Citroen C5 AirCross 1.6t 180Hp EAT8. Αρχοντικό

Όταν έχεις παρουσιάσει κάποιες από τις πιο σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες στο χώρο της αυτοκίνησης, όταν έχεις δημιουργήσει κάποια από τα πιο πρωτοποριακά μοντέλα σε ότι αφορά τη σχεδίαση, όταν έχεις πρωταγωνιστήσει και συνεχίζεις να το κάνεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όταν έχεις μία μακρά και ένδοξη ιστορία σε όλα τα επίπεδα, οφείλεις όχι μόνο να τη σέβεσαι αλλά να την εξελίσσεις συνεχώς. Πολύ δε περισσότερο όταν λέγεσαι Citroen και παρουσιάζεις τη ναυαρχίδα της γκάμας σου, το C5 AirCross. Και η αλήθεια είναι πως όλα τα παραπάνω η Γαλλική εταιρία και τα σεβάστηκε και κυρίως φρόντισε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο το οποίο αφενός συνεχίζει να έχει όλα εκείνα που κάποιος περιμένει από ένα μοντέλο της Citroen, αφετέρου δείχνει το δρόμο για το μέλλον της εταιρίας και που αυτό πρέπει να κατευθυνθεί.

Ξεχωριστό και το πίσω μέρος του

Mε το νέο C5 AirCross η Citroen κατάφερε να συνδυάσει πολλά και διαφορετικά πράγματα, έχοντας όμως πάντα στο επίκεντρο αυτό που αποτέλεσε και τη φιλοσοφία της Γαλλικής εταιρίας στο διάβα των δεκαετιών. Την άνεση. Και στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο η έννοια της άνεσης πήγε σε άλλο επίπεδο, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια της δοκιμής.

Εντυπωσιάζει χωρίς να διαθέτει υπερβολικές διαστάσεις

Ξεχωρίζει εμφανισιακά

Όταν το μοντέλο που θα δημιουργήσεις θα τοποθετηθεί στη κορυφή της γκάμας σου, όντας η ναυαρχίδα αυτής, οφείλεις να το κάνεις να ξεχωρίζει σε όλα τα χαρακτηριστικά του. Και οι άνθρωποι της Citroen αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά, καθώς δεν έμειναν στη θεωρία του θέματος, αλλά πέρασαν στη πράξη. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι του ολοκαίνουριου C5 AirCross, το πρώτο πράγμα που έχουμε να σημειώσουμε είναι πως η συνολική αισθητική του εντάσσεται μεν στη φιλοσοφία που πρωτογνωρίσαμε στο C3 και ακολούθως στα C3 AirCross και C4 Cactus,  με πολύ πιο έντονες, εντυπωσιακές και επιβλητικές, θα τολμούσαμε να πούμε, γραμμές.

Το εμπρός μέρος του είναι το πιο επιβλητικό

Παρά το γεγονός πως οι διαστάσεις του σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν τεράστιες (4.5 μέτρα μήκος, 1.84 πλάτος και 1.67 μέτρα ύψος) οι σχεδιαστές του φρόντισαν να το κάνουν να φαίνεται μεγαλύτερο και πιο αρχοντικό, χωρίς να απεμπολλεί βεβαίως τη Γαλλική φινέτσα και στιλ, στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τα μοντέλα της Citroen.

Όμορφες οι 19άρες

Βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2, καταφέρνει να ξεχωρίζει από μακριά. Η ευμεγέθης μάσκα με τους διπλούς προβολείς, το υπερυψωμένο αμάξωμα, με τους 23 παρακαλώ ολόκληρους πόντους της απόστασης από το έδαφος,  οι μπάρες οροφής και βεβαίως τα γνωστά μας airbumps καθιστούν  το C5 Aircross ένα από τα πλέον ξεχωριστά SUV της κατηγορίας και όχι μόνο. Oι 19άρες ζάντες της υπερπλούσιας εξοπλισμένης έκδοσης Shine της δοκιμής μας, ολοκληρώνουν ένα σχεδιαστικό σύνολο, το οποίος όπως είναι φυσικό δεν περνάει απαρατήρητο από πουθενά.

Σύγχρονο, εργονομικό και ποιοτικό το εσωτερικό του

Ορίζει την άνεση

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής, είναι αυτή που σε κερδίζει από τη πρώτη κιόλας στιγμή, αποδεικνύοντας εμπράκτως τόσο το ότι πρόκειται για τη ναυαρχίδα της εταιρίας, όσο και για τη σημαντική αναβάθμιση του συγκεκριμένου τομέα, που χαρακτηρίζει όλα τα  νέα μοντέλα της Citroen. Βεβαίως ως σύγχρονο αυτοκίνητο μία μεγάλη οθόνη αφής, οκτώ ιντσών στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι εκ των ουκ άνευ, ενώ ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών  προσφέρει ευρύτατη πληροφόρηση μέσα από τρεις θεματικές ενότητες.

Άνετοι χώροι ακόμη και για πέντε επιβάτες

Το άλλο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της καμπίνας των επιβατών είναι η ευρυχωρία, καθώς το μεταξόνιο των 2.73 μέτρων, εξασφαλίζει χώρους για πέντε επιβάτες, ενώ αυτός των αποσκευών ξεκινάει από τα 580 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 720, καθώς τα εντελώς ανεξάρτητα τρία πίσω καθίσματα, σύρονται σε διαδρομή 15 εκατοστών. Βεβαίως αν οι πλάτες του αναδιπλωθούν πλήρως, ο χώρος εκτοξεύεται στα 1630 λίτρα.

