BMW 320d Xdrive. Με προορισμό…την οδήγηση

Σε μία εποχή όπου η απόλαυση στην οδήγηση έχει δώσει τη θέση της σε συζητήσεις πέρι συνδεσιμότητας, οθονών, εξηλεκτρισμού και ασφάλειας, έρχεται η στιγμή να παραλάβουμε ένα αυτοκίνητο για δοκιμή και να θυμηθούμε και πάλι το βασικό λόγο για τον οποίο ασχοληθήκαμε με αυτό το επάγγελμα: την οδήγηση και την απόλαυση που προσφέρει. Μετά από αρκετά χρόνια, δεν σκεφτήκαμε ούτε λεπτό πώς το ταξίδι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη θα γινόταν μέσω της εθνικής οδού. Ούτε λεπτό δεν μας απασχόλησε η σκέψη για το πόσες υποχρεώσεις έχουμε, πόσα κείμενα να γράψουμε ή το πόσο θα φωνάξει ο διευθυντής στο ραδιόφωνο που δεν θα πάμε για εκπομπή.

Πολύ έντονο πλαϊνό μέρος, με τα δύο χαρακτηριστικά “νεύρα” κατά μήκος του αμαξώματος

Το μόνο που είχαμε στο μυαλό μου ήταν η οδήγηση. Όλα αυτά έγιναν μόλις αντικρίσαμε την λευκή τριάρα με το πακέτο M Sport, όλα συνέβησαν αστραπιαία με το που βρεθήκαμε πίσω από το δερμάτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, όλα αποφασίστηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη όταν ρυθμίσαμε το κάθισμα του οδηγού να προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη και λιγότερη άνεση. Και όταν πλέον βγήκαμε στο δρόμο και νιώσαμε τη ροπή του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα με τους 190 ίππους και τη πρόσφυση που προσφέρει το σύστημα τετρακίνησης X Drive, είμασταν πιο σίγουροι από ποτέ, πως η χαρά της οδήγησης, η απόλαυση που μπορεί και προσφέρει η διαδικασία αυτή, ξεδιπλώνεται μπροστά μας και μας περιμένει. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Kαι στο πίσω κομμάτι της έχει γίνει πολύ δουλειά στον τομέα της σχεδίασης

Επιθετική

Όταν έχεις στα χέρια σου ένα σεντάν με ιστορία άνω των 40 ετών το οποίο έχει πουλήσει περισσότερα από 15 εκατομμύρια κομμάτια και πλέον βρίσκεται στην έβδομη γενιά του, οφείλεις καταρχήν να το αντιμετωπίσεις με σεβασμό. Όταν αυτό το σεντάν είναι και το σημείο αναφοράς στη κατηγορία του, σε ότι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, προφανώς ο σεβασμός αυτός, οφείλει να είναι ακόμη πιο μεγάλος. Βεβαίως τον σεβασμό οφείλει, έως ένα βαθμό, να σου τον «επιβάλλει» και η σχεδίαση, η εικόνα του μοντέλου. Και η νέα γενιά της σειράς 3 της BMW το καταφέρνει αυτό και με το παραπάνω.

Οριακά μεγάλη η μάσκα, για ν μην χαρακτηριστεί υπερβολική

Η νέα σειρά 3 έχει χτιστεί πάνω στη καινούρια πλατφόρμα, CLAR την ονομάζει η BMW, με τη κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα να είναι στο 50-50, ενώ η χρήση ανθρακονημάτων στις κολώνες του σασί, στα πλαίσια των θυρών και στο τούνελ μετάδοσης, καθιστούν σαφή τη θέληση των κατασκευαστών να μειώσουν το βάρος, αυξάνοντας την ακαμψία και βελτιώνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που πάντα είχε η τριάρα.  Αν μάλιστα στην εξίσωση υπολογίσουμε τα αυξημένα κατά τρία χιλιοστά μετατρόχια και τη μείωση κατά 10 χιλιοστά του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου, αντιλαμβανόμαστε πόση μελέτη και πόσο βάθος τεχνογνωσίας διαθέτει το αυτοκίνητο.

Και diesel και τετρακίνητη. Εξαιρετικός συνδυασμός

Οι διαστάσεις της, είναι σαφώς μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές της προκατόχου, καθώς το μήκος βρίσκεται στα 4,709 μέτρα, το πλάτος στα 1,827 μέτρα και το ύψος στα 1,442 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2,851 μέτρα.  Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα και οι στάνταρ full led προβολείς. Στα πλαϊνά ξεχωρίζουν τα δύο χαρακτηριστικά, για κάθε BMW, «νεύρα» που διατρέχουν το αμάξωμα και εντείνουν την αίσθηση του δυναμισμού. Σημαντική είναι και η αισθητική προσπάθεια που έχει γίνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τα όμορφα δίχρωμα και τρισδιάστατα Led φωτιστικά σώματα να προσφέρουν μία ξεχωριστή εικόνα.

Πολύ όμορφες, αλλά δυστυχώς υπερβολικές για την πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων

Ποιότητα και καλύτεροι χώροι

Βεβαίως όταν μιλάμε για την, επί της ουσίας, σημαία της BMW όπως είναι η σειρά 3, δεν θα μπορούσε η προσπάθεια για αναβάθμιση να εξαντλείται στην εξωτερική εικόνα, αλλά συνεχίζεται και μάλιστα με την ίδια ένταση και στη καμπίνα των επιβατών. Στο εσωτερικό λοιπόν υπάρχουν επίσης πολλές αλλαγές όπως ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12.3 ιντσών, αλλά και φρέσκια σχεδίαση στη κεντρική κονσόλα με την οθόνη των 10.25 ιντσών πλέον να έχει ενσωματωθεί στο ταμπλό και να μην φαίνεται σαν ξεχωριστό κομμάτι αυτού. Τα χειριστήρια, των πάμπολλων είναι η αλήθεια, λειτουργιών είναι εργονομικά τοποθετημένα αλλά η εκμάθηση τους απαιτεί χρόνο και βεβαίως κάποια εξοικείωση με τη σύγχρονη τεχνολογία.

Όλη η σύγχρονη τεχνολογία, περιστοιχισμένη από ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα

Ο οδηγός ανάλογα με τις διαθέσεις του μπορεί να επιλέξει τον έλεγχο ανάμεσα στην αφή της οθόνης Control Display, του iDrive Controller, των διακοπτών στο τιμόνι, του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών ή των φωνητικών εντολών. Ως γνήσια BMW, ανάμεσα στις άλλες λειτουργίες είναι και αυτές των οδηγικών προφίλ, όπου μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στα Eco Pro, Comfort, Sport και Adaptive. Aπό εκεί και πέρα τα υλικά και η κατασκευή τους, είναι απλώς υπεράνω κριτικής στο σύνολό τους, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε στους χώρους, οι οποίες είναι σημαντικά πιο άνετοι σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου.

Σαφώς καλύτεροι οι χώροι σε σχέση με το παρελθόν

Τέσσερα και υπό προϋποθέσεις, εξαιτίας του υψηλού τούνελ μετάδοσης, πέντε άτομα θα συνυπάρξουν στο εσωτερικό, ενώ και τα 480 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι μία ικανοποιητική χωρητικότητα.

Το απαύγασμα της σύγχρονης τεχνολογίας ο ψηφιακός πίνακας οργάνων

Δυνατός και χωρίς να καίει

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η 320d  η οποία χρησιμοποιεί τον γνωστό δίλιτρο, TwinPower Turbo diesel κινητήρα της BMW, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους και 40.8 κιλά ροπής. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο οκτάρι Steptronic κιβώτιο, το εν λόγω μοτέρ ξεχωρίζει για την πολύ καλή απόδοσή του, εξασφαλίζοντας στον οδηγό γρήγορους και απολαυστικούς ρυθμούς οδήγησης. Παράλληλα, η λειτουργία του είναι άκρως πολιτισμένη, φροντίζοντας να μην ενοχλεί τους επιβάτες με αχρείαστους θορύβους και κραδασμούς. Σε ότι αφορά στη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια των σχεδόν δύο χιλιάδων χιλιομέτρων της δοκιμής μας και οδηγώντας τη σχεδόν παντού γρήγορα και σε μερικές περιπτώσεις πολύ γρήγορα, δεν ξεπέρασε τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η εξαιρετική πρόσφυση που προσφέρει το σύστημα τετρακίνησης Xdrive της BMW, λειτουργεί ευεργετικά στην επιτάχυνση, καθώς έννοια γλιστρήματος απλώς εξαφανίζεται, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 6.9’’ και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 235 χλμ./ώρα.

Δυνατός παντού και με πολύ μικρή κατανάλωση, ειδικά με τον τρόπο που το οδηγούσαμε

Για οδήγηση παντού

Η σειρά 3 της BMW πάντα ήταν και συνεχίζει να είναι ένα αυτοκίνητο για όσους αντιλαμβάνονται την οδήγηση ως χαρά και απόλαυση. Με το που μπαίνεις και κάθεσαι στη θέση του οδηγού, τα πάντα γύρω σου φωνάζουν πως είναι δημιουργημένα με σκοπό την ικανοποίηση σου. Όλα περιστρέφονται γύρω από τον οδηγό, για τον οδηγό. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αποκτάς την αίσθηση πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ικανό να σε κάνει να ξεχαστείς και να αποκοπείς από τη καθημερινότητα και να απολαύσεις τη κάθε σπιθαμή μετακίνησης. Ο δίλιτρος diesel «ακούει» παντού και σε συνδυασμό με τη πυκνή κλιμάκωση του αυτόματο κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, δεν πρόκειται ποτέ και πουθενά να σας αφήσεις εκτεθειμένους, χωρίς ισχύ κάτω από το δεξί σας πόδι.

Και με paddles πίσω από το τιμόνι για αλλαγή ταχυτήτων

Οι αναρτήσεις και το αμάξωμα βρίσκονται στο ίδιο υψηλό επίπεδο, παρά το γεγονός πως οι ζάντες των 19 ιντσών της έκδοσης M Sport της δοκιμής μας, σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά είναι υπερβολικές για την ελληνική πραγματικότητα καθώς το μόνο που κάνουν είναι να γεμίζουν τον οδηγό άγχος στη παραμικρή λακκούβα. Άλλωστε θέμα πρόσφυσης δεν τίθεται, καθώς η λειτουργία της τετρακίνησης Χdrive είναι τέτοια, που σε καμία απολύτως περίπτωση δεν θα υπάρξει η παραμικρή υπόνοια γλιστρήματος του αυτοκινήτου.

Τα καθίσματα διαθέτουν όλες τις πιθανές ρυθμίσεις που μπορεί να ζητήσετε

Στις ευθείες της εθνικής οδού, διαπιστώνεις αφενός πως τα χιλιόμετρα είναι πολύ, μα πάρα πολύ, περισσότερα από αυτά που νόμιζες πως είχες, αφετέρου η κατανάλωση είναι αντιστρόφως ανάλογη. Πολύ μα πολύ μικρότερη από αυτή που πίστευες. Ανεβάζει ταχύτητα με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ αντίθετα διατηρεί με ευκολία τη μέση κατανάλωση στο επίπεδο των επτά λίτρων, προκαλώντας ακόμη περισσότερο εκνευρισμό για το γεγονός πως τα διόδια στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα κοστίζουν πολύ περισσότερο σε σχέση με το καύσιμο. Και φυσικά όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές και επιλέξεις τη ρύθμιση sport, όπου η απόκριση του κινητήρα είναι πιο άμεση, οι αλλαγές γρηγορότερες, η ανάρτηση πιο σφιχτή και το τιμόνι πιο κοφτερό, τότε ξεχνάς πλήρως την οικογενειακή ταυτότητα αυτού του τετράθυρου μοντέλου και απολαμβάνεις…

Ένα αυτοκίνητο ορισμός της απόλαυσης στην οδήγηση, σε όλες τις συνθήκες

Πλήρης

Ναι η BMW 320 diesel, ειδικά στη τετρακίνητη εκδοχή της όπως της δοκιμής μας, είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο. Με άποψη για την αισθητική, με ιδιαίτερη προσοχή στη ποιότητα, με οικογενειακό χαρακτήρα και κυρίως με δυνατότητες να προσφέρει απόλαυση κάνοντας ακόμη και μία βαρετή αστική μετακίνηση, ξεχωριστή. Τα 52300 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, σαφώς και δεν είναι λίγα, σίγουρα όμως τα αξίζει.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Απόλαυση στην οδήγηση

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 190
0-100 6.9″
Τελική ταχύτητα 235 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 118 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας
Prev Post Renault Clio 1.0 TCe 100 PS. Περισσότερη ουσία από αυτή που δείχνει
Next Post Citroen C5 AirCross 1.6t 180Hp EAT8. Αρχοντικό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook