Κάθε τέλος και κάθε αρχή έτους συνοδεύονται από θαρραλέες αποφάσεις. Ο καθένας μας θέτει έναν στόχο για το νέο έτος ή αποφασίζει να κόψει μία κακή συνήθεια και στην περίπτωση της Honda, να διακόψει την παραγωγή του χαριτωμένου e. Και δεν είναι τυχαίο που στην ροή του λόγου, το Honda e ακολούθησε την κουβέντα για… κακές συνήθειες.
Το Honda e παρουσιάστηκε πριν από 3 χρόνια και η αλήθεια είναι ότι μας ξάφνιασε. Το design του, ρετρομοντέρνο μέχρι τέλους. Υιοθετεί στοιχεία από παλαιότερα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας με στρόγγυλα φώτα εμπρός και πίσω, απλές γραμμές, μεγάλες καμπύλες και ένα στιλ που δύσκολα μπορεί να σε αφήσει ασυγκίνητο. Η ίδια εικόνα συνεχίζεται και στην καμπίνα με το ξύλο, το τιμόνι με τις δύο ακτίνες αλλά και τις πολλαπλές οθόνες που κάλυπταν σχεδόν ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου να μας θυμίζουν ότι το design μπορεί να κλείνει το μάτι στην δεκαετία του ’60 αλλά η τεχνολογία είναι πέρα για πέρα σύγχρονη. Περίπου το ίδιο ισχύει και για τα μηχανικά αλλά εκεί είναι που το Honda e αρχίζει να φανερώνει κάποιες αδυναμίες.
To μικρό ηλεκτρικό της Honda, το πρώτο της μάλιστα, ήταν διαθέσιμο είτε με 136 ίππους είτε με 154 και αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Θα μπορούσε άνετα να σταθεί πολλά χρόνια ακόμα με αυτά τα νούμερα. Ακόμα και στην βασική του έκδοση, το “e” είναι ικανό για 0-100 km/h σε 9 δευτερόλεπτα ενώ το άριστο ζύγισμα του, το κοντό μεταξόνιο και η δουλειά που έγινε από τους μηχανικούς στην ανάρτηση και το πλαίσιο είχαν ως αποτέλεσμα ένα άκρως διασκεδαστικό όχημα. Η μπαταρία των 35.5 kWh όμως δεν προσφέρει περισσότερα από 220 χιλιόμετρα αυτονομίας στον μικρό κύκλο και αυτό είναι ένα πρόβλημα… Όπως πρόβλημα αποτελεί και ο χώρος αποσκευών που περιορίζεται στα 171 λίτρα την στιγμή που ακόμα και το σημαντικά μικρότερο Fiat 500e προσφέρει 185 λίτρα! Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως ήταν η τιμή του καθώς πόσοι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να δικαιολογήσουν τουλάχιστον €30.000 (μετά την επιδότηση) για την απόκτηση ενός οχήματος που αντικειμενικά δεν καλύπτει πολλές ανάγκες; Το Honda e ήταν ένα lifestyle όχημα που λανσαρίστηκε σε λάθος εποχή και με πολύ λάθος τιμή. Ακόμα κι έτσι όμως, θα μας λείψει γιατί είχε χαρακτήρα. Είχε στιλ. Ήταν ποιοτικό και ευχάριστο στον δρόμο, τόσο για να το οδηγείς, όσο και για να το βλέπεις. Οι πωλήσεις όμως δεν δικαιολογούν την ύπαρξη του και γι’ αυτό η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε να το καταργήσει και να κοιτάξει στο μέλλον. Αντίο λοιπόν…