Επίσης άκρως ικανοποιητικό το πορτ μπαγκάζ του

Το γαλλικό crossover διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εσωτερικού, με την έκδοση της δοκιμής μας να είναι η τρίτη, η «Ambiance Hype Brown» που χρεώνεται επιπλέον €3.223 και περιλαμβάνει δερμάτινες διακοσμήσεις στην κεντρική κονσόλα, στο ταμπλό, στο γείσο των οργάνων, αλλά και στα μεγάλα, άνετα εμπρός καθίσματα με μασάζ, θέρμανση και ηλεκτρική ρύθμιση. Όλα πάντως είναι προσαρμοσμένα και προσανατολισμένα στη δημιουργία ενός εσωτερικού περιβάλλοντος, με την εξαιρετικά ηχομόνωση που προσφέρουν τα διπλά κρύσταλλα της συγκεκριμένης έκδοσης, να βάζουν το κερασάκι στη τούρτα της καμπίνας των επιβατών.

Και με paddles πίσω από το τιμόνι για αλλαγή ταχυτήτων

Δυνατός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον 1.6 Puretech κινητήρα βενζίνης με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων EAT8. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 8.2’’ ενώ η τελική του ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 219 χλμ./ώρα. Το αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλό και άμεσο στις αλλαγές του, ενώ στο ταξίδι κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, συμβάλλοντας και αυτό με την σειρά του στην άνεση. Η κατανάλωση βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 9 λτ./100 χλμ. τιμή λογική για το βάρος των 1430 κιλών αμάξωμα. Βέβαια πολύ εύκολα μπορεί να ανέβει σε διψήφιο νούμερο, αν αποφασίσετε να το οδηγήσετε κάπως σβέλτα.

Δυνατός και μόνο αν πιεστεί καταναλώνει αρκετά

Το C5 AirCross δεν διατίθεται με τετρακίνηση αλλά με grip control (με ρυθμίσεις για  Sand, All-Road, Snow ή ESP OFF), το οποίο σε συνδυασμό με τους 23 πόντους της απόστασης από το έδαφος και των κατάλληλων ελαστικών, θα καλύψει τις ανάγκες σας για εκτός δρόμου μετακίνηση, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων. Στον τομέα των αναρτήσεων η Citroen χρησιμοποίησε τη λύση των εξελιγμένων αμορτισέρ  Progressive Hydraulic Cushions, τα οποία εκτός από εξαιρετική οδική συμπεριφορά, προσφέρουν και πολύ υψηλή άνεση. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών, ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ (αναστολείς) σε κάθε πλευρά, το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση.

Μπορεί να μην είναι τετρακίνητο, αλλά και το grip control κάνει δουλειά

Μαγικό χαλί

Οδηγώντας το νέο Citroen C5 AirCross για περίπου 1500 χιλιόμετρα, το πρώτο πράγμα που  εντυπωσιάζει είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης, η οποία σε συνδυασμό με τη σχεδόν παντελή έλλειψη αεροδυναμικών ή άλλων εξωτερικών θορύβων, το καθιστούν  ως ένα από τα πλέον άνετα μοντέλα της κατηγορίας. Σε αυτό συμβάλλουν, εκτός από την ανάρτηση, τα ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα και και η συνολικά πολύ μελετημένη ηχομόνωση του αυτοκινήτου.

Απίστευτα άνετο στο ταξίδι

Στις ευθείες ταξιδεύει με περισσή άνεση και ασφάλεια, ενώ όταν αυτές τελειώσουν και αρχίσει το κλειστό επαρχιακό κομμάτι με στροφές, οι κλίσεις μπορεί να υπάρχουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν, ακόμη και αν οδηγήσετε το αυτοκίνητο έξω και πέρα από τη φιλοσοφία και το σκοπό της ύπαρξης  του.  Εκεί που πραγματικά το C5 AirCross ¨παίζει¨χωρίς αντίπαλο είναι στο τρόπο με τον οποίο περνάει πάνω από κάθε είδους  λακκούβες, εξογκώματα, ανωμαλίες και ότι άλλο μπορεί να βρεθεί στο δρόμο σας. Εσείς κάθεστε άνετα στα πολύ μαλακά καθίσματα και απολαμβάνετε τον  πραγματικά αρχοντικό τρόπο με τον οποίο το Γαλλικό μοντέλο μπορεί και κινείται.

Δεν πεί όχι και σε εκτός δρόμου καταστάσεις, καθώς τα 23 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος κάθε άλλο παρά λίγα είναι

Με το C5 AirCross η Citroen κατάφερε να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Ένα μοντέλο το οποίο αφενός στηρίζεται και αναδεικνύει τις ιδιαίτερες αρετές αλλά και τις δυνατότητες που αναμφίβολα έχει η Γαλλική εταιρία, αφετέρου αποτελεί μία πρόταση για όλους όσους θέλουν ένα υψηλό και ευρύχωρο όχημα, το οποίο θα αποτελεί σημείο αναφοράς ως προς την άνεση που μπορεί και προσφέρει. Οι τιμές του ξεκινούν από τα λογικά 22550 Ευρώ, φτάνοντας τα μάλλον υπερβολικά 39000 Ευρώ του, πολύ πλούσια είναι η αλήθεια εξοπλισμένου, αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Η οδική του συμπεριφορά είναι τυπική Citroen

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Aναρτήσεις

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 180
0-100 8.2″
Τελική ταχύτητα 219 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 129 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Άνετα. Πάρα πολύ άνετα
Prev Post BMW 320d Xdrive. Με προορισμό…την οδήγηση
Next Post Toyota Corolla 1.8 Hybrid. Η πλέον ενδιαφέρουσα γενιά της
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook