Ιστορικό «1-2-3» για τη Hyundai στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Ιστορικό «1-2-3» για τη Hyundai στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Σε μια χρονιά που το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αναμφίβολα έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η Hyundai Motorsport, έπειτα από οκτώ χρόνια πλήρους εμπλοκής ως κατασκευαστής, πέτυχε το πρώτο της «1-2-3» στο θεσμό!  Ήταν η υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ -η οποία αναβάθμισε την εικόνα ολόκληρου του θεσμού την Πέμπτη το βράδυ- αλλά και η καθολική επικράτηση της Hyundai στο τέλος του αγώνα τα στοιχεία εκείνα που θα μείνουν στην ιστορία, προσθέτοντας ακόμα μία χρυσή σελίδα του Ράλλυ Ακρόπολις σε όσα «γράφονται» επί πενήντα χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. 

Η κορεατική ομάδα, κάτοχος δύο Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων στο WRC, χρειάστηκε να περιμένει οκτώ χρόνια μέχρι να προσθέσει και αυτό το επίτευγμα στο παλμαρέ της, συνδυάζοντάς το μάλιστα με την πρώτη της νίκη επί ελληνικού εδάφους. Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία φορά που ένας κατασκευαστής κατέκτησε και τα τρία σκαλιά του βάθρου στο Ράλλυ Ακρόπολις ήταν το 1989, οπότε η Lancia είχε κάνει το «1-2-3» με τρεις Delta Integrale και οδηγούς τους Miki Biasion, Didier Auriol και Alessandro Fiorio. 

Από χθες το βράδυ όλα έδειχναν ότι η Hyundai είχε όλες τις προϋποθέσεις για να φτάσει σε αυτό το ιστορικό αποτέλεσμα. Οι Thierry Neuville, Ott Tanak και Dani Sordo βρίσκονταν στις τρεις πρώτες θέσεις, και το μόνο που χρειάζονταν ήταν ο Ισπανός να κρατήσει τον Elfyn Evans με το Toyota Yaris Rally1 πίσω του. Η τύχη χαμογέλασε από νωρίς στη Hyundai, αφού το Yaris παρουσίασε πρόβλημα στο τούρμπο πριν από την πρώτη ειδική της ημέρας, με αποτέλεσμα ο Evans να εγκαταλείψει. Λίγη ώρα αργότερα, η Hyundai έδωσε σαφείς εντολές στους οδηγούς της να διατηρήσουν τις θέσεις τους, διασφαλίζοντας έτσι το ιστορικό αποτέλεσμα.  Με τη νίκη του στη Wolf Power Stage, o Ott Tanak κατέκτησε επιπλέον πολύτιμους βαθμούς στην προσπάθειά του για τον τίτλο, όπου αντίπαλός του παραμένει ο Kalle Rovanpera. Η εγκατάλειψη του Evans το πρωί επέτρεψε στον Pierre-Louis Loubet να αναρριχηθεί στην 4η θέση, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει σημειώσει στο Πρωτάθλημα.

Μία θέση πιο πίσω βρέθηκε ο ομόσταβλός του στην M-Sport Ford, Craig Breen, ο οποίος κατάφερε να επιστρέψει ψηλά στην κατάταξη μετά το κλαταρισμένο ελαστικό της Παρασκευής. Ο Takamoto Katsuta κράτησε ψηλά τη σημαία της Toyota τερματίζοντας έκτος, αν και στην ιαπωνική ομάδα μάλλον θα προτιμούσαν να ξεχάσουν το φετινό Ακρόπολις.  Η εγκατάλειψη πολλών πληρωμάτων με αυτοκίνητα Rally1 έφερε ψηλά στην κατάταξη τους οδηγούς της κατηγορίας WRC2. Έτσι, ο Φινλανδός Emil Lindholm με το Skoda Fabia Rally2 σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στο θεσμό για φέτος, έπειτα από εκείνη που πέτυχε στην πατρίδα του, τερματίζοντας παράλληλα και στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Δεύτερος τερμάτισε ο Nikolay Gryazin με ίδιο αυτοκίνητο, καταφέρνοντας να αποφύγει τα προβλήματα. Η σπουδαία επίδοση του αγώνα, όμως, ήρθε από τον Κύπριο Αλέξανδρο Τσουλόφτα, που με τον Ross Whittock στο δεξί μπάκετ του Volkswagen Polo GTI κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην κατηγορία, υποσκελίζοντας στην τελευταία ειδική του αγώνα, τη Wolf Power Stage, τον Eyvind Brynildsen και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την άτυχη στιγμή του Johan Rossel. 

Στο JWRC η αγωνία κράτησε μέχρι το τέλος, με τον Robert Vivres να κατακτά το Πρωτάθλημα Νέων! Ο νεαρός Εσθονός εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα των αντιπάλων του και οδηγώντας με μεγάλη ωριμότητα εξασφάλισε το έπαθλο, που μεταφράζεται σε τέσσερις αγώνες στο WRC2 την επόμενη χρονιά. Πάντως, ο Βρετανός Jon Armstrong προσπάθησε μέχρι το τέλος να κάνει το μεγάλο comeback, αλλά εντέλει δεν τα κατάφερε.  Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, την πρώτη θέση κατέκτησαν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος με το Hyundai i20 N Rally2, με τον Έλληνα οδηγό να μην αποδίδει σύμφωνα με τα υψηλά του στάνταρντ, λόγω του ότι διανύει μετεγχειρητική περίοδο. Δεύτεροι ακολούθησαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με ακόμα ένα Skoda Fabia Rally2, οι οποίοι είχαν μια έξυπνη στρατηγική που τους έφερε ψηλά στον τερματισμό.

Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3, εντυπωσιάζοντας στην πρώτη τους εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Όσον αφορά την κατηγορία RC4, την πρωτιά κατέκτησαν ο Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου με το Peugeot 208 Rally4, κινούμενοι γρήγορα και αποφεύγοντας τα προβλήματα που θα τους έθεταν εκτός. Πίσω τους, οι Σάββας Λευκαδίτης-Βαγγέλης Ακράτος σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους με το Peugeot 208 Rally4, αλλά δεν κατάφεραν να καλύψουν το χρόνο που έχασαν την πρώτη μέρα.  To EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2022 τα είχε όλα! Αγωνία, δράμα, ανατροπές και έντονο ανταγωνισμό, αποδεικνύοντας για μία ακόμη χρονιά πως συγκαταλέγεται στους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Ένα Ράλλυ που αφήνει ανεξίτηλο το στίγμα του στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού! 

Prev Post Τρία νέα Renault και μία Alpine στο Παρίσι.
Next Post Volkswagen ID Xtreme Concept – Πειραματισμοί εκτός της πεπατημένης
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook