να ακολουθεί το 1999. Από τον Φεβρουάριο του 1998, οπότε και κύλισε τις ρόδες του το πρώτο Audi TT στην γραμμή παραγωγής στο Gyor της Ουγγαρίας, το γερμανικό Coupe και Roadster πούλησε ακριβώς 662.762 αυτοκίνητα, με το τελευταίο να είναι ένα εντυπωσιακό TTS Coupe με τον δίλιτρο, υπερτροδοτούμενο βενζινοκινητήρα και το σύστημα τετρακίνησης σήμα κατατεθέν της Audi!
Η αλήθεια είναι ότι το Audi TT άντεξε όλα αυτά τα 25 χρόνια ισχυρές πιέσεις. Άντεξε την υποτίμηση του χαρακτήρα της πρώτης γενιάς του καθώς οι… σκληροπυρηνικοί petrolheads δεν το αποδέχονταν ως πραγματικό sports car, κάτι που ποτέ δεν προσπάθησε να είναι έως την… πανδημία των crossovers που συρρίκνωσαν δραστικά την κατηγορία του. Κι όμως, το TT ήταν πάντοτε εκεί, ολοένα και καλύτερο με κάθε νέα γενιά που παρουσιαζόταν. Στην λυπηρή φωτογραφία που ανέβασε η Audi Γερμανίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το τελευταίο TT πλαισιώνεται από τους προγόνους του και πιο συγκεκριμένα, από το “TT Coupe Showcar” του 1995, ένα TT Roadster πρώτης γενιάς με τα χαρακτηριστικά “γάντι του baseball” καθίσματα, έναν coupe και έναν roadster εκπρόσωπο της δεύτερης γενιάς για να μας θυμίζει την πρόοδο που έχει σημειώσει τις δυόμιση δεκαετίες που κυκλοφορεί στην αγορά. Όχι ότι με ρώτησες αλλά εγώ θα πω ότι όσο καλύτερες και αν είναι στον δρόμο η δεύτερη και η τρίτη γενιά, εγώ πάντοτε θα προτιμώ την πρώτη λόγω του εξαίρετου και ιδιαίτερου design της.
Όσο για το μέλλον; Η Audi έχει αφήσει να εννοηθεί ότι το TT μπορεί να επιστρέψει κάποια στιγμή αλλά όπως καταλαβαίνεις δεν υπάρχει κάποια οριστική απόφαση. Και να υπήρχε δεν θα την μαθαίναμε καθώς είναι πάρα πολύ νωρίς για να ξεκινήσει η συζήτηση για την επόμενη ημέρα του Audi TT. Θα μπορούσε να είναι ηλεκτρική φυσικά ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα της… μεταμόρφωσης του γερμανικού sports car όπως έκανε η Ford με την Mustang Mach-E αλλά και με το Puma. Δύο πρόσφατα παραδείγματα που δείχνουν ότι όταν ξεπεραστεί το αρχικό σοκ, ο κόσμος αποδέχεται την αλλαγή ευκολότερα από το αναμενόμενο.