Έχει περάσει καιρός από τότε που η Subaru ήταν σχεδόν συνώνυμη με τις επιδόσεις και ειδικότερα, τις…τετρακίνητες επιδόσεις. Έχει περάσει καιρός από την εποχή των σκληροπυρηνικών Impreza WRX, των “555” αγωνιστικών και του χαρακτηριστικού συνδυασμού του μπλε αμαξώματος με τις χρυσές ζάντες. Τώρα η Subaru έχει διατηρήσει την τετρακίνηση αλλά εστιάζει στην αποδοτικότητα, την μείωση των εκπομπών ρύπων και την προσφορά αξιόπιστων, ελκυστικών και πρακτικών μοντέλων. Στο Japan Mobility Show όμως παρουσίασε κάτι πολύ διαφορετικό: το Sport Mobility Concept που μας κάνει να ελπίζουμε ότι υπάρχει ακόμα σφυγμός στην Shibuya.
Μία ματιά δεν είναι αρκετή για να απορροφήσει κάποιος την ουσία του Sport Mobility Concept και αυτό γιατί με την πρώτη ματιά δεν καταλαβαίνεις καν τι είναι. Δεν είναι αρκετά ψηλό για να θεωρηθεί crossover αλλά δεν το λες και χαμηλό. Είναι coupe αλλά όχι κάποιο λεπτεπίλεπτο – οι τετραγωνισμένοι θόλοι και κάποια σχεδιαστικά στοιχεία (βλ. προστατευτικά, κοντοί πρόβολοι και ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος) αφήνουν να εννοηθεί μία… ανθεκτικότητα. Καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα υπερβολικά απλό σε επίπεδο σχεδιασμού και ταυτόχρονα… υπερβολικό. Γενικά, είναι ένα πάρα πολύ περίεργο όχημα αλλά για κάποιον λόγο που δεν μπορώ να περιγράψω, δυσκολεύομαι να μην το κοιτάω. Το Sport Mobility Concept είναι μία κινούμενη αντίθεση και υποψιάζομαι ότι αυτό είναι που το κάνει σχεδόν ακαταμάχητο αλλά δυστυχώς δεν έχουμε εικόνα από την καμπίνα για να δούμε αν η παράνοια συνεχίζεται και εκεί.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το εκκεντρικό πρωτότυπο της Subaru είναι αμιγώς ηλεκτρικό και τετρακίνητο. Η Subaru αναφέρει ότι ο οδηγός έχει πλήρη έλεγχο της ισχύος που καταλήγει σε κάθε τροχό, υπονοώντας ενδεχομένως κάτω από την επιφάνεια να κρύβονται 4 ηλεκτροκινητήρες ή έστω 2 με κάποιο προηγμένο σύστημα torque vectoring αλλά μην κάνεις το λάθος να ρωτήσεις με τι μπαταρία εξοπλίζεται, ποια είναι η ιπποδύναμη του και ποια η αυτονομία καθώς όλα αυτά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία. Η Subaru δεν παρέχει λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Sport Mobility Concept γιατί το Sport Mobility Concept δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή. Δεν είμαστε σίγουροι αν λειτουργεί ως σχεδιαστική σπουδή, προϊδεάζοντας το κοινό για κάποια δραστική αλλαγή στην σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας ή αν απλά είναι ένα παιχνίδι για να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση που λαμβάνει χώρα στην… αυλή της Subaru και να ξεχαστεί σε κάποιο υπόγειο.