Νέα Mercedes-Benz CLA – Θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία!

Νέα Mercedes-Benz CLA – Θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία!

Η Mercedes-Benz αποφάσισε επιτέλους να… πατήσει το γκάζι, περισσότερο μεταφορικά παρά κυριολεκτικά και παρουσίασε την ολοκαίνουρια CLA-Class. Το μοντέλο που δείχνει με τον πιο εμφατικό τρόπο τι είναι εφικτό με την σημερινή τεχνολογία και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γερμανικής μάρκας τόσο σχεδιαστικά όσο και από πλευράς δυνατοτήτων καθώς η νέα CLA μοιάζει με ηλεκτρικό “επόμενης γενιάς” και αυτό δεν είναι μικρό κατόρθωμα τη σήμερον ημέρα. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα βασικά. Όπως κάθε νέο μοντέλο, έτσι και η CLA είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά της: κατά περίπου 35 χιλιοστά στο μήκος, κατά 25 χιλιοστά στο πλάτος και κατά 29 χιλιοστά στο ύψος (4.72 x 1.85 x 1.47 αντίστοιχα) ενώ και το μεταξόνιο που αγγίζει πλέον τα 2.79 μέτρα είναι κατά 6 εκατοστά μεγαλύτερο.

Αυτό σημαίνει ότι προσφέρει λίγο μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η CLA with EQ Technology, καθώς μιλάμε για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση σήμερα, είναι η πρώτη σύγχρονη Mercedes-Benz με “frunk” ή αν προτιμάς, χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, κάτω από το καπό. Έτσι, τα 405 λίτρα που προσφέρει το κανονικό πορτ-μπαγκάζ στο πίσω μέρος, συμπληρώνονται από 101 λίτρα του frunk.

Όσον αφορά στο design, η CLA with EQ Technology αναπαριστά το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της Mercedes-Benz. Δεν είναι ριζοσπαστικά διαφορετικό από ότι έχουμε δει μέχρι τώρα αλλά ταυτόχρονα, είναι αρκετά διαφορετικό. Στο εμπρός μέρος για παράδειγμα την παράσταση κλέβει το νέο πάνελ με το φωτιζόμενο μοτίβο που ενσωματώνει όχι μόνο το μεγάλο αστέρι της Mercedes αλλά και 142 μεμονωμένα στοιχεία που δημιουργούν μία πολύ χαρακτηριστική “υπογραφή”. Φυσικά, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στα full-LED φωτιστικά σώματα που κάνουν αισθητή την παρουσία τους μέρα-νύχτα ενώ από τα πλαϊνά ξεχωρίζουμε τις πόρτες άνευ πλαισίου με τα χρωμιωμένα διακοσμητικά και τις “κρυφές” χειρολαβές που είναι το πιο εμφανές σημάδι του πόσο σημαντική είναι η αεροδυναμική στο νέο μοντέλο. Το “GT” πίσω μέρος δε, χαρίζει στη νέα CLA μία έντονη παρουσία ενώ ο διακριτικός αλλά λειτουργικός διαχύτης συνεισφέρει στην επίτευξη του άκρως εντυπωσιακού 0.21 για τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd. Το πακέτο συμπληρώνουν, ως συνήθως, τα 10 διαφορετικά σχέδια για τις ζάντες ελαφρού κράματος σε διαστάσεις από 17 έως 19 ιντσών και η πληθώρα χρωμάτων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα αποκλειστικά για την CLA, Aqua Mint Uni και Clear Blue Metallic.

Το εσωτερικό από την άλλη, κυριαρχείται από την MBUX Superscreen που ενσωματώνει τρεις διαφορετικές οθόνες σε ένα ενιαίο πάνελ το οποίο καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει μέγεθος 10.25 ιντσών ενώ η οθόνη στο κέντρο αλλά και αυτή μπροστά από τον συνοδηγό έχουν μέγεθος 14 ιντσών. Αν αυτό το “ψηφιακό εμβαδό” δεν είναι αρκετό για κάποιους, η Mercedes προσφέρει και ένα προηγμένο σύστημα head-up display 12.2 ιντσών στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Κατά τα άλλα, υπάρχει μία πλευστή κεντρική κονσόλα όπου φιλοξενούνται οι ποτηροθήκες, οι επιφάνειες ασύρματης φόρτισης και ένας μεγάλος χώρος για μικροαντικείμενα, η τελευταία εκδοχή του ψηφιακού βοηθού της Mercedes που ενσωματώνει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης ώστε η χρήση του να είναι περισσότερη φυσική και ουσιαστική αλλά και μία νέα έμφαση στην βιωσιμότητα με ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά. Γενικά, φαίνεται να μην έχει αφεθεί τίποτα στην τύχη αν και θα μου επιτρέψεις να δηλώσω πως δεν είμαι μεγάλος οπαδός της γιγαντιαίας… τηλεόρασης στο ταμπλό.

Κάπως έτσι, φτάνουμε στα μηχανικά για να αναφέρουμε πως κατά το λανσάρισμα της η νέα CLA θα είναι διαθέσιμη σε δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις: την CLA 250+ with EQ Technology και την CLA 350 4MATIC with EQ Technology. Η πρώτη εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και 335 Nm ροπής ο οποίος επαρκεί για να επιταχύνει το αμάξωμα στα 100 km/h από στάση σε 6.7 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι τα 210 χιλιόμετρα ανά ώρα της ηλεκτρονικά περιορισμένης τελικής ταχύτητας. Η δεύτερη προσθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα (εξ ου και η τετρακίνηση 4MATIC) για συνδυαστική απόδοση της τάξης των 354 ίππων και 515 Nm ροπής που με την σειρά τους, μειώνουν τον χρόνο που απαιτείται για το 0-100 km/h στα 4.9 δευτερόλεπτα! Αμφότερες συνδυάζονται με ένα κιβώτιο δυο ταχυτήτων στον πίσω άξονα και μία μπαταρία NMC 85 kWh που παρέχει αυτονομία 672-771 χιλιομέτρων ανάλογα με τον εξοπλισμό, στην τετρακίνητη CLA 350 και 694-792 χιλιομέτρων στην CLA 250+! Η αυτονομία της νέας CLA with EQ Technology είναι άκρως εντυπωσιακή και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε όλα τα μέτρα που έχει πάρει η Mercedes-Benz για να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του συστήματος (βλ. αρχιτεκτονική 800V, αντλία θερμότητας πολλαπλών πηγών, σύστημα ανάκτησης ενέργειες μεταβλητής έντασης και φυσικά, κορυφαία αεροδυναμική) ενώ εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο ρυθμός φόρτισης των 320 kW που σημαίνει ότι η ηλεκτρική CLA αναπληρώνει 285-325 χιλιόμετρα εμβέλειας σε μόλις 10 λεπτά στον κατάλληλο ταχυφορτιστή!

Όπως μαθαίνουμε, αργότερα θα προστεθεί στην γκάμα και μία LFP μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας αλλά σε αυτό το σημείο η Mercedes παρουσιάζει τη νέα CLA στην καλύτερη εκδοχή της και αυτό είναι απολύτως λογικό. Δεδομένος είναι και ο εμπλουτισμός της γκάμας με υβριδικές εκδόσεις οι οποίες υπόσχονται “αποδοτικότητα πετρελαιοκινητήρα” παρότι θα εξοπλίζονται με έναν ολοκαίνουριο, 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων. Αυτός θα προσφέρει 136, 163 ή 190 ίππους ανάλογα με την έκδοση και θα συνδυάζεται με τεχνολογία 48V και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 kW που ενσωματώνεται στο επίσης νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Τώρα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μάθουμε την τιμή της όταν λανσαριστεί στην αγορά όσο περιμένουμε τόσο για τις υβριδικές όσο και για τις υπόλοιπες εκδόσεις (βλ. AMG) να παρουσιαστούν!

Prev Post Νέο, θερμικό SUV ετοιμάζει η Porsche!
Next Post Bentley – Eγκαινιάζει το νέο Κέντρο Αριστείας για την Ποιότητα και την Έναρξη Παραγωγής
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook