Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid 160 PS – Με γνήσιο Ιταλικό ταμπεραμέντο

Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid 160 PS – Με γνήσιο Ιταλικό ταμπεραμέντο

Αναμφίβολα ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα μοντέλα ήταν η Alfa Romeo Tonale και αυτό συνέβαινε για πολλούς λόγους. Προφανώς διότι η Ιταλική μάρκα είχε αρκετά χρόνια να μας παρουσιάσει κάτι καινούριο και κάθε φορά που το κάνει έχει τον τρόπο της να μαγνητίζει τη προσοχή και το ενδιαφέρον όλων μας. Ωστόσο αυτός δεν ήταν ο μοναδικός λόγος. Η συμμετοχή ενός Έλληνα, του Αλέξανδρου Λιώκη στην σχεδίαση του αυτοκινήτου αφενός, το ότι η Tonale ανήκει στη καρδιά της κατηγορίας των SUV, αφετέρου, αύξησαν κατακόρυφα τη προσδοκία να τη δούμε, να την γνωρίσουμε και φυσικά να την οδηγήσουμε.

Βεβαίως η αργοπορία της Alfa Romeo να δημιουργήσει έναν εκπρόσωπο στη συγκεκριμένη κατηγορία, έδωσε τη δυνατότητα στους άλλους κατασκευαστές όχι μόνο να παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις, αλλά να τις εδραιώσουν κιόλας καθώς κάποιες από αυτές βρίσκονται ήδη στη δεύτερη ή και στη Τρίτη γενιά τους. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως το έργο και η αποστολή της Tonale κάθε άλλο παρά εύκολη είναι. Πολύ δε περισσότερο αν στην εξίσωση βάλουμε και το ότι πλέον οι υποψήφιοι αγοραστές είναι πιο υποψιασμένοι από ποτέ και βεβαίως ψάχνουν και τη παραμικρή λεπτομέρεια, προτού καταλήξουν στο αυτοκίνητο που θα αγοράσουν.

Βεβαίως το πάθος εξακολουθεί να παίζει ρόλο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου, ωστόσο η λογική έχει κερδίζει πολύ μα πάρα πολύ έδαφος. Άρα λοιπόν αυτό που θα αναλύσουμε στη συνέχεια της δοκιμής, είναι αν εκτός από το, δεδομένο πάθος που προκαλεί μία Αlfa Romeo, η Tonale διαθέτει και τα στοιχεία εκείνα που είναι σε θέση να κερδίσουν τη λογική και να γίνει η επιλογή των υποψήφιων αγοραστών.

Σχεδίαση που μιλάει στη καρδιά

Για ακόμη μία φορά οι Ιταλοί μας δείχνουν πως η σχεδίαση των αυτοκινήτων ακόμη και σήμερα με τον καταιγισμό νέων μοντέλων, μπορεί να είναι διαφορετική, ξεχωριστή και να απευθύνεται στη καρδιά και στο συναίσθημα. Διότι με το που αντικρίζεις την Tonale, ειδικά στο συγκεκριμένο χρώμα, με τις πολύ έντονες γραμμές, το εκφραστικό εμπρός μέρος, τις χαρακτηριστικές Alfa Romeo ζάντες και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων σε κοινή θέα, δεν μπορείς παρά να ηδονιστείς. Τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα, η τριγωνική μάσκα και οι υπέροχες καμπύλες, αποτελούν γνώρισμα της εταιρείας στο εμπρός μέρος, ενώ και πίσω κυριαρχεί σε πιο σκούρο μοτίβο η ενιαία φωτεινή λωρίδα και η ίδια κυρτή φιλοσοφία.

Από το πλάι τα πράγματα είναι πιο στρωτά και μέσα στο πνεύμα της πρακτικότητας που απαιτεί ο καταναλωτής της κατηγορίας. Χαρακτηριστικό της σχεδίασης του αυτοκινήτου είναι και η απουσία ψεύτικων απολήξεων των εξατμίσεων, καθώς πολύ απλά κάτι τέτοιο δεν το χρειάζεται ένα κομψοτέχνημα της αισθητικής. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις της, η Tonale έχει 4,528 μέτρα μήκος, 1,841 μέτρα πλάτος και το ύψος της φτάνει τα 1,601. Το μεταξόνιο να και βρίσκεται στα 2,636 μέτρα δεν επηρεάζει τους χώρους στο εσωτερικό, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Αύρα ποιότητας

Στο εσωτερικό της Tonale είναι κάτι παραπάνω από εμφανής η προσπάθεια των δημιουργών του να της δώσουν έναν premium αέρα, κάτι το οποίο έχουν καταφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το σύνολο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, όσο και ο τρόπος με τον οποίο έχει γίνει η κατασκευή της καμπίνας, δείχνει και είναι ποιοτικός. Σε ότι αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι υπάρχει μία σύνθεση του παρελθόντος με το σήμερα, καθώς για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων είναι μεν  ψηφιακός 12.3’’ με δυνατότητες παραμετροποίησης, η σχεδίαση του ωστόσο παραπέμπει στα «διπλά» όργανα προηγούμενων μοντέλων της Ιταλικής μάρκας.

Φυσικά ο πίνακας οργάνων δεν είναι το μοναδικό ψηφιακό κομμάτι, το οποίο μάλιστα αντί για rpm έχει giri στο στροφόμετρο του. Παράλληλα, υπάρχει  και η κεντρική οθόνη των 12,25 ιντσών μέσω της οποίας ο οδηγός χειρίζεται ένα πάρα πολύ καλό σύστημα infotainment, πλούσιο σε δυνατότητες, εύχρηστο και άμεσο στις εντολές του οδηγού. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι δεν λείπουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες που αναβαθμίζουν συνολικά την εργονομία του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, όντας αρκετά ψηλή. Στο εσωτερικό θα βολευτούν χωρίς προβλήματα τέσσερα ενήλικα άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, καθώς το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 500 λίτρων. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επίσης ικανοποιητικές, ενώ φυσικά υπάρχουν θήρες USB, ασύρματη φόρτιση κινητού. Πολύ πλούσιο είναι και το πακέτο το τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού, το οποίο μάλιστα κατατάσσει την Tonale σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2.

Στην υβριδική «καρδιά» του αυτοκινήτου

Η Tonale της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένη με έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη TCT. Μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου παρεμβάλλεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 20 ίππων και 55 Nm ροπής, πάνω στο οποίο βασίζεται η υβριδική λειτουργία του συνόλου. H ισχύς της συγκεκριμένης έκδοσης βρίσκεται στους 160 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 240 Nm.

Στις περιπτώσεις εκείνες που οδηγός δεν απαιτεί μεγάλη ισχύ από το αυτοκίνητο (ήρεμη εκκίνηση, ρολάρισμα στο μποτιλιάρισμα, παρκάρισμα) η Tonale κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Βεβαίως όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ αυξάνονται, τον κύριο ρόλο αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, με τον ηλεκτροκινητήρα να βοηθά το έργο του προσθέτοντας μία έξτρα σπιρτάδα στο τράβηγμα, ιδίως από τις χαμηλές στροφές.

Για την λειτουργία του συστήματος υπάρχει μία μπαταρία χωρητικότητας 0,8 kWh, διπλάσια δηλαδή από τα συνήθη ήπια υβριδικά συστήματα της αγοράς και η οποία για να μην επηρεάσει τον χώρο αποσκευών είναι τοποθετημένη στο τούνελ μεταξύ των εμπρός επιβατών. Αυτό επέδρασε επίσης θετικά στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους αλλά και στην σωστή κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες. Το υβριδικό σύστημα της συγκεκριμένης έκδοσης της Tonale εφοδιάζεται και με ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, στοχεύοντας σε μία όσο το δυνατόν πιο οικονομική και πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις του αυτοκινήτου, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8.8’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.

Γνήσια Alfa Romeo

Περνώντας στο οδηγικό κομμάτι, μία Alfa Romeo, πολύ δε περισσότερο όταν είναι ολοκαίνουρια, σε προδιαθέτει για χιλιόμετρα, πολλά χιλιόμετρα προκειμένου να βγάλεις σωστά συμπεράσματα και φυσικά να την απολαύσεις οδηγικά. Και εμείς φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία. Πήραμε το αυτοκίνητο από Αθήνα, πήγαμε Τρίκαλα, οπότε είχαμε τον Δομοκό ως πρώτη ένδειξη και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς Γρεβενά για να συναντήσουμε την Εγνατία και να καταλήξουμε στη Θεσσαλονίκη. Ξεκινώντας από την ανάρτηση να σημειώσουμε πως αυτή είναι ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς  με γόνατα McPherson εμπρός και πίσω. Καταφέρνει και ελέγχει πολύ καλά το αμάξωμα, ενώ παρά την σφιχτή της ρύθμιση και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, εξαιτίας και των μεγάλων ζαντών των 20’’, δεν κουράζει. Αντιθέτως περνά άνετα από τις ανωμαλίες και σου δίνει πάτημα να το εμπιστευθείς, αφού μοιάζει δεδομένο πως δεν θα σε τρομάξει με απότομες αντιδράσεις.

Το μπροστινό σύστημα είναι το κορυφαίο της κατηγορίαςενώ το κερασάκι στη τούρτα είναι το πολύ γρήγορο και άμεσο τιμόνι.  Ειδικά όταν επιλέξετε και το  πρόγραμμα Dynamic η κατάσταση γίνεται σχεδόν τέλεια καθώς βελτιώνεται ακόμη περισσότερο η αίσθηση που προσφέρει και θα ακολουθήσει πιστά την πορεία που έχετε χαράξει αρκεί φυσικά να έχετε στο μυαλό σας πως οδηγείται ένα SUV και όχι την Giulia.  Η πρόσφυση είναι παραπάνω από ικανοποιητική ενώ οι εντυπωσιακές κόκκινες δαγκάνες της Brembo με τους αεριζόμενους δίσκους δεν θα εξαντλήσουν σχεδόν ποτέ τα όρια και τις αντοχές τους. Με σχεδόν άψογη κατανομή βάρους, η Tonale δείχνει και είναι άψογα ζυγισμένη στο δρόμο και στη συμπεριφορά της σε κάθε κατάσταση. Οι 160 ίππους δεν της δίνουν εκρηκτικότητα στον χαρακτήρα, κάτι στο οποίο δεν βοηθάει και το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς αν θελήσετε να κινηθείτε σβέλτα καλό θα είναι να πάρετε τις αλλαγές των σχέσεων στα χέρια σας, μέσω των υπέροχων paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι.

Στην ευθεία της εθνικής οδού αποδείχτηκε άνετη και ξεκούραστη, ενώ ακόμη και όταν η ταχύτητα πέρασε το επιτρεπτό…η αίσθηση που μας άφησε ήταν αυτή της ασφάλειας και του απόλυτου ελέγχου. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν αρκετά πάνω από τα οκτώ λίτρα, αλλά ο ρυθμός κίνησης πάντα και παντού ήταν ανάλογος μίας γνήσιας Alfa Romeo. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως εύκολα σε λογικό καθημερινό ρυθμό κίνησης, μπορεί να πέσει σαφώς κάτω από το οκτώ, προσεγγίζοντας ακόμη και τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Για εκτός δρόμου δεν έχουμε να σας πούμε κάτι, καθώς αφενός η μεταφορά της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, αφετέρου οι ζάντες των 20’’ με ασφάλτινα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, μας απέτρεπαν ακόμη και να σκεφτούμε να πατήσουμε χώμα.

Τέλος η τιμής της Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale της δοκιμής μας, με τους 160 ίππους βρίσκεται στα 47000 Ευρώ, ενώ γενικά η τιμή της Tonale ξεκινάει από τα 37300 Ευρώ. Σε κάθε περίπτωση τα κόστη είναι υψηλά, όπως και ο ανταγωνισμός της κατηγορίας, αλλά τα πάθη και τα γούστα, είχαν ανέκαθεν και το αντίτιμό τους.

Prev Post Mercedes – Μισός αιώνας 24ωρης υποστήριξης «Service 24h»
Next Post Η Volvo γίνεται ιδρυτικό μέλος της Συμμαχίας Accelerating to Zero
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook