Ενθαρρυντικές οι πρώτες δοκιμές των solid-state μπαταριών

Ενθαρρυντικές οι πρώτες δοκιμές των solid-state μπαταριών

Οι περισσότερες εταιρίες ισχυρίζονται ότι το επόμενο μεγάλο άλμα στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης είναι οι λεγόμενες solid-state μπαταρίες ή αν προτιμάς, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης όπως ονομάζονται στα ελληνικά. Σε αυτού του είδους τις μπαταρίες ο υγρής μορφής ηλεκτρολύτης των κλασικών μπαταριών ιόντων λιθίου για παράδειγμα, αντικαθίσταται από έναν στέρεης μορφής όπως κάποιο κεραμικό ή κάποιο πολυμερές με το αποτέλεσμα να είναι μία μπαταρία με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και πιο ασφαλή χαρακτηριστικά. Το θέμα είναι ότι ως τεχνολογία, απέχει πολύ από αυτό που θα χαρακτήριζε κάποιος μαζική παραγωγή αν και η QuantumScape έχει ήδη παραδώσει την πρώτη παρτίδα solid-state μπαταριών στους συνεργάτες της για αξιολόγηση και θέλει να προχωρήσει στην παραγωγή “το συντομότερο δυνατό” σύμφωνα με τον CEO της, Jagdeep Singh.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της QuantumScape που έχει στην κατοχή του το VW Group πέρασαν έναν εξαντλητικό και εκτενή κύκλο δοκιμών από το τμήμα PowerCo του γερμανικού κολοσσού και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με την PowerCo λοιπόν, η μπαταρία πληροί όλα τα κριτήρια όσον αφορά στην ταχεία φόρτιση, την ασφάλεια κ.ά. ενώ ξεπέρασε τις προσδοκίες στην δοκιμή αντοχής κατά την οποία υποβλήθηκε σε περισσότερους από 1.000 κύκλους φόρτισης, το αντίστοιχο 500.000 χιλιομέτρων στον δρόμο για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με εμβέλεια περί τα 500 χιλιόμετρα, παρουσιάζοντας στο τέλος του τεστ ελάχιστη απώλεια αποθηκευτικής ικανότητας που δεν ξεπέρασε το 5%. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, τα standards στη βιομηχανία αυτοκινήτου είναι μέγιστη απώλεια αποθηκευτικής ικανότητας 20% έπειτα από 700 κύκλους φόρτισης! Άρα οι κυψέλες της Quantumscape απέδωσαν εξαιρετικά στην δοκιμή αντοχής που διήρκεσε αρκετούς μήνες – τόσο καλά μάλιστα που ο επικεφαλής της PowerCo, Frank Blome δήλωσε:

Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης θα μπορούσε να είναι μία μπαταρία που επιτρέπει μεγάλη αυτονομία, μπορεί να φορτιστεί πάρα πολύ γρήγορα και είναι πρακτικά αγέραστη. Είμαστε πεπεισμένοι για την τεχνολογία και συνεχίζουμε να δουλεύουμε με πλήρη ρυθμό με τους συνεργάτες μας στην QuantumScape ώστε να πετύχουμε την μαζική παραγωγή.

Δεν γνωρίζουμε πότε θα είναι εφικτό κάτι τέτοιο όπως δεν γνωρίζουμε σε αυτό το σημείο τον αντίκτυπο που θα έχει, στην αρχή τουλάχιστον, στην αγορά. Αυτό θα εξαρτηθεί από το κόστος των μπαταριών στερεάς κατάστασης και το πόσο γρήγορα οι κατασκευαστές θα μπορέσουν να το μειώσουν είτε μέσω οικονομιών κλίμακας, είτε μέσα από την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας. Πάντως το Volkswagen Group έχει επενδύσει τόσο στην QuantumScape όπου είναι ο μεγαλομέτοχος της αμερικανικής εταιρίας, όσο και στο δικό του τμήμα ώστε να ηγηθεί τον εξελίξεων στον συγκεκριμένο τομέα καθώς δεν υπάρχει μάρκα που να σέβεται τον εαυτό της, να φροντίζει για την επιβίωση της και να μην εξετάζει αν μη τι άλλου τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης για το μέλλον. Έστω και αν αυτό το μέλλον είναι ακόμα τουλάχιστον μία δεκαετία μακριά

Prev Post Suzuki Super Carry Mountain Trail concept – η χαρά του βουνού!
Next Post Η Hyundai αποκαλύπτει τα μελλοντικά της σχέδια
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook