Σε ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις της Lancia

Σε ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις της Lancia

Δύο μάρκες φαίνεται πως ανταγωνίζονται η μία την άλλη για το χειρότερο ξεκίνημα το 2025. Η μία είναι η Tesla που ευτυχώς ή δυστυχώς “πληρώνει” την αμφιλεγόμενη και πολωτική προσωπικότητα του Elon Musk και τις πρόσφατες πράξεις και δηλώσεις του δισεκατομμυριούχου επικεφαλής της και στενού συνεργάτη του Donald Trump. Οι πωλήσεις της αμερικανικής εταιρίας βρίσκονται σε μία ελεύθερη πτώση με σημαντικές αγορές όπως η Νορβηγία, η Γερμανία, η Αυστραλία ή ακόμα και η Κίνα να καταγράφουν τεράστια αρνητικά ποσοστά με 44%, 70%, 65% και 49% αντίστοιχα όμως η Lancia είδε αυτά τα νούμερα και γέλασε καθώς οι δικές της πωλήσεις κατέγραψαν πτώση της τάξης του 73% κατά το πρώτο δίμηνο του έτους σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2024!

Το περίεργο στην περίπτωση της Lancia είναι ότι κανείς δεν μπορεί να εντοπίσει το πρόβλημα. Όπως είπαμε, η Tesla είναι… έρμαιο της εικόνας που έχει η κοινή γνώμη για τον επικεφαλής της. Μέχρι τώρα, ο Musk είχε καταφέρει να δημιουργήσει έναν πιστό στρατό οπαδών του ίδιου και κατά συνέπεια της μάρκας αλλά όταν είσαι στο προσκήνιο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα αναπόφευκτα θα  παραπατήσεις κάποια στιγμή και αυτή την περίοδο ο Musk έχει κάνει και έχει πει πράγματα που δεν συμφωνούν με την κοινή γνώμη. Η Lancia όμως τι έχει κάνει; Στις αρχές του περασμένου έτους αποκάλυψε το πρώτο πραγματικά καινούριο μοντέλο των τελευταίων 10+ ετών της ενώ έναν μήνα αργότερα ανακοίνωσε ότι η Ypsilon θα είναι διαθέσιμη και ως υβριδική, καλύπτοντας ακόμα μεγαλύτερο εύρος της αγοράς. Επιπλέον, η ιταλική εταιρία πέρασε επιτέλους τα σύνορα της εγχώριας αγοράς στην οποία ήταν εγκλωβισμένη με την παλιά Ypsilon και επανασυστήθηκε σε αγορές όπως η Γαλλία, η Ισπανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία.

Κι όμως, η Lancia κατάφερε να πουλήσει μόλις 2.208 αυτοκίνητα τους πρώτους δύο μήνες του 2025, την στιγμή που το ίδιο χρονικό διάστημα έναν χρόνο πριν, με  την απαρχαιωμένη Ypsilon αποκλειστικά στην Ιταλία, είχε πουλήσει 8.098 αυτοκίνητα! Αυτό πρέπει να είναι κάποιου είδους κατόρθωμα. Προφανώς η υψηλότερη τιμή της νέας Lancia Ypsilon να διαδραμάτισε κάποιον ρόλο στις επιδόσεις της εταιρίας στην αγορά αλλά και πάλι. Πώς γίνεται ένα παρωχημένο μοντέλο που ήταν διαθέσιμο σε περίπου 59 εκατομμύρια ανθρώπους να πούλησε σχεδόν 4 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από ένα ολοκαίνουριο, έστω και ακριβότερο, μοντέλο που είναι διαθέσιμο σε 205 εκατομμύρια ανθρώπους;

Για να αναγνωρίσουμε κάποια ελαφρυντικά στην Lancia, δεν είναι η μοναδική που παρουσίασε δραματική πτώση τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2025. Η Smart (-55.4%), η Jaguar (-53.4%) και η Mitsubishi (-35.4%) δεν βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα ενώ και άλλες εταιρίες του ομίλου Stellantis (βλ. DS με -30.3%, Opel με -27.2% και Fiat με -26.9%) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα σε μία αγορά που ακόμα δεν έχει καταφέρει να πατήσει σταθερά στα πόδια της. Από την άλλη, η Cupra ξεκίνησε το 2025 με αύξηση της τάξης του 42.3% στις πωλήσεις της, η Alfa Romeo επωφελείται από το λανσάρισμα της Junior παρουσιάζοντας αύξηση 29.6%, η Lexus άγγιξε το +32.2%, η Renault το +18.5% και η Volkswagen το 12%. Όσον αφορά στο μείγμα κινητήριων συνόλων, η Ευρώπη φαίνεται πως αγαπά τα υβριδικά της, με ολόκληρη την κατηγορία να παρουσιάζει αύξηση 18.7% ενώ και τα ηλεκτρικά συνέχισαν την ανοδική πορεία τους καταγράφοντας αύξηση 28.4%. Την… ισορροπία στην αγορά διατήρησαν η πτώση των βενζινοκίνητων οχημάτων κατά 20.5% και των πετρελαιοκίνητων κατά 28.0% αλλά ακόμα είναι πολύ νωρίς για να εξάγουμε συμπεράσματα για ολόκληρη την χρονιά.

Prev Post Οι Η.Π.Α. ανακοίνωσαν δασμό 25% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα!
Next Post Kove Maverick 510X – Αναβάθμιση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook