Η Brembo επαναπροσδιορίζει τα συστήματα πέδησης.

Η Brembo επαναπροσδιορίζει τα συστήματα πέδησης.

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια τα συστήματα πέδησης δεν έχουν αλλάξει ουσιαστικά. Τα υλικά έχουν βελτιωθεί αλλά η βασική αρχή λειτουργίας παραμένει η ίδια. Ναι, έχουμε προχωρήσει από τα… απλά μηχανικά συστήματα σε αυτά με υδραυλική υποβοήθηση αλλά ούτε αυτά είναι ιδιαίτερα νέα. Τα πράγματα αρχίζουν να αποκτούν ενδιαφέρον όταν αρχίσουμε να μιλάμε για “brake-by-wire” συστήματα τα οποία καταργούν την φυσική σύνδεση του πεντάλ του φρένου με τις δαγκάνες στους τροχούς αλλά η Brembo, μία εταιρία με μακρά και πλούσια ιστορία, αποφάσισε να εκμεταλλευτεί ότι έχει να της προσφέρει η τεχνολογία και να ανεβάσει επίπεδο τα συστήματα πέδησης με αυτό που ονομάζει “Sensify”.

Ως αρχή λειτουργίας δεν είναι κάτι επαναστατικό. Η ακρίβεια με την οποία λειτουργεί το Sensify όμως είναι, αφού το σύστημα ελέγχει την εφαρμογή της δύναμης πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά είτε μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα που ενεργοποιεί την δαγκάνα, είτε μέσω ενός ξεχωριστού υδραυλικού συστήματος για κάθε άκρο του αυτοκινήτου. Προς το παρόν, το Sensify είναι σαφώς πιο πολύπλοκο από τα υπάρχοντα συστήματα και πιο ακριβό βεβαίως αλλά τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση του είναι πολλαπλά και δεν περιορίζονται μονάχα στην μείωση του χρόνου που απαιτείται για να ενεργοποιηθεί η δαγκάνα από τη στιγμή που θα πατήσουμε το πεντάλ του φρένου από τα 160 msec περίπου, στα 100.

Το Sensify καταργεί το “brake drag”, δηλαδή το φαινόμενο της ελάχιστης επαφής του τακακιού με τον δίσκο ακόμα και όταν δεν πατάμε το φρένο, μειώνοντας έτσι τις… παρασιτικές απώλειες, λειτουργεί στον κάθε τροχό ξεχωριστά προσαρμόζοντας την δύναμη που εφαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες ενώ βελτιώνει δραστικά την αίσθηση του πεντάλ ιδίως όταν επεμβαίνει το σύστημα ABS – κάτι που θα εκτιμήσουν οι άπειροι οδηγοί που ενδεχομένως να τρομάξουν από την… ωμή και κάπως άκομψη λειτουργία του. Η δουλειά της Brembo δεν έχει τελειώσει όμως. Το Sensify είναι αρθρωτό, που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες διαμορφώσεις αλλά η ιταλική εταιρία πρέπει να βελτιώσει το κόστος, το packaging και το μέγεθος του. Χρόνος υπάρχει πάντως, αφού η Brembo αναφέρει πως οι πρώτες εμπορικές εφαρμογές δεν θα λανσαριστούν στην αγορά πριν το 2024.

Prev Post VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG – στο ρυθμό των κουπέ SUV με το δικό του στυλ
Next Post Brabus EQS. Η βελτίωση… αλλιώς.
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook