Renault Twingo E-Tech electric – Η επιστροφή ενός θρύλου και η επανάσταση στην κατηγορία!

Renault Twingo E-Tech electric – Η επιστροφή ενός θρύλου και η επανάσταση στην κατηγορία!

Σε αντίθεση με ότι μπορεί να λένε… κάποιοι το μέγεθος του A-segment δεν αντικατοπτρίζει την χαμηλή ζήτηση. Oι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να θέλουν και να αναζητούν compact, προσιτά αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί για την αστική καθημερινότητα αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν τα βρίσκουν οπότε καταφεύγουν σε άλλες λύσεις. Το πρόβλημα δεν είναι η ζήτηση αλλά η προσφορά αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές αποφάσισαν ότι το A-segment απλά “δεν αξίζει τον κόπο” και αποχώρησαν. Η Renault δεν είναι μία από αυτούς. Έχει ιστορία και τεχνογνωσία στην κατηγορία και αποφάσισε να αντιμετωπίσει την πρόκληση και να την δει ως μία σημαντική ευκαιρία για ανάπτυξη και το αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης είναι ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα μοντέλα για το 2025: το ολοκαίνουριο Renault Twingo E-Tech electric!

Η λογική πίσω από το design του νέου Twingo θυμίζει λίγο αυτήν των πολυάριθμων restomods που βλέπουμε από μικρούς, boutique κατασκευαστές. Δεν προσπαθεί να εφεύρει τον τροχό, ούτε να καινοτομήσει, ούτε να αλλάξει δραστικά την συνταγή. Αναγνωρίζει το… μεγαλείο της πρώτης γενιάς του Βενιαμίν της γαλλικής μάρκας και εκμοντερνίζει εκείνο το σχέδιο. Μπορεί με μήκος που αγγίζει πλέον τα 3.789 χιλιοστά, πλάτος της τάξης των 1.72 μέτρων και ύψος που ξεπερνά οριακά το 1.49 να είναι σχεδόν 36 εκατοστά μεγαλύτερο, 9 εκατοστά πιο πλατύ και 7 εκατοστά ψηλότερο από τον μακρινό συγγενή του αλλά οι αναλογίες είναι πρακτικά πανομοιότυπες και τα σχεδιαστικά στοιχεία που χάριζαν στην 1η γενιά τον παιχνιδιάρικο, χαριτωμένο χαρακτήρα του ίδια, αλλά μεταφρασμένα στο 2025.

Τα χαρακτηριστικά, LED πλέον, φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, η τριπλή εισαγωγή του αέρα στην βάση του παρμπρίζ, το ίδιο το παρμπρίζ που συνεχίζει με την ίδια περίπου κλίση ως προέκταση του καπό και οι κοντοί πρόβολοι συνδέουν το παρελθόν με το παρόν και δημιουργούν ένα νοσταλγικό, ρετρό σύνολο που δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο. Ίσως οι τροχοί των 18 ιντσών να είναι υπερβολή αλλά η Renault το έχει προβλέψει και αυτό και προσφέρει και επιλογές στις 16 ίντσες ενώ μία από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες προσθήκες στον σχεδιασμό του νέου Twingo είναι το πίσω τζάμι που περιβάλλεται από ένα χοντρό, μαύρο πλαίσιο και ταιριάζει στο στιλ του αυτοκινήτου.

Η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική στην καμπίνα όπου η Renault άφησε την νοσταλγία για ένα μοντέρνο design με άφθονες δόσεις πρακτικότητας και τεχνολογίας. Μπροστά στον οδηγό παρατηρούμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και στο ταμπλό μία οθόνη 10 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment αλλά αυτό που μας χαροποιεί ιδιαίτερα στο εσωτερικό του Twingo E-Tech electric είναι η καλαίσθητη χρήση του χρώματος (όπως και στην 1η γενιά) και η παρουσία φυσικών χειριστηρίων. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε τρία περιστροφικά χειριστήρια, στο τιμόνι και τις πόρτες κουμπιά ενώ ακόμα και ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού εξοικονομώντας χώρο.

Το έξυπνο design συνεχίζεται και στο πίσω μέρος με δύο ανεξάρτητα, συρόμενα καθίσματα που μεταβάλλουν τον χώρο στην καμπίνα και τον χώρο των αποσκευών ανάλογα με τις απαιτήσεις της κατάστασης και επιτρέπουν στο μικρό γαλλικό μοντέλο να προσφέρει από 250 έως 360 λίτρα για το πορτ-μπαγκάζ ή έως 1.000 λίτρα με τα πίσω καθίσματα και την θέση του συνοδηγού πλήρως αναδιπλωμένα. Υπάρχει επίσης ένας χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ για καλώδια ή μικρές τσάντες ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Renault δανείστηκε το έξυπνο σύστημα Youclip από την Dacia και προσφέρει χάρη σε αυτό μία ευρεία γκάμα επιπλέον (προαιρετικών) αξεσουάρ.

Όσον αφορά στο μοναδικό (προς το παρόν) κινητήριο σύνολο με το οποίο είναι διαθέσιμο το ολοκαίνουριο Renault Twingo E-Tech electric, αυτό αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων και 175 Nm ροπής ανάμεσα στους τροχούς του εμπρός άξονα και μία μπαταρία τύπου LFP με ωφέλιμη χωρητικότητα 27.5 kWh. Με λίγα λόγια το ηλεκτρικό Renault Twingo δεν πρόκειται να βάλει φωτιά στον δρόμο με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 12.1 δευτερόλεπτα αλλά ποτέ δεν ήταν αυτός ο σκοπός. Ούτως ή άλλως, μεγαλύτερη αξία για την στόχευση και τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου έχει το απολύτως αξιοπρεπές 3,85’’ για το σπριντ στα 50 km/h από στάση αλλά και το χαμηλό βάρος που εξαιτίας της μικρής μπαταρίας και του ευφυούς design περιορίζεται στα 1.200 κιλά! Όσο για την αυτονομία, αυτή αγγίζει τα 263 χιλιόμετρα και καθιστά το Twingo E-Tech electric ένα από τα πλέον ενεργειακά αποδοτικά μοντέλα στην αγορά ανεξαρτήτως κατηγορίας! Όταν εξαντληθεί η εμβέλεια δε, η φόρτιση γίνεται είτε με το ενσωματωμένο σύστημα στα 11 kW, είτε σε έναν DC φορτιστή με 50 kW, οπότε η αναπλήρωση του φορτίου της μπαταρίας από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας απαιτεί περίπου 30 λεπτά!

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι ενώ δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι λεπτομέρειες για την χώρα μας, προτεραιότητα για την γαλλική μάρκα ήταν μία τιμή εκκίνησης που δεν θα υπερβαίνει τις €20.000 οπότε η νέα γενιά του εμβληματικού μοντέλου θα είναι απολύτως προσιτή, ακόμα και στις κορυφαίες εκδόσεις του. Να σημειώσουμε ότι το Renault Twingo E-tech electric θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Novo Mesto της Σλοβενίας και το λανσάρισμα του στην αγορά είναι προγραμματισμένο για τις αρχές του νέου έτους. Αν λέγαμε ότι δεν ανυπομονούμε, ψέματα θα λέγαμε!

Prev Post Το GAC Hyptec SSR καταρρίπτει Παγκόσμιο Ρεκόρ Guinness στο ταχύτερο ηλεκτρικό drift
Next Post Ταυτοποιήθηκαν οι δύο αναβάτες που πήγαιναν με 250 km/h στην Αττική Οδό!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook