Volvo EX30 – Μία μεγάλη στιγμή για την Volvo που παρουσιάζει ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό, SUV

Volvo EX30 – Μία μεγάλη στιγμή για την Volvo που παρουσιάζει ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό, SUV

Είναι γνωστό πως έχουμε δηλώσει λάτρεις των θερμικών κινητήρων και ειδικά των πετρελαιοκινητήρων και υποστηρικτές της άποψης πως μετά τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου θα αλλάξουν πολλά. Ωστόσο δεν μπορούμε να μην  σταθούμε στη σταθερή στοχοπροσήλωση κάποιων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως είναι η Volvo, στην ηλεκτροκίνηση. Και παρά το γεγονός πως οι Σουηδοί έχουν αυτή τη στιγμή στην γκάμα του κάποια εξαιρετικά θερμικά σύνολα όπως στο XC60 B4 που δοκιμάσαμε πρόσφατα, έχουν δηλώσει σαφώς και χωρίς αστερίσκους πως το μέχρι το 2030 η γκάμα τους θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και φυσικά έχουν ήδη κάνει τα πρώτα σταθερά βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση με τα XC40 και C40 recharged, ωστόσο τώρα κάνουν το άλμα.

Η παρουσίαση του «μικρού» σε διαστάσεις και μόνο, EX30 είναι μία πραγματικά τεράστια στιγμή για την Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό διότι αφενός κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πλήρες και ολοκληρωμένο από κάθε άποψη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ από την άλλη μπόρεσαν να κρατήσουν την τιμή του σε ένα επί της ουσίας προσιτό επίπεδο για ένα ευρύ, ευρύτατο φάσμα υποψήφιων αγοραστών premium ηλεκτρικών μοντέλων. Εμείς είχαμε την δυνατότητα να το «ξανα»δούμε από κοντά και κυρίως να το οδηγήσουμε και να έχουμε και μία πρώτη, αρκετά ολοκληρωμένη, αίσθηση και από την συμπεριφορά του στο δρόμο.

Δείχνει μεγαλύτερο από αυτό που είναι

Ακόμη και από κοντά, το EX 30 δείχνει ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που είναι στη πραγματικότητα. Οι σχεδιαστές του καταφεραν αφενός να του δώσουν μία χαρακτηριστική και άμεσα αναγνωρίσιμη ταυτότητα Volvo και παράλληλα να το κάνουν να φαίνεται πιο ογκώδες και εντυπωσιακό. Για να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται, μιλάμε για  ένα BSUV μήκους 4,223 μέτρων, πλάτους 1,837 και ύψους 1,555 με το μεταξόνιό του να είναι στα 2,650 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος 17,7 εκατοστά. Και παρά τις προφανείς compact διαστάσεις του η εικόνα του είναι σαφώς πιο επιβλητική.

Η μοντέρνα σιλουέτα του αποτυπώνεται με τη χαρακτηριστική γραμμή του προφίλ να ακολουθεί μια ανοδική πορεία, που καταλήγει στη μεγάλη πίσω κολόνα του αμαξώματος. Εμπρός το χαμηλό καπό και η κλειστή μάσκα με τα πλέον χαρακτηριστικά φώτα σε σχήμα «σφυριού του Θορ» δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν. Οι ευμεγέθεις τροχοί των 19 ή 20 ιντσών και ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής, 0,28, είναι επίσης σημαντικά στοιχεία του. Εξίσου εντυπωσιακό και ογκώδες είναι και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου με τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα.

Με προχωρημένο εσωτερικό

Τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει το μινιμαλιστικό Σκανδιναβικό design στο εσωτερικό των Volvo. Στη περίπτωση του EX 30 αυτό πήγε ένα βήμα παραπέρα και συνδυάστηκε και με κάποιες προχωρημένες σχεδιαστικές πινελιές όπως το χερούλι για το άνοιγμα της πόρτα και οι διακόπτες των παραθύρων.  Από εκεί και πέρα την παράσταση κλέβει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη των 12,3’’ η οποία συνεργάζεται σε επίπεδο συνδεσιμότητας 5G με την Google, την Apple και την Qualcomm και μέσω της οποία γίνεται ο έλεγχος όλων μα όλων των λειτουργιών. Αυτό προφανώς και δεν μας βρίσκει σύμφωνους, καθώς όπως και να έχει αποσπάται ο οδηγός από τον δρόμο, ενώ κάποιες λειτουργίες θέλουν αρκετό χρόνο και κινήσεις.

Σε επίπεδο ποιότητας τα υλικά φαίνονται να έχουν εξαιρετική συναρμογή και πολλά από αυτά είναι από ανακυκλωμένο πλαστικό που έχει προκύψει από απορρίμματα, όπως παλιά πλαίσια παραθύρων και ρολά παντζουριών, ανανεώσιμο φυσικό λινάρι από την καινοτόμο σουηδική εταιρεία Bcomp, στην οποία έχει επενδύσει η Volvo, μείγμα μαλλιού που περιλαμβάνει 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα, και ένα πλεκτό υφασμάτινο υλικό για τα καθίσματα, που περιλαμβάνει ανακυκλωμένο πλαστικό.  Επιπλέον, διατίθεται η επιλογή μίας επένδυσης από Nordico, ενός σύγχρονου και τεχνολογικά προηγμένου υλικού που δημιουργείται από υφάσματα φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως τα μπουκάλια «Pet», και υλικά βιολογικής προέλευσης από δάση της Σουηδίας και της Φιλανδίας. Η Volvo καταφέρνει να κάνει πράξη στα αυτοκίνητα της την οικολογική συνείδηση και το ενδιαφέρον για το περιβάλλον.

Δικίνητο αλλά και τετρακίνητο

Το νέο EX30 διατίθεται σε δύο εκδόσεις Single Motor με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και την ισχύ να βρίσκεται και στις δύο στους 272 ίππους, όπου η μία έχει αυτονομία 344 χιλιόμετρα και η άλλη 475 χιλιόμετρα ενώ υπάρχει και έκδοση Twin Motor η οποία είναι τετρακίνητη αποδίδει 428 ίππους και η αυτονομία της φτάνει τα 450 χιλιόμετρα, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,6’’. Οδηγώντας το EX30 αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα πως οι θόρυβοι απουσιάζουν πλήρως, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ υψηλή ακόμη και όταν ο δρόμος δεν είναι ότι καλύτερο, ενώ το τιμόνι έχει αίσθηση και πληροφόρηση.

Η λειτουργία της ανάρτησης (ΜακΦέρσον εμπρός / Πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φωνάζει άνεση και πάλι άνεση, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι υπαρκτές αλλά να μην ενοχλούν σε καμία περίπτωση. Η δύναμη είναι απίστευτη πάντα, ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση που είχαμε εμείς, με την επιλογή Performance να εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση και να αυξάνει κατακόρυφα τα επίπεδα πρόσφυσης και απόλαυσης. Για κατανάλωση θα σας μιλήσουμε όταν πάρουμε το αυτοκίνητο για δοκιμή, καθώς η οδήγηση για περίπου 40 χιλιόμετρα με σχεδόν τέρμα γκάζι, αντιλαμβάνεστε ότι δεν είναι και ότι πιο αντιπροσωπευτικό μπορεί να υπάρξει.

Το νέο Volvo EX30  διατίθεται ήδη στη χώρα μας και μπορείτε και να το δείτε και να το οδηγήσετε, σε τιμές που ξεκινούν από τα 37.572 ευρώ για την έκδοση Single Motor με τη Standard Range μπαταρία και το επίπεδο εξοπλισμού Core, ενώ η αντίστοιχη στο εξοπλιστικό επίπεδο Plus τιμάται στα 40.610 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ. Οι εκδόσεις Core, Plus και Ultra για την παραλλαγή Single Motor με την Extended Range μπαταρία κοστίζουν αντίστοιχα 42.966 ευρώ, 46.624 ευρώ και 49.848 ευρώ. Τέλος, για τα EX30 Twin Motor Performance, αμφότερα με τη μεγάλη μπαταρία, στα επίπεδα εξοπλισμού Plus και Ultra, οι τιμές ορίζονται στα 49.352 και τα 52.576 ευρώ.

Prev Post Mercedes-Benz CLE Cabriolet – Ότι πρέπει για το καλοκαίρι
Next Post Η Abarth αποκαλύπτει το νέο 600e με 240 ίππους!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook