Citroen C3 AirCross 1.6 BlueHDi. Η στιλάτη άποψη της κατηγορίας

Είναι πλέον κάτι περισσότερο από φανερό πως στη Citroen έχουν βάλει το κεφάλι κάτω και εργάζονται σκληρά προκειμένου να «στρίψουν» το καράβι. Αυτό διότι οι άνθρωποι της Γαλλικής εταιρίας, είχαν πιστέψει περισσότερο στα πολυμορφικά οχήματα, παρά στα SUV και

Πολύ έντονες γραμμές και στα πλαϊνά

κροσσόβερ, οπότε είχαν δημιουργήσει και μία από τις πλέον πλήρεις και ενδιαφέρουσες γκάμες πολυμορφικών. Ωστόσο τα θέλω των αγοραστών, δεν τους έκαναν το χατίρι, με αποτέλεσμα να βρεθούνε με πλήρη γκάμα πολυμορφικών και σχεδόν ανύπαρκτοι σε αυτά που ζητούσε ο κόσμος, στα SUV και στα κροσσόβερ. Ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως αναφερόμαστε στη Citroen και ως εκ τούτου ήταν θέμα χρόνου η δημιουργία απαντήσεων.

Η πρώτη από αυτές ακούει στο όνομα C3 AirCross, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες προτάσεις, ακόμη πιο εντυπωσιακές. Και λέμε «ακόμη πιο εντυπωσιακές» διότι και το

Ογκώδες και εντυπωσιακό και το πίσω μέρος του

συγκεκριμένο μοντέλο καταφέρνει και εντυπωσιάζει. Με τη σχεδίαση, με τους χώρους, με την οδική του συμπεριφορά, είναι σε θέση να κερδίσει λογική αλλά και συναίσθημα. Και το δεύτερο είναι το ζητούμενο, καθώς η ραγδαία αύξηση της ζήτησης για SUV, είναι πρωτίστως απόρροια του συναισθήματος και πολύ λιγότερο, για να μην πούμε καθόλου, της λογικής. Ας πάρουμε το θέμα Citroen C3 AirCross από την αρχή.

«Γεμίζει» το μάτι και τη ψυχή

Όταν εισέρχεσαι γενικά στη κατηγορία των SUV και συγκεκριμένα σε μία ολοκαίνουρια, αυτή των B-SUV, με το σύνολο σχεδόν των προτάσεων να είναι φρέσκιες και τον ανταγωνισμό αμείλικτο, δεν έχεις περιθώρια για λάθη. Οφείλεις να μελετήσεις το σύνολο των συνιστωσών που θα αποτελέσουν τη τελική συνισταμένη, δηλαδή το μοντέλο που θα σε εκπροσωπήσει. Και οι άνθρωποι της Citroen το έκαναν. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, προσέφεραν ένα άκρως εντυπωσιακό και νεανικό σύνολο, με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, ανάλογα με τα γούστα και τις απαιτήσεις του εκάστοτε υποψήφιου αγοραστή.

Σαφώς και δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο

Πιο συγκεκριμένα και ξεκινώντας από τις διαστάσεις, το νέο C3 Aircross έχει μήκος στα 4,154 μέτρα,  το πλάτος του βρίσκεταιου  στα 1,824 μέτρα, ενώ με τις ράγες οροφής το ύψος του φτάνει τα 1,637 μέτρα με την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 17,8 εκατοστά, προσδίδοντάς του μία ξεκάθαρη εικόνα SUV. Η σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία του C3 με τη χαρακτηριστική μάσκα με τους ανεξάρτητους προβολείς. Περιμετρικά υπάρχουν προστατευτικά πλαστικά που τονίζουν την περιπετειώδη εικόνα του C3 Aircross, ενώ πίσω τα ιδιαίτερης σχεδίασης φώτα συμπληρώνουν ένα σύνολο που προσφέρει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης, που φτάνει έως και τους 85 συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος και οροφής.

“Φρέσκο” εσωτερικό, στο οποίο θα θέλαμε λίγο πιο “βαθιές” ποτηροθήκες

Σύγχρονο και άνετο

Και βέβαια η ίδια σύγχρονη σχεδιαστική άποψη συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με αυτό του C3, όντας βεβαίως πολύ πιο άνετο, λόγω των αυξημένων διαστάσεων του. Το C3 Aircross διαθέτει μια πραγματικά ευρύχωρη καμπίνα με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό αέρα για τα γόνατά τους. Ειδικά

Ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερα άτομα

στην περίπτωση που η πίσω σειρά διαιρούμενων καθισμάτων είναι συρόμενη κατά 15 εκατοστά για ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβάτες , όπου βέβαια το πορτμπαγκάζ μικραίνει στα 410 λίτρα, ή για τις αποσκευές, όταν η σειρά είναι τραβηγμένη μπροστά προσφέροντας συνολικά 520 λίτρα διαθέσιμο χώρο. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση οδήγησης που τον βολεύει, τα καθίσματα είναι άνετα δίχως να κουράζουν στην πολύωρη διαμονή, ενώ αν προσέφεραν και λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη θα ήμασταν ακόμη πιο ικανοποιημένοι.

Από εκεί και πέρα έχουμε το  ταμπλό με την οθόνη αφής 7 ιντσών στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, μέσω της οποίας ελέγχουμε το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και διάφορες άλλες

Άνετα αλλά με όχι τόσο καλή πλευρική στήριξη

ρυθμίσεις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα η εργονομία να μειώνεται ελαφρώς. Ωστόσο η δυνατότητα ρύθμισης κάποιων λειτουργιών από τα χειριστήρια στο τιμόνι, ισορροπεί τελικά τη κατάσταση. Η ποιότητα κατασκευής ενώ η ύπαρξη σκληρών πλαστικών στο ταμπλό δεν προβληματίζει ιδιαίτερα. Το αεροπορικού τύπου χειρόφρενο  είναι αλήθεια πως προσφέρει μια ξεχωριστή νότα στο, ούτως ή άλλως πρωτότυπο, εσωτερικό  από τον οποίο δεν απουσιάζουν οι χώροι και οι θήκες για μικροαντικείμενα.

Προσανατολισμένος στην οικονομία

Ο λόγος για το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το οποίο αποδίδει 100 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 254 Nm. Τα 11.5’’ για το 0-100 χλμ./ώρα όπως επίσης και τα 175 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι απολύτως εφικτά νούμερα, ενώ τα έξι λίτρα της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, απέδειξαν πως η φιλοσοφία του δείχνει περισσότερο τη πλευρά της οικονομίας, παρά των επιδόσεων. Το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων δεν ενθουσιάζει ούτε με την αίσθηση, αλλά ούτε και με τη κλιμάκωσή του, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να χαλάσει τη συνολικά θετική αίσθηση που δημιουργεί το αυτοκίνητο.

Ικανοποιητικοί οι 100 ίπποι για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου

Ικανό για πολλά

Εκεί που το C3 Aircross σε κερδίζει είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο. Ενώ περιμένεις, λόγω ύψους και φιλοσοφίας, να διαθέτει κάπως αδιάφορη οδική συμπεριφορά, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα διαπιστώνεις ακριβώς το αντίθετο. Μικρές κλίσεις στις στροφές, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και γενικά ένα σύνολο ικανό να σε ωθήσει να το οδηγήσεις πιο σβέλτα και απολαυστικά από αυτό που νόμιζες ή περίμενες. Στις ευθείες των εθνικών οδών θα καλύψει με άνεση και ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις, καθώς αυτός είναι και ο λόγος της ύπαρξής τους.

Άνετο στις ευθείες

Εκτός δρόμου το σύστημα Grip Control με τις πέντε ρυθμίσεις για άσφαλτο, λάσπη, χιόνι, άμμο και απενεργοποίηση του ESP μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος και τα M+S (mud + snow) ελαστικά, θα σας πάνε αρκετά πιο μακριά από αυτό που φαντάζεστε, αρκεί φυσικά η φαντασία σας να μην είναι οργιάζουσα. Η Citroen εξοπλίζει το SUV της με τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την άνεση και την ασφάλεια στην οδήγηση και που μεταξύ άλλων το φρενάρουν αυτόματα όταν χρειαστεί και το βοηθούν να παρκάρει, να παραμείνει στη λωρίδα του, να αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας ή να ενημερώνει τον οδηγό πως έχει ανάγκη ξεκούρασης.

Απρόσμενα καλό και ικανό στις στροφές

Άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση

Το νέο Citroen C3 Aircross έρχεται να μπεί σε μία ιδιαίτερα αντγωνιστική κατηγορία, με τη πλειονότητα των μοντέλων να είναι ολοκαίνουριες προτάσεις. Με μεγάλο του ατού τη ξεχωριστή εμφάνιση και την άνεση των χώρων, δείχνει και έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει. Σε αυτό βοηθάει και η λογική τιμή των 18990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 100 ίππων.

Εξίσου ικανοποιητικός και ο χώρος των αποσκευών με χωρητικότητα από 410 έως 520 λίτρα

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Kατανάλωση

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Αίσθηση κιβωτίου

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 100
0-100 11.5″
Τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 104 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Το Grip Control σε συνδυασμό με τα M+S ελαστικά και την απόσταση από το έδαφος, προσφέρει αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες

 

Prev Post Skoda Kodiaq 1.4 TSi 4×4 DSG. Oλοκληρωμένο
Next Post VW Polo Beats 1.0 TSi 95HP DSG. Προκαλεί τρικυμία στη κατηγορία
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook