Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG. Δίνει άλλη διάσταση στον όρο “value for money”

Από τη πρώτη στιγμή που είδαμε και κυρίως οδηγήσαμε το Duster, είμασταν βέβαιοι πως είναι σε θέση όχι απλώς να επαναφέρει τη Dacia στο αυτοκινητικό προσκήνιο, αλλά να την καταστήσει και ένα success story. Από τότε κύλησαν πολλά Duster στη γραμμή παραγωγής, καθιστώντας το αυτοκίνητο ως τη πρώτη επιλογή για δύο και πλέον εκατομμύρια αγοραστές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και βεβαίως ένα τέτοιο επίτευγμα κάθε άλλο παρά εύκολο είναι στη πιο απαιτητική και δύσκολη αγορά αυτοκινήτου στο κόσμο. Σε μία αγορά όπου οι υποψήφιοι αγοραστές είναι πιο συνειδητοποιημένοι και πιο «διαβασμένοι» από κάθε άλλη γωνιά της γης, με τα θέλω τους να χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλά στάνταρ.

Κάθε φορά που βρίσκομαι πίσω από τιμόνι του Duster, βρίσκω και καινούριους λόγους να πιστεύω πως αυτή η εξαιρετική εμπορική πορεία θα έχει και συνέχεια. Και αυτό ισχύει και με το παραπάνω στην ανανεωμένη αισθητικά έκδοση του, η οποία μάλιστα ήταν αυτή με διπλό καύσιμο. Με εργοστασιακά τοποθετημένο υγραέριο αλλά και βενζίνη, προσφέροντας αφενός μία αυτονομία η οποία με λογική οδήγηση μπορεί να ξεπεράσει και τα 1200 χιλιόμετρα, αφετέρου μία απίστευτη οικονομία, στοιχείο που ειδικά στις μέρες μας έχει πολύ, μα πάρα πολύ μεγάλη σημασία και βαρύτητα.

Αισθητικές επεμβάσεις στα σημεία

Προκειμένου η Dacia να διατηρήσει ζωηρό το ενδιαφέρον της για το Duster, προχώρησε σε μία αισθητική ανανέωση, η οποία όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια είναι αρκετά σημαντική. Παρατηρούμε λοιπόν ότι το Duster facelift εξοπλίζεται για πρώτη φορά με LED εμπρός φλας εκτός από τα χαρακτηριστικά, επίσης LED, φώτα ημέρας. Ο λόγος δεν είναι μονάχα αισθητικός και το ίδιο ισχύει και για τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος 16 και 17 ιντσών. Αμφότερα συνεισφέρουν στην αποδοτικότητα του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με τα νέα ρουλεμάν στους τροχούς, την διακριτική αεροτομή και την υιοθέτηση της LED τεχνολογία όχι μόνο στα φωτιστικά σώματα αλλά και στον φωτισμό της πινακίδας, η Dacia κατάφερε να κάνει το Duster να εκπέμπει 5.8 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο λιγότερα.

 

Φυσικά, υπάρχουν και οι καθαρά αισθητικές αλλαγές, όπως η νέα, χρωμιωμένη μάσκα ενώ το ίδιο μοτίβο με μικρές αλλά ορθά στοχευμένες επεμβάσεις συνεχίζεται και στην καμπίνα, όπου ξεχωρίζει η οθόνη των 8 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που σημειωτέον, δεν υστερεί σε σύγκριση με τον ακριβότερο ανταγωνισμό, προσφέροντας συμβατότητα τόσο με ασύρματο Android Auto όσο και με το Apple CarPlay εκτός από την standard δορυφορική πλοήγηση. Νέες είναι φυσικά και οι επενδύσεις αλλά και η νέα, ψηλότερη κεντρική κονσόλα με το συρόμενο υποβραχιόνιο. Οι χώροι παρέμειναν άκρως ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, ενώ η συνολική προσλαμβάνουσα από την ποιότητα του εσωτερικού, έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.

Για χιλιόμετρα χωρίς σκέψη και οικονομικό άγχος

Kαι ερχόμαστε στο μεγαλύτερο πλεονέκτημα της έκδοσης της δοκιμής μας, που δεν είναι άλλο από το εργοστασιακά τοποθετημένο σύστημα υγραερίου. Καταρχήν να πούμε πως ο κινητήρας είναι ένα χιλιάρης τρικύλινδρος turbo ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και ο οποίος έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να λειτουργεί με βενζίνη αλλά και με υγραέριο. Αυτό αυτομάτως συνεπάγεται πολύ αυξημένη αξιοπιστία και βεβαίως καμία αλλαγή στη παροχή των πέντε ετών της εργοστασιακής εγγύησης.

Η δεξαµενή του υγραερίου είναι κατασκευασµένη από ατσάλι υψηλής αντοχής, χωράει 60 λίτρα και βρίσκεται στο δάπεδο του αποθηκευτικού όγκου, στη θέση της ρεζέρβας. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως δεν έχει υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής, αφήνοντας όμως ανεπηρέαστα τα 445 λίτρα του χώρου των αποσκευών.

Η λειτουργία του διπλού συστήµατος είναι εξαιρετικά απλή, καθώς το καύσιµο αλλάζει από έναν διακόπτη αριστερά από το τιµόνι, ενώ όλες οι πληροφορίες για τη στάθµη του εκάστοτε καυσίµου και την αυτονοµία, προβάλλονται µέσα στον πίνακα οργάνων. Η µετάβαση από το ένα καύσιµο στο άλλο γίνεται αυτόµατα, όταν τελειώσει πλέον το υγραέριο, εκτός και αν επιλέξουμε εμείς μέσω του διακόπτη να κινηθούμε με βενζίνη. Στη πράξη αυτό σημαίνει μία αυτονομία της τάξης των 1200 χιλιομέτρων, καθώς υπάρχει και ένα ντεπόζιτο βενζίνης 50 λίτρων.

Και η αλήθεια είναι πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε αν και κατά πόσο αυτό ισχύει στη πράξη, καθώς πήραμε το αυτοκίνητο από την Αθήνα, ταξιδέψαμε προς Θεσσαλονίκη οδηγήσαμε αρκετά εντός πόλης αλλά και σε επαρχιακούς δρόμου και το επιστρέψαμε στην Αθήνα.  Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και κινούμενοι σχετικά σβέλτα παντού, η κατανάλωση του υγραερίου δεν ξεπέρασε ποτέ τα 9 λτ./100 χλμ. ενώ αυτή της βενζίνης τα 8λτ./100 χλμ. επιβεβαιώνοντας το ένα λίτρο της διαφοράς ανάμεσα σε υγραέριο και βενζίνη. Βεβαίως με πιο συντηρητική οδήγηση είναι βέβαιο πως θα μπορέσετε να τη μειώσετε τουλάχιστον κατά ένα λίτρο.

Το πρόβλημα είναι πως η ζωηράδα του μοτέρ σε συνδυασμό με τη πολύ καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξη σχέσεων, θα σας ωθεί να κινείστε πάντα και παντού σβέλτα και απολαυστικά. Στην εθνική οδό η μαλακή ανάρτηση και η βελτιωμένη ηχομόνωση, καθιστούν το ταξίδι εξαιρετικά άνετο και ήσυχο. Εντός πόλης δεν θα έχετε πρόβλημα, καθώς οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι απολύτως ελεγχόμενες, ενώ η ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση είναι εξαιρετική.

Σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, θα δείξει κάποια αδυναμία από το σύστημα διεύθυνσης και τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, αλλά σίγουρα το ζητούμενο δεν είναι εκεί. Αντίθετα εκτός δρόμου, παρά το ότι είναι δικίνητο, δεν θα προβληματιστεί ιδιαίτερα, σε λογικές πάντα διαδρομές, εξαιτίας της αυξημένης απόστασης των 21.7 εκατοστών από το έδαφος.

Τα 18590 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Dacia Duster με το σύστημα διπλού καυσίμου, με ικανοποιητικό εξοπλισμό, είναι το κερασάκι στη τούρτα, με την οποία συμπληρώνεται με ιδανικό τρόπο και δίνει όντως μία άλλη, εξόχως δελεαστική διάσταση στην έννοια του όρου “value for money”.

Prev Post Hyundai i20 N. Ιδανικό για οδηγική απόλαυση
Next Post Mazda MX-5. Με οδηγό το συναίσθημα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook