Audi A1 Sportback 30 TFSi S Tronic. Premium σε όλα

Όπως είναι αναμενόμενο και φυσικά ζητούμενο, κάθε νέα γενιά ενός μοντέλου, οφείλει να παρουσιάζεται πιο πλήρης σε σχέση με τον προκάτοχό του. Και μπορεί αυτός να είναι ο κανόνας, υπάρχουν ωστόσο πάντα οι εξαιρέσεις τόσο προς τη μία όσο και ως προς την άλλη κατεύθυνση. Και η δεύτερη γενιά του Audi Α1 είναι μία τέτοια εξαίρεση, με θετικό πρόσημο, καθώς δεν πρόκειται για μία αναβάθμιση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά για ένα πραγματικά άλλο αυτοκίνητο σε όλα του. Μπορεί τo πρώτο Α1 που παρουσιάστηκε το 2010,  να προκάλεσε αίσθηση και να γνώρισε μεγάλη επιτυχία, οι άνθρωποι της Audi ωστόσο ήξεραν πως είχαν δουλειά να κάνουν όταν θα ερχόταν η ώρα της αντικατάστασής του.

Με πολύ έντονες γραμμές παντού

Και αυτό ακριβώς έκαναν, καθώς το νέο Α1 έρχεται να δώσει νέα ταυτότητα στην κατηγορία των premium compact μοντέλων. Και βέβαια όταν έρχεται στα χέρια σου ένα τόσο αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, οφείλεις να συμβιώσεις μαζί του για πολλά χιλιόμετρα, προκειμένου να είσαι σίγουρος πως η αναβάθμιση αυτή είναι πλήρης και ουσιαστική και όχι επιφανειακή. Και αυτό ακριβώς κάναμε για περίπου 1500 χιλιόμετρα σε εθνική οδό ταξιδεύοντας, σε αστικές συνθήκες αλλά και σε ξεχωριστές ορεινές διαδρομές.

Το εμπρός μέρος είναι ιδιαίτερα επιβλητικό για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας

Δείχνει για μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο

Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, η νέα γενιά του A1 δείχνει για αυτοκίνητο σαφώς μεγαλύτερης κατηγορίας, τόσο εξαιτίας της εικόνας του, όσο και λόγω του αυξημένου μήκους. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, η δεύτερη γενιά του μοντέλου είναι λίγο πιο μακριά από τον προκάτοχό της (+56 χιλιοστά, στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ. Το κόμπακτ σπορ αμάξωμα με τη νέα, Singleframe μάσκα χαρακτηρίζεται από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς πρόβολους, ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, φόρος τιμής στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλλυ. Από το πλάι έχει έντονες σχεδιαστικές επιρροές τόσο από το Audi Ur-quattro όσο και από το Sport quattro.

Με σαφώς αυξημένο μήκος

Ο σχεδιασμός της οροφής, που μπορεί να είναι βαμμένη σε διαφορετικό χρώμα από τις εμπρός κολόνες μέχρι την πίσω αεροτομή, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δημιουργεί την εντύπωση ότι είναι πιο επίπεδη από ότι στην πραγματικότητα και το συνολικό design έχει σφηνοειδές σχήμα (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31). Τα φώτα ημέρας με τους προαιρετικούς full-LED προβολείς συνδυάζονται με ένα δυναμικό 3D μοτίβο στα πίσω φώτα, με το Α1 να είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο, ακόμα και στο σκοτάδι.  Συνολικά σου δημιουργεί μία άκρως θετική και εντυπωσιακή αίσθηση και σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο.

Πολύ σύγχρονο εσωτερικό με έμφαση στη ποιότητα σε κάθε λεπτομέρεια

Ποιότητα και τεχνολογία

Στο εσωτερικό, ο οδηγός απολαμβάνει ένα σπορ αίσθησης περιβάλλον! Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια και η προαιρετική οθόνη αφής MMI είναι έντονα προσανατολισμένα προς τον οδηγό, δίνοντας έμφαση στο στοιχείο της οδηγησιμότητας και της εξατομίκευσης. Σε επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει πολύ μεγάλος βαθμός ευελιξίας και δυνατότητα συνδυασμού εκδόσεων. Το προαιρετικό πακέτο φωτισμού περιγράμματος και περιβάλλοντος τονίζει τη σχεδίαση της καμπίνας μέσω της επιλογής ανάμεσα σε 30 χρώματα του φωτισμού LED. Το νέο A1 είναι πολύ πιο ευρύχωρο για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και την σπορ γραμμή της οροφής, οι ενήλικες στα πίσω καθίσματα εξακολουθούν να απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους. Η χωρητικότητα αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα με την χωρητικότητα να φτάνει τα 335 λίτρα και να ανέρχεται στα 1.090 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Πολύ καλοί χώροι για τέσσερα άτομα

Το νέο A1 είναι κατασκευασμένο για τη νέα, ψηφιακή εποχή. Ακόμη και η βασική έκδοση διαθέτει στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες και με πολύ-λειτουργικό τιμόνι. Το προαιρετικό Audi virtual cockpit με το ευρύτερο φάσμα λειτουργιών παρέχει ολοκληρωμένες και πολλές πληροφορίες όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού. Το νέο A1 εγγυάται κορυφαία συνδεσιμότητα για οδηγό και επιβάτες, προσφέροντας συνδέσεις Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά.  Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έρχονται επίσης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες.

Εκτός από όμορφα, αποδείχτηκα και άνετα στο μεγάλο ταξίδι

Η θέση οδήγησης είναι τέλεια σχεδιασμένη και η ορατότητα επαρκέστατη. Χωρίς να κάθεσαι πολύ χαμηλά, αισθάνεσαι το αυτοκίνητο να σε προστατεύει όσο χρειάζεται και στο πίσω κάθισμα ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια είναι απόλυτα επαρκής. Η συναρμολόγηση, η ποιότητα και το φινίρισμα ακόμα και στα κρυφά σημεία, όπως και η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι κορυφαία, σε μια καμπίνα με άριστη ηχομόνωση.

Εξίσου ικανοποιητικός

Του ταιριάζει απόλυτα

Ο λόγος για το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας όπου με την ονομασία  «30 TFSI» αναφέρεται στη τρικύλινδρη μονάδα των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 116 ίππων και 20.4 κιλών ροπής. Το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic των επτά σχέσεων, συμπληρώνει ιδανικά το σύνολο, καθώς οι γρήγορες αλλαγές του, τονίζουν ακόμη περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα της κατασκευής. Τα 1200 κιλά του αμαξώματος, επιταχύνουν μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 9.4’’ με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 203 χλμ./ώρα. Τα 7.5 λτ/100 χλμ της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, είναι ένα εύκολα επιτεύξιμο νούμερο. Μπορεί επίσης εύκολα να πέσει αρκετά κάτω από τα επτά σε ταξίδι στην εθνική οδό με 130 χλμ./ώρα και να ανέβει επίσης εύκολα πάνω από τα εννέα όταν επιλέξετε το sport mode σε ορεινό επαρχιακό κομμάτι, απολαμβάνοντας οδήγησης.

Tαιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου

Γνήσιο Audi

Aνέκαθεν τα Audi μας άρεσαν για το «ανάλαφρο πάτημα» και την αίσθηση που σου άφηναν στην οδήγηση. Μία αίσθηση η οποία, παρά το γεγονός πως είχαμε αρκετό καιρό να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι ενός Audi, δεν ξεχνιέται εύκολα. Μία αίσθηση που στη περίπτωση του A1 θυμηθήκαμε αμέσως, ξεκινώντας το ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Μία αίσθηση η οποία παραπέμπει άμεσα σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και διώχνει μονομιάς κάθε σκέψη που είχαμε για το πώς θα ήταν ένα ταξίδι 500 χιλιομέτρων με ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.  Η υψηλή ποιότητα κύλισης, η αίσθηση της ασφάλειας που παρέχει όταν ανέβουν τα χιλιόμετρα και η συνολική εντύπωση που αφήνει στον οδηγό είναι ότι με την ίδια ευκολία που μπορεί να κινηθεί στο μποτιλιαρισμένο αστικό περιβάλλον, είναι σε θέση να ταξιδέψει και σε μακρινούς προορισμούς χωρίς να κουράσει ή προβληματίσει στο ελάχιστο οδηγό και επιβάτες.

Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων

Σε αστικό περιβάλλον οι κόμπακτ διαστάσεις του, η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και φυσικά το αυτόματο κιβώτιο και το ευχάριστο εσωτερικό του, δημιουργούν σχεδόν τις ιδανικές καταστάσεις για οδήγηση. Τέλος υπάρχει η δυνατότητα μέσω του Audi drive select να επιλέξετε μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων, auto, dynamic, efficiency και individual, ανάλογα με τις ανάγκες και τις διαθέσεις σας. Εμείς πάντως στη θέση dynamic εκτιμήσαμε δεόντως το εξαιρετικό πλαίσιο, τη ρύθμιση των αναρτήσεων την απόδοση του κινητήρα και τα αποδοτικά αλλά και ανθεκτικά φρένα, απολαμβάνοντας την οδήγηση σε ένα υπέροχο ορεινό δρόμο που το ξέρουμε πολύ καλά, αυτόν της Καστανιάς, πάνω από τη Βέροια. Τέλος τα 22700 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Audi A1 Sportback 30 TFSi S Tronic σίγουρα δεν είναι λίγα, ακόμη και για ένα τόσο ολοκληρωμένο μοντέλο.

Ιδιαίτερα ευχάριστο και ασφαλές σε δρόμο με στροφές

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 116
0-100 9.4″
Τελική ταχύτητα 203 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 108 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Πολύ όμορφες
Prev Post Volvo XC40 D3 AWD. Πλήρως ισορροπημένο
Next Post Mercedes B Class 180d 7G DCT. Με πολυμορφίζων χαρακτήρα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook