Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι αυτή τη στιγμή η Subaru έχει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα των τελευταίων ετών στην Ευρώπη. Η μικρή αλλά ιστορική ιαπωνική μάρκα προσφέρει ή θα προσφέρει σύντομα τα Crosstrek, Outback και Forester γι’ αυτούς που αναζητούν κάτι θερμικό ή εξηλεκτρισμένο και τα Uncharted, E-Outback και Solterra για εκείνους που θέλουν να μηδενίσουν τις εκπομπές ρύπων στην μετακίνηση τους. Αυτό που δεν έχει η Subaru είναι ένα σπορ μοντέλο. Δεν έχει στην Ευρώπη βεβαίως αφού το BRZ είναι διαθέσιμο στις Η.Π.Α. και την Ιαπωνία αλλά οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων το έχουν αποκλείσει από την ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, ο επικεφαλής της εταιρίας στην περιοχή, David dello Stritto, δήλωσε ότι η Subaru θέλει να εμπλουτίσει την γκάμα της με ένα σπορ μοντέλο και ότι προς το παρόν “οι επιλογές της είναι ανοιχτές”.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Καταρχάς, το BRZ στην τρέχουσα μορφή του δεν θα έρθει ποτέ στην Ευρώπη όσο το υπάρχον νομικό πλαίσιο είναι το ίδιο και δεδομένου ότι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, το BRZ με τον ατμοσφαιρικό, επίπεδο βενζινοκινητήρα των 2.4 λίτρων αποκλείεται. Επίσης, έπειτα από συζητήσεις με την Toyota που αποτελεί την μακροχρόνια συνεργάτιδα της Subaru για το δίδυμο BRZ/GR86 (και όχι μόνο), ο εξηλεκτρισμός αυτών των μοντέλων δεν έχει ιδιαίτερο νόημα. Υπάρχουν δυσεπίλυτα προβλήματα που σχετίζονται με το packaging και κατ’ επέκταση, το κόστος εξέλιξης ενός υβριδικού BRZ, οπότε ούτε αυτή η επιλογή είναι βιώσιμη οπότε τι απομένει;

Η Subaru μέσω του dello Strito επιβεβαίωσε ότι εξετάζει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του BRZ ενώ το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας πρόσθεσε ότι αυτό δεν είναι κάτι που συνέβη τώρα αλλά εξετάζεται τακτικά τα τελευταία χρόνια σε συνεργασία με την Toyota ώστε να διαπιστωθεί η βιωσιμότητα της πρότασης. Τα δεδομένα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς οπότε το θέμα πρέπει να επανέρχεται στο τραπέζι ώστε να επανεξεταστεί αλλά ακόμα δεν υπάρχει κάποια οριστική απάντηση. Προφανώς τα νούμερα δεν “βγαίνουν” ακόμα. Πάντως πριν από δύο χρόνια περίπου η εταιρία είχε παρουσιάσει το Sport Mobility concept την μορφή ενός εκκεντρικού, σκληροτράχηλου, τετρακίνητου και αμιγώς ηλεκτρικού coupe το οποίο φαινόταν… αρκετά έτοιμο για να περάσει στην παραγωγή. Δυστυχώς από τότε δεν το ξανακούσαμε ποτέ!